וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שפל ביחסים: טראמפ יחרים את ארוחת כתבי הבית הלבן המסורתית

26.2.2017 / 0:50

נשיא ארה"ב, שמרבה לתקוף את כלי התקשורת ולכנותם "פייק ניוז", הודיע בעמוד הטוויטר שלו כי לא ישתתף בארוחה המתקיימת מדי שנה. "אני מאחל לכולם כל טוב, שיהיה לכם ערב נהדר", צייץ

צילום: רויטרס, עריכה: יוסי אלטר

(טראמפ משתלח בכלי התקשורת, שלשום)

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע היום (ראשון) בעמוד הטוויטר שלו כי הוא לא מתכוון להגיע לארוחת כתבי הבית הלבן המסורתית, הנערכת מדי שנה. "אני מאחל לכולם כל טוב, שיהיה לכם ערב נהדר", כתב טראמפ על הארוחה המתוכננת ל-29 באפריל במלון הילטון בוושינגטון. מדובר בשפל נוסף ביחסים בין ממשל טראמפ לתקשורת, שאותה הוא כינה לאחרונה "אויב העם".

הודעתו של טראמפ באה לאחר שגופי תקשורת שונים הצהירו כי לא יארחו את המסיבות עבור ארוחת הכתבים, או רמזו כי לא יגיעו לארוחה עצמה. אתמול הודיע כלי התקשורת הכלכלי "בלומברג" כי לא יגיע למסיבה שאחרי הארוחה. מוקדם יותר החודש הודיעו מגזיני "ואניטי פייר" וה"ניו יורקר" כי לא ישתתפו גם הם במסיבות. לאחרונה גם דווח כי CNN לא תשתתף בארוחה עצמה, אך גורם בכיר ברשת האמריקנית מסר כי טרם התקבלה החלטה.

בהודעה רשמית מסר נשיא אגודת כתבי הבית הלבן, כתב סוכנות הידיעות "רויטרס" ג'ף מייסון, כי חבריו מצפים לאירוע השנתי, המהווה "חגיגה של התיקון הראשון לחוקה (המעגן את חשיבותו של חופש הביטוי, ע"נ) ושל התפקיד החשוב שממלאים כלי תקשורת עצמאיים במדינה מתוקנת". עוד נכתב בתגובה כי "אנו מצפים להפנות זרקור במהלך האירוע לעשייה החשובה של כתבים פוליטיים בשנה החולפת ולתת במה לחבריו המבטיחים של הדור הבא של המקצוע".

עוד בוואלה! NEWS:
כשלי הצבא והביקורת על רה"מ: מי צפוי להפסיד מדוח המבקר
טיפה אחת הורגת בתוך שניות: הגז הקטלני שחיסל את אחיו של קים
עוד תקרית אנטישמית: צלבי קרס רוססו על מכוניות במדינת ניו יורק

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ נואם בכנס השמרני CPAC  בוושינגטון. 24 בפברואר 2017. רויטרס
טראמפ תוקף את התקשורת, שלשום/רויטרס

היחסים בין טראמפ לכמה מרשתות התקשורת הגדולות בארצות הברית נחשבים למתוחים במיוחד. רק אתמול תקף טראמפ כמה מערוצי הטלוויזיה המובילים וכינה אותם "ערוצים של חדשות מזויפות". הוא הסביר כי "החדשות המזויפות הן אויבות העם". שעות ספורות לאחר מכן, ארגן הבית הלבן תדרוך ללא מצלמות לעיתונאים, שאליו לא הוזמנו נציגים של CNN, "ניו יורק טיימס", "פוליטיקו" ו"לוס אנג'לס טיימס". בתגובה, הודיעו כמה נציגים מכלי תקשורת כי להבא לא ישתתפו בתדרוכים שהמשתתפים בהם נבחרו בקפידה.

ארוחת כתבי הבית הלבן נחשבת למסורת ארוכת שנים בוושינגטון שהחלה ב-1921. במסגרת הארוחה הנשיא, סגנו והכתבים המסקרים אותם משתתפים בערב אחד שבו הם מריעים זה לזה. עד כה השתתפו 15 נשיאים בארוחה, הנערכת מדי שנה בשבת האחרונה של חודש אפריל. מאז שנות ה-80 מנחה האירוע הוא בדרך כלל קומיקאי שלרוב צוחק על הנשיא וממשלו. בתגובה, גם הנשיא מנפיק כמה בדיחות עוקצניות על כלי התקשורת.

כתבים עוזבים את תדרוך העיתונאים בבית הלבן במחאה על מניעת השתתפות עמיתיהם, 25 בפברואר 2017. רויטרס
עיתונאים עוזבים את חדר התדרוכים בבית הלבן במחאה על הדרת עמיתיהם, אתמול/רויטרס

בעבר היו ארוחות שבוטלו או הצטמצמו בשל אירועים פוליטיים שונים. ב-1930 היא בוטלה בשל מותו של הנשיא לשעבר וויליאם האוורד טאפט, ב-1942 היא בוטלה בשל מלחמת העולם השניים וכן ב-1951 משום שהנשיא הארי טרומן כינה את התקופה "בלתי יציבה".

למרות שמו של האירוע, לא רק כתבים המסקרים את הבית הלבן מגיעים לארוחת הערב המסורתית, אלא גם אנשי עסקים ובידור. למעשה, טראמפ עצמו השתתף בארוחה כאורח בתקופת כהונתו של ברק אובמה, והנשיא לשעבר אף התבדח על הטענות של טראמפ כי לא נולד בארצות הברית. בכלי התקשורת בארצות הברית דווח כי כמה רשתות דוגמת CNN וMSNBC שקלו להחרים את האירוע עוד בטרם הציוץ של טראמפ.

(עדכון ראשון: 23:55)

אובמה אירח את ארוחת הערב עם כתבי הבית הלבן - ושוב צחק על טראמפ. רויטרס
מסורת בת יותר מ-90 שנה. ברק אובמה בארוחת כתבי הבית הלבן, בשנה שעברה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully