וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לעוד דחייה בפיצול ערוץ 2?

23.2.2017 / 10:55

"ידיעות אחרונות" מאשש היום את הפרסום בוואלה ברנז'ה מתחילת השבוע, לפיו הפיצול בערוץ 2 עלול להידחות ב-3 שנים. רז שכניק פירסם כי בעלי המניות של הזכייניות עובדים עם גורמים בלשכת רה"מ, כשברקע לכך אי-רצונו של נתניהו בחיזוק חדשות 2

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

זה לא סוד שבעלי זכייניות הערוצים המסחריים אינם באמת מעוניינים במהלך של פיצול ערוץ 2, שאמור להתרחש באוקטובר, והצהירו על כך מספר פעמים באופן רשמי. לפי הפרסום היום (חמישי) של רז שכניק ב"ידיעות אחרונות", בעלי הזכייניות החלו לנהל "מגעים שקטים" עם גורמים בלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על מנת לדחות שוב את הפיצול ב-3 שנים.

בתחילת השבוע פורסם בוואלה ברנז'ה כי במשרד התקשורת מתבצעת עבודת מטה על מנת לבחון את הארכת הזיכיון של ערוץ 2 לעוד 3 שנים – שאמנם הוכחשה על ידי גורמים רשמיים במשרד - ואולם, כעת מתברר כי אכן נבחנת האופציה של דחיית הפיצול.

ברקע לכך, נתניהו ככל הנראה הבין שמהלך הפיצול יחזק בסופו של דבר את חברת החדשות של ערוץ 2 - מהלך שהוא כמובן מאוד לא מעוניין בו. זאת מכיוון שבשלוש השנים הראשונות לפיצול, חברת החדשות אמורה להמשיך לשדר במקביל לשני הערוצים החדשים של קשת ורשת, ולהימכר בהליך במב"י לאחת מהן רק לאחר 3 שנים.

"נתניהו יעדיף לתת רישיונות רק אחרי הבחירות הבאות"

באוקטובר האחרון אמר לוואלה ברנז'ה גורם בתעשייה כי למרות הפרסומים בתקשורת על כך שנתניהו הוא זה שלחץ לפיצול ערוץ 2 ולפיצול חברת החדשות, כרגע הוא דווקא רוצה ללכת שוב על אופציית הארכת הזיכיון - בשביל למנוע מהן רישיון. "נתניהו לא משתגע מעניין הרישיון, כי הוא מבין ששם נגמרת ההשפעה שלו עליהם. הוא לא מחזיק אותם יותר 'בביצים'", אמר.

הגורם הוסיף כי "באחזקה משותפת של קשת ורשת בחברת החדשות (בשלוש שנים הקרובות) – לא יהיה לנתניהו יותר מנוף לחצים על הזכייניות והן יוכלו לעשות לו את המוות. וצריך לזכור שזאת התקופה שבה צפויה להיערך מערכת הבחירות הבאה בישראל. אז נתניהו יעדיף לתת להן רישיונות רק אחרי הבחירות הבאות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully