וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה פתאום צא"פ? הרי הכל כבר פורסם"

19.2.2017 / 12:49

שתי פרשיות פליליות חשובות נחשפו במהלך סוף השבוע האחרון - ויצרו שוב משבר במערכת היחסים המעורערת ממילא בין דוברות המשטרה לכתבי הפלילים אשר מאשימים: "כל ההתנהלות של המשטרה לא מקצועית". וואלה ברנז'ה במעקב צמוד

ראשוני. מפכ"ל המשטרה מתייחס לפרסומים על חקירות נתניהו. מערכת וואלה! NEWS
ראשוני. מפכ"ל המשטרה מתייחס לפרסומים על חקירות נתניהו/מערכת וואלה! NEWS

שתי פרשיות פליליות חשובות נחשפו במהלך סוף השבוע האחרון: מעורבותו לכאורה של אבנר הררי בהנחת המטענים ברכבה של מרגול ובביתו של איש העסקים מאיר שמיר, ופרשת ההורים המתעללים. שתי הפרשיות יצרו שוב משבר במערכת היחסים המעורערת ממילא בין כתבי המשטרה לדוברות המשטרה.

חשיפת הפרשה הראשונה גרמה לזעם בקבוצת וואצאפ של כתבי משטרה, הזועמים על התנהלות דוברות תל אביב, שלא משתפת אותם במידע מעבר להודעות שהיא שולחת – מה שמייתר את הצורך לטענתם בדוברות מלכתחילה, שכן הכתבים מקבלים את אותן ההודעות בקבוצות אחרות בכל מקרה.

פרשת המעורבות של הררי פורסמה על ידי דורון הרמן, כתב המשטרה של חדשות 10, כאשר ההודעה שנשלחה לכתבים על ידי הדוברות התרחשה קצת אחרי הפרסום שלו. כתב פלילים בעיתון הסביר לוואלה ברנז'ה כי הכעס נובע על כך שהדוברת של מחוז ת"א לא נותנת פרטים מעבר להודעה, "למה אני צריך את הדוברות?", אמר והוסיף כי "אני צריך לרדוף אחרי הדוברות במשך שעות כדי להשיג פרטים נוספים. כאשר הדוברות לא עונה לי – אז אני לא רוצה ממנה כלום יותר".

יניב קובוביץ', כתב הפלילים של "הארץ", אף ביקש לאחר המקרה לא לקבל יותר הודעות מהדוברות. לאחר יציאה ההודעה ביום שישי בצהריים, כתב קובוביץ' בקבוצת וואצאפ של כתבי המשטרה: "ביקשתי להתנתק מכל קבוצת מחוז ת"א. אם אתם מקבלים התנהלות כזאת אז בבקשה". כתבת המשטרה של גל"צ הדס שטייף התייחסה לכך וכתבה בקבוצה: "כשאני מבקשת להצטרף ולהיאבק - חוץ ממך כולם שותקים".

"איך בהפרש של כמה שעות יוצאת הודעה הפוכה?"

"ביום שבת הם הוציאו הודעה מפורטת, על כך שהם שמו מצלמות ומאיפה ההורים וכו' – ובמוצ"ש הם פתאום שולחים הודעה על כמה שהחקירה רגישה ומקיפה"

בנוסף לכך, גם חשיפת הפרשה של ההורים המתעללים גרמה להרמת גבות בקרב כתבי המשטרה. כתב משטרה בטלוויזיה אמר לוואלה ברנז'ה כי "כל ההתנהלות של המשטרה בסיפור הזה היא הכי לא מקצועית שיש. ביום שבת הם הוציאו הודעה מפורטת, על כך שהם שמו מצלמות ומאיפה ההורים וכו' – ובמוצ"ש הם פתאום שולחים הודעה על כמה שהחקירה רגישה ומקיפה, ושלבקשת המשטרה והסנגוריה הוצא הצא"פ. זה אבסורד".

הכתב הוסיף כי "אחרי שכל הפרטים היו כבר, מה פתאום צא"פ? הרי הכל כבר פורסם. אתמול קראנו את ההודעה השנייה וצחקנו. איך בהפרש של כמה שעות יוצאת הודעה הפוכה פתאום?".

בנוגע לחשיפת שמות ההורים בצא"פ, הכתב הסביר כי בדרך כלל כשיש צא"פ, אפילו כאשר מדובר בהודעות לעיתונאים, אסור לתת מידע על החשודים. "זה חריג שהשמות מופיעים", אמר. לטענתו, הם כתבו בצו הזה בטעות את שמות החשודים, וזה לא קורה בד"כ בצא"פ - בדרך כלל רשום רק מספר תיק ואתה לא יודע מי החשוד ומי השמות שלהם.

טרם התקבלה תגובה מדוברות המשטרה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully