וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוד נוח: הכתב הצבאי של גל"צ, רס"ן טל לב-רם, יסיים את תפקידו

28.2.2017 / 13:53

לב-רם מונה לתפקיד הכתב הצבאי בתחנה ב-2008 ולפני כן שימש כדובר פיקוד דרום במשך שלוש שנים. בעבר מילא מספר תפקידי הפקה ועריכה במחלקת האקטואליה של גל"צ. ירון דקל: "תרם רבות להצלחת התחנה"

טל לב-רם. שי אוקנין
טל לב-רם/שי אוקנין

הכתב הצבאי של גל"צ, רס"ן טל לב-רם, יסיים בקרוב את תפקידו - כך נודע לוואלה ברנז'ה. לב-רם (41), המשרת בתחנה הצבאית כקצין בשירות קבע, יפרוש לאזרחות בעוד מספר חודשים. עדיין לא ידוע מי יחליף אותו בגל"צ, אך התקן ככל הנראה לא יאוייש על ידי קצין אלא על ידי אזרח עובד צה"ל.

לב-רם מונה לתפקיד הכתב הצבאי בתחנה ב-2008 ולפני כן שימש כדובר פיקוד דרום במשך שלוש שנים. בעבר מילא מספר תפקידי הפקה ועריכה במחלקת האקטואליה של גל"צ, בין היתר בתוכניות "בוקר טוב ישראל", "שישבת" ובפרויקט "עוד מעט נהפוך לשיר".

בין חשיפותיו של לב-רם: תחקיר המנהרות של צה"ל, במבצע "צוק איתן" (דו"ח יוסי בכר), שחשף מחדלים רבים במוכנות צה"ל למבצע ובמהלכו; תחקיר "יום שישי השחור" ברפיח (חטיפת גופתו של סגן הדר גולדין); חשיפת הידיעה כי ג'ון קרי, מזכיר המדינה האמריקני, הטעה את ישראל, בנוגע להסדר הפסקת האש, כאשר הודיע לראש הממשלה, שישראל יכולה להמשיך להרוס את המנהרות, תוך כדי הפסקת האש, ערב הקרב ברפיח; חשיפת שתי העדויות המרכזיות (עדות המ"פ והחייל) במשפט אלאור אזריה, כפי שצוינו על-ידי השופטים בהכרעת הדין, כיומיים בלבד לאחר האירוע בחברון; חשיפת התרגולת המבצעית וכינויה "הקש בגג", במהלך מבצע "עופרת יצוקה"; חשיפה כי מיד לאחר מבצע "צוק איתן" בתחקירי צה"ל עלה כי לא כל המנהרות ההתקפיות הושמדו, בניגוד למה שהמשיכו לטעון בדרג המדיני, זמן רב לאחר שהממצאים היו ברורים.

ב-2012 דרש הרמטכ"ל לשעבר, גבי אשכנזי, כי לב-רם יימנע מסיקור דו"ח מבקר המדינה בפרשת "מסמך הרפז". לטענתו, כיוון שלב-רם היה דוברו של גלנט בתקופה בה שימש כמפקד פיקוד דרום, יש לו "נגיעה אישית" בנושא והדיווח שלו לקראת הגשת הטיוטה היה פרסום "חסר כל יסוד" וכלל פרטים שקריים. לב-רם ציין כי "נבחנת השאלה האם אשכנזי ניסה לסכל את בחירתו של האלוף יואב גלנט ליורשו".

מפקד גל"צ, ירון דקל, אישר את הפרטים ומסר: "ככתב הצבאי של התחנה, טל לב-רם תרם רבות להצלחת התחנה והיה אחראי למספר סיפורים עיתונאים וחשיפות מרשימות. אני מבקש לאחל לטל הצלחה רבה באזרחות בכל דרך בה יבחר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully