וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עתירה נגד עיריית ירושלים: איפה וכמה שעות עובדת שרה נתניהו?

21.2.2017 / 19:39

העיתונאי בן כספית הגיש עתירה בבקשה להשיב לשאלות בנוגע לעבודתה של רעיית ראש הממשלה לפי חוק חופש המידע. היועץ המשפטי לעירייה: התשובות יכולות לפגוע בביטחונה האישי

צילום: לע"מ עריכה: יוסי אלטר

(בווידאו: נתניהו ורעייתו ביקרו בוושינגטון, השבוע)

העיתונאי בן כספית הגיש אתמול (שני) עתירה לבית המשפט המחוזי בירושלים נגד עיריית ירושלים בבקשה להורות לה להשיב, על פי חוק חופש המידע, על שאלות שנוגעות להעסקתה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, כפסיכולוגית חינוכית בעירייה. כספית הגיש את העתירה באמצעות עו"ד אלעד מן, לאחר שבקשותיו על פי חוק חופש המידע נדחו. בין היתר, ביקש כספית מידע על מועד תחילת העסקתה של נתניהו, תחומי האחריות שלה, מי האחראי עליה, באילו מוסדות חינוכיים היא עובדת וכמה שעות היא עובדת. לא הוגשו שאלות בנוגע לשכרה של רעיית ראש הממשלה.

בקשתו של כספית נדחתה על ידי היועץ המשפטי לעיריית ירושלים עו"ד אלי מלכא, שטען כי פרסום הפרטים יפגע בפרטיותה של נתניהו וכי היא איננה עובדת ציבור שחייבת בדין וחשבון מכורח חוק חופש המידע, שכן אין היא עובדת בכירה, אלא זוטרה. עוד טען עו"ד מלכא, כי לא ניתן יהיה
למסור את שמות המוסדות שבהם עבדה שכן מעצם היותה אישיות מאובטחת, יהווה הדבר איום לפגיעה בשלומה ובביטחונה האישי.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי התפטרות פלין: טראמפ בחר ביועץ לביטחון לאומי חדש
ראש עיריית פ"ת על עובדים זרים: "לא נעים לראות שחורים ששותים בירה"
"אות קלון": חוק V15 להגבלת קמפיינים של עמותות אושר בקריאה ראשונה

רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו באירוע שדולת התנ"ך בכנסת. 31 בינואר 2017. יוני ריקנר, מערכת וואלה! NEWS
כספית ביקש לבדוק כמה שעות עבדה בחודש. נתניהו/מערכת וואלה! NEWS, יוני ריקנר

מנגד, נטען בעתירה כי נתניהו היא עובדת ציבור בעלת מעמד ציבורי וממלכתי רשמי, בהיותה אישיות ציבורית מובהקת. כמו כן, אין בעצם היותה אישיות מאובטחת למנוע את גילוי הפרטים שכן אף שרים בכירים, חברי כנסת ושופטים חושפים את יומניהם. עוד נכתב, כי לכספית נודע שנתניהו משמשת בין היתר פסיכולוגית חינוכית בבית הספר בית חנה (חב"ד) בירושלים. מידע זה גלוי לכל צוות בית הספר, התלמידים ובני משפחותיהם כך שאינו חסוי ואפילו ראש הממשלה עצמו כותב בעמוד הפייסבוק שלו על מקום עבודתה של אשתו.

כספית אף ציטט פרסום של אמיר אורן באתר "הארץ", שם נטען כי באתר ראש הממשלה נכתב שנתניהו היא פסיכולוגית ילדים קלינית. קורא שפנה למערכת טען כי מדובר בהתחזות וכשהתבקשה לשכת ראש הממשלה להגיב, נמחק הביטוי "פסיכולוגית ילדים קלינית" ותחתיו הופיע "פסיכולוגית חינוכית". עובדה זו, לטענת כספית, מחדדת עוד יותר את הצורך במתן תשובות לשאלות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully