וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטן: לדחות שוב את תאריך העלייה של התאגיד; "אינו ערוך לשידורי טלוויזיה"

27.2.2017 / 19:35

יו"ר הקואליציה פנה אל נתניהו, כחלון והנגבי והציע לדחות פעם נוספת את תחילת פעילות התאגיד - בחצי שנה לפחות. ביטן: "לא ייתכן שתאגיד הממומן מכספי ציבור לא נותן תמונה אמיתית לגבי מוכנותו לספק שידור ציבורי מלא"

חבר הכנסת דוד ביטן בכנסת, 16 בנובמבר 2016. נועם מושקוביץ
ח"כ ביטן/נועם מושקוביץ

בממשלה פועלים שוב לדחות את תאריך העלייה לאוויר של תאגיד השידור "כאן בהקמה", שאמור להתחיל לשדר בסוף אפריל. יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), פנה אל ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון וממלא מקום שר התקשורת צחי הנגבי, וטען בפניהם כי על פי מידע שהגיע לידיו - התאגיד עדיין אינו ערוך להפעיל שידורי טלוויזיה, למרות הצהרותיו.

ביטן מציע לדחות פעם נוספת את תחילת פעילות התאגיד - בטווח של חצי שנה לפחות. ביטן אמר כי "לא ייתכן שתאגיד הממומן מכספי ציבור לא נותן תמונה אמיתית לגבי מוכנותו לספק שידור ציבורי מלא ויפעל מתוך שיקולי לחץ לכן ביקשתי דחייה נוספת בהפעלתו".

כזכור, תאריך העלייה לאוויר של התאגיד כבר נדחה מספר פעמים על ידי הממשלה, כאשר הפעם האחרונה התרחשה באוקטובר - וגרמה לדחיית תאריך העלייה לאוויר, מינואר לסוף אפריל. ביטן היה הראשון שהתייחס בזמנו לדחיית התאריך של העלייה לאוויר של התאגיד, בזמן שנתניהו הכחיש בתחילה כי הוא מעוניין בכך - ואולם יותר מאוחר אכן פעל לכך.

כזכור, מלבד אקט הדחייה ביטן פעל גם לביטול התאגיד, כאשר הציג באוקטובר את התחשיב שלו. לטענתו, ביטול הקמת התאגיד יחסוך כ-2.127 מיליארד שקל לקופת המדינה. המהלך - שנחשף לראשונה בוואלה!NEWS – היה מבטל את פרישתם של 800 עובדים ברשות השידור, אגרת הטלוויזיה תמשיך להיות מבוטלת ואגרת הרדיו תופחת בכ-30%. ביטן אמר אז כי "הכספים שייחסכו עם ביטול התאגיד יכולים להיות מושקעים בחינוך, ברווחה, בריאות ובפריפריה".

מהתאגיד נמסר בתגובה: "אנו מבטיחים שידורים איכותיים ויעילים, בכל הפלטפורמות, מיום השידורים הראשון ב-30 באפריל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully