וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקק תנועה: הרשות לא משחררת 60 עובדים - ובתאגיד זועמים

21.2.2017 / 14:12

אחרי שספגו, בתאגיד עוברים למצב מתקפה ומאיימים בפנייה לערכאות משפטיות: "יש עובדים שרוצים לעבור אלינו אבל מנהליהם לא משחררים אותם". הרשות בתגובה: "נכון להיום רשות השידור היא השידור הציבורי בישראל". וואלה ברנז'ה בין הפטיש לסדן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנות נגד סגירת התאגיד, ארכיון/מערכת וואלה!, צילום מסך
"יש עובדים שרוצים לעבור אלינו כבר אבל כשהם פונים למנהלים שלהם - אלה מיד מוציאים להם מכתב שאי אפשר להסתדר בלעדיהם ולכן לא משחררים אותם"

כחודשיים לפני העלייה לאוויר של תאגיד השידור - ובעיה גדולה אחת טרם נפתרה ומאיימת על זירוז הליכי ההקמה: שיחרור עובדי רשות השידור, על מנת שיעברו כרגע ל"כאן בהקמה" ויסייעו בהליך. מדובר בכ-60 עובדים בתפקידים שונים - טכנאים, מקליטים ומעצבים גרפים - שבתאגיד מעוניינים שיעברו אליהם בדחיפות מיידית. בנוסף לכך, ב"כאן בהקמה" מעוניינים שיתר העובדים מהרשות (כ-450) יעברו אליהם בתחילת אפריל ולא בסוף החודש. יש לציין כי מעל 90% מעובדי הרדיו בתאגיד הם טכנאים של הרשות.

גורם בתאגיד אמר לוואלה ברנז'ה כי "יש עובדים שרוצים לעבור אלינו כבר אבל כשהם פונים למנהלים שלהם - אלה מיד מוציאים להם מכתב שאי אפשר להסתדר בלעדיהם ולכן לא משחררים אותם". עוד אמר, "אם יידחפו 450 עובדים ביום הראשון והם לא יידעו איפה המשרד שלהם, מי העורך שלהם, מי משדר וכו' - זה יהיה בלתי אפשרי להרים ככה את התאגיד".

בשלב הזה, בתאגיד יישלחו שוב בקשה רשמית להנהלת הרשות על מנת שתשחרר להם בדחיפות את 60 העובדים, אך בתאגיד לא שוללים פנייה לערכאות משפטיות בשלב מאוחר יותר על מנת לזרז את הליך שחרור העובדים. ברקע לכך יש לציין כי לאחרונה ביקש מנהל הרשות בפועל, ברי בר ציון, לגייס עובדים נוספים. זאת מכיוון שלטענתו הרשות בקושי מצליחה לתפקד לאחר הפרישות של עובדים רבים, בעקבות חקיקת חוק התאגיד וסגירת הרשות.

בניין רשות השידור. ראובן קסטרו
רשות השידור/ראובן קסטרו

"רשות השידור שחררה כבר עשרות עובדים לטובת התאגיד"

יש לזכור כי בכל מקרה משרד האוצר הקפיא את הפרישות מהרשות בתחילת נובמבר, כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה. באוצר הבהירו בתחילת ינואר כי ההקפאה תהיה תקפה עד שלא תיפתר סופית סוגיית סגירת הרשות והקמת התאגיד. אחד הפתרונות שהוצעו לעובדים שרוצים לעבור לתאגיד, מבלי לאבד את זכותם לקבל פיצויי פרישה, היה יציאה לחופשה ללא תשלום - אך הם סירבו לכך.

הנגבי התראיין בשבת האחרונה לחדשות 2 ואמר: "כולנו חושבים שהשגנו את המטרה - בוטלה האגרה על פי חוק והרשות השתקמה ומנהלת את שידוריה בחצי מכוח האדם. הרבה הלכו הביתה רק חלק לתאגיד". לטענתו, "לא יהיה משהו לא חוקי. המגעים בין נתניהו לאוצר אמורים למצוא פתרון לשיקום רשות השידור תוך כדי מציאת פתרון לבעיה שתיווצר בתאגיד. צריך שידור ציבורי. אם זה תאגיד או רשות זה לא עניין אידיאולוגי".

מרשות השידור נמסר בתגובה: "נכון להיום רשות השידור היא השידור הציבורי בישראל. על פי החוק, תפקידה של הרשות הוא להמשיך את השידור הציבורי עד ליום התחילה, הקבוע ליום 30.4.17. השידור הציבורי בישראל, אשר ימשיך את שידוריו כאמור עד ליום התחילה, משדר ב-2 תחנות טלוויזיה וב-8 תחנות רדיו. רשות השידור שחררה כבר עשרות עובדים לטובת התאגיד. בנוסף אליהם ישנם כיום כ-20 עובדים, חלקם בכירים, שעובדים במקביל הן בתאגיד והן ברשות, זאת כאשר הרשות היא זו הנושאת בעלות המלאה של שכרם. בנוסף לכל אלה, קיים מספר זעום של עובדים, שהתאגיד מבקש שהרשות תשחרר, ואותם הרשות אינה יכולה לשחרר ולא תשחרר כל עוד דרישות החוק בעינן עומדות וכל עוד רשות השידור צריכה להמשיך ולשדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully