וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניו יורק טיימס נגד טראמפ: "האמת חשובה עכשיו יותר מאי-פעם"

26.2.2017 / 14:40

המלחמה בין טראמפ לתקשורת תגיע הלילה לטקס האוסקר. העיתון האמריקני המשפיע ישדר לראשונה זה שבע שנים פרסומת המשיבה לטענות נשיא ארה"ב על "חדשות מזויפות". טראמפ לא נשאר חייב: "תנסו לדווח בהגינות ובדיוק"

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב של ניו יורק טיימס, עריכה: שמרית גולדשטיין

המלחמה המתמשכת בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לתקשורת - שבסוף השבוע האחרון הגיעה לשיא חדש עם מניעת כניסתם של כתבי "הניו יורק טיימס" ו-CNN לתדרוך הבית הלבן, והודעתו של טראמפ כי יחרים את ארוחת הערב המסורתית של כתבי הבית הלבן – תגיע הלילה (שני) גם לטקס האוסקר ה-89. "הניו יורק טיימס" ישדר פרסומת באורך של כ-30 שניות וידגיש בה את החשיבות בדיווח האמת - בתגובה לטענותיו של הנשיא על "פייק ניוז".

הפרסומת מציגה כמה משפטים המתחלפים במהירות, ובהם נכתב בין היתר: "האמת היא שהאומה שלנו שסועה כעת יותר מתמיד", "האמת היא שעובדות אלטרנטיביות הן שקר", "האמת היא שהמדיה אינה כנה", "האמת היא שאישה צריכה להתלבש כמו אישה", "האמת היא שזכויות נשים הם חלק מזכויות אנשים", "האמת היא שאנחנו צריכים להגן על הגבולות שלנו", "האמת היא שמדיניות הפליטים שלו היא איסור מוסווה על כניסת מוסלמים" ו"האמת היא שחובה לחקור את הקשרים עם רוסיה".

לבסוף מופיע המשפט "האמת היא קשה", שמשתנה כעבור רגע למשפט "האמת היא דבר שקשה למצוא", ולאחר מכן למשפט "האמת היא דבר שקשה לדעת" - ולסיום מופיע המשפט שהוא המוטו העיקרי של הפרסומת: "האמת חשובה עכשיו יותר מאי פעם".

זוהי הפרסומת הטלוויזיונית הראשונה שהעיתון משדר זה שבע שנים, והיא תשודר במהלך טקס האוסקר - שנחשב לבין זמני השידור היקרים בטלוויזיה האמריקנית. במקביל לפרסומת בטלוויזיה, הקמפיין יכלול גם שלטי חוצות בערים גדולות בארה"ב. למרות שהעיתון זוכה לקיתונות של ביקורות מהנשיא החדש, ה"ניו יורק טיימס" נהנה מעלייה במספר המנויים מאז ניצחונו של טראמפ בבחירות בנובמבר, כאשר ברבעון האחרון נוספו לעיתון 276 אלף מנויים דיגיטליים.

דיוויד רובין, אחראי המיתוג בטיימס, טוען כי המטרה היא "להבין מה פירוש מציאת האמת בעולם של 'פייק ניוז', ולגלות מה התפקיד של העיתונות והעיתונאים בתהליך והתפקיד של הקוראים שתומכים בעיתונות". הוא ציין כי הם בחרו בטקס האוסקר לשידור הפרסומת בשל החשיפה הגבוהה שלו והתזמון הנוכחי, לאחר השיא שנרשם במערכת היחסים בין הנשיא לעיתון בימים האחרונים.

"הטיימס הכושל יפרסם מודעה גרועה כדי להציל את המוניטין המפוקפק"

טראמפ, כהרגלו, לא נשאר חייב והגיב לפרסומת של "הניו יורק טיימס" בציוץ שהעלה לפני כשעה לעמוד הטוויטר שלו, ובו טען כי "בפעם הראשונה, 'הניו יורק טיימס' הכושל יפרסם מודעה (גרועה) כדי לנסות ולהציל את המוניטין המפוקפק שלו. תנסו לדווח בהגינות ובדיוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully