וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסע בעקבות ביטן: האם בתאגיד ערוכים לעלות לשידור?

1.3.2017 / 16:00

יו"ר הקואליציה, המעוניין מסיבותיו הידועות לדחות פעם נוספת את שידורי "כאן בהקמה", תירץ זאת ב"אי מוכנותו של הארגון לעלות לאוויר". וואלה ברנז'ה בדקה את מצבת כוח האדם, האולפנים ולוח השידורים וחזרה עם תשובה. לא בטוח שנתניהו יאהב אותה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
"בפרק הזמן שמתכוננים להקמה, והדחייה הנוספת שהם קיבלו – אין סיבה שמקום רציני, שזאת המשימה שלו, לא יהיה מוכן"

בתחילת השבוע הוציא יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד) הודעה לפיה פנה לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון וממלא מקום שר התקשורת צחי הנגבי – בדרישה שידחו שוב את תאריך העלייה לאוויר של התאגיד, בלפחות חצי שנה. אחת הטענות העיקריות של ביטן קשורה למצב המוכנות של התאגיד - טיעון שכבר השתמש בו בעבר - כאשר בתאגיד מצידם מתמידים בגרסתם המקורית ואומרים שהם היו מוכנים לעלות כבר לפני חצי שנה לשידור. אך האם באמת כך הדבר?

יש שלוש סוגיות חשובות שעומדות על הפרק מבחינת מוכנות התאגיד לעלות לאוויר בעוד כחודשיים: איוש כוח האדם, מצב האולפנים, ומוכנות רכש השידורים. משיחות שקיימה וואלה ברנז'ה עולה כי ברמת האולפנים והתוכניות ככל הנראה אין מה לדאוג, ואולם הבעיה העיקרית שנותרה נוגעת לאיוש הכתבים – כאשר גם פה הדעות חלוקות.

גורם בכיר בחברת חדשות באחד מערוצי הטלוויזיה אמר לוואלה ברנז'ה כי "זה נשמע קשקוש שהתאגיד לא יכול להיות מוכן לעלות בסוף אפריל. בפרק הזמן שמתכוננים להקמה, והדחייה הנוספת שהם קיבלו – אין סיבה שמקום רציני, שזאת המשימה שלו, לא יהיה מוכן".

פיילוט תאגיד. פייסבוק, צילום מסך
כתבי התאגיד מצלמים פיילוט למהדורה/צילום מסך, פייסבוק

"כ"א זאת הבעיה הכי קטנה כשאתה עולה לשידור"

כתב בתאגיד: "רמת המוכנות שלנו גבוהה. לפני כשבועיים עשינו פיילוט למהדורת חדשות המרכזית שצולם במודיעין - והוא עבר חלק"

כאמור, כשמדברים על מוכנות התאגיד, אחת הסוגיות החשובות היא נושא כוח האדם. ואכן, אחת מהבעיות הרציניות איתן מתמודדים ב"כאן בהקמה" נוגעת לאיוש הכתבים, כאשר תפקידי מפתח רבים עדיין לא אויישו וגם עובדים רבים החתומים ככתבים טרם יודעים מה יהיה שיבוצם. עם זאת, גם בהקשר זה הגורם טוען כי מדובר בבעיה הניתנת לפיתרון.

לדבריו, "זאת הבעיה הכי קטנה כשאתה עולה לשידור. מה שחשוב ברמה ההפקתית והעיתונאית זה האם אתה מוכן ברמה הטכנית והאם יש לך את כל האמצעים לייצר תוכן: אולפנים, פתיחים, גרפיקות - ויש לך תורה של מה אתה רוצה לעשות". הוא הוסיף כי "יש להם דסק כלכלי חזק, יש להם כתבי תחום זוטרים – אז עדיין חסרים להם מספר כתבי מפתח. אפשר לפתור את זה תוך יום".

בנוגע למוכנות של האולפנים ותפקוד המערכת, כתב בתאגיד טוען כי האולפנים במודיעין מוכנים ברמה של 85% כרגע. "רמת המוכנות שלנו גבוהה. לפני כשבועיים עשינו פיילוט למהדורת חדשות המרכזית שצולם במודיעין - והוא עבר חלק". הוא הוסיף כי "כבר מונה עורך ראשי למהדורה, עילי לוין, וגם האיוש הסופי של המגישים נמצא בשלבי סיום". לטענתו, "ביטן מנסה לקנות זמן לסגירת התאגיד, הוא הרי מעולם לא היה פה וניזון מאנשי הרשות - שגם הם מעולם לא היו פה".

לפני כשבוע פרסם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, פוסט בפייסבוק ובו סיפר כי ביקר באולפני התאגיד במודיעין כדי לבחון האם הוא מוכן לשידור, ולטענתו "התשובה היא כן, לגמרי. הצוותים הטכניים מוכנים, האולפנים מוכנים, העיתונאים מוכנים, הדיגיטל כבר עכשיו מהטובים בארץ".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם במשרד התקשורת סבורים שהוא מוכן. מנכ"ל "כאן בהקמה" אלדד קובלנץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

"הם עובדים במרץ על תוכניות הטלוויזיה"

מפיק בכיר בתקשורת אמר כי "בתאגיד עובדים במרץ על תוכניות הטלוויזיה שלהם, וזה מתקדם יפה"

סוגייה נוספת שעומדת על הפרק היא בניית לוח השידורים של התאגיד. מפיק בכיר בתקשורת אמר כי "בתאגיד עובדים במרץ על תוכניות הטלוויזיה שלהם, וזה מתקדם יפה". חברת ההפקות שתהיה אחראית על תוכניות האקטואליה שישודרו בשעות אחה"צ תהיה אולפני הרצליה, כאשר אחת האופציות שנבדקות היא לשדר מהדורה מוקדמת באורך של שעתיים. בהקשר הזה יש לציין כי לאחרונה פורסם כי רומי נוימרק נמצאת על סף חתימה בתאגיד, וצפויה להגיש תוכנית אקטואליה יומית.

בנוסף לכך, בתאגיד ישדרו שתי תוכניות תחקירים: הראשונה תהיה תוכנית שבועית שטלי בן עובדיה תערוך וחיים סלוצקי יפיק, כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה. עוד נודע כי רם לנדס יפיק לתאגיד תוכנית תחקירים שבועית, שתתמקד בתחומי הרווחה והכלכלה.

יש לזכור כי גם משרד התקשורת התרשם כבר בדצמבר שהתאגיד מוכן: במסמך שהכין המשנה למנכ"ל, מימון שמילה, נטען כי "אנו מתרשמים שהתאגיד נמצא בשלבים מתקדמים של הקמה ומוכנות לשידור, זאת בהתאם לנתונים ותאריכי היעד שהוצגו ונמסרו לנו במהלך הסיור והשלמות שהועברו לאחר מכן על ידי נציגי התאגיד".

לשכת יועצי המס – דוד ביטן. צילום מסך
"מעולם לא היה בתאגיד". ח"כ ביטן/צילום מסך

"רוב המערכת לא מאויישת"

"רוב כתבי הטלוויזיה לא מאויישים, וגם אלה שכבר אויישו - לא מגיעים עם הניסיון הרלוונטי וטרם הדביקו את הפער"

מנגד, יש את אלה הטוענים שהתאגיד אינו ערוך כראוי לשידור בעוד כחודשיים, כאשר לטענתם סוגיית איוש הכתבים קריטית. כתב באחד מערוצי הטלוויזיה אמר כי "כל חברת חדשות צועדת על כתביה המשדרים טלוויזיה. רוב המערכת לא מאויישת – מי יהיה הכתב הצבאי, הפוליטי, המדיני, הפלילי וכו'? רוב כתבי הטלוויזיה לא מאויישים, וגם אלה שכבר אויישו - לא מגיעים עם הניסיון הרלוונטי וטרם הדביקו את הפער. גם לכתבי הרדיו שגוייסו מרשת ב' אמרו להם שיעבירו להם קורס, אבל זה עדיין לא קרה".

הוא הוסיף כי "הם היו אמורים להכשיר את כל כתבי הרדיו והפרינט לשידור בטלוויזיה, אבל בפועל היו רק שתי סדנאות בודדות. האם אתה תעמיד אנשים מול המצלמה בפעם ראשונה כשתעלה לאוויר? זה לא הגיוני". הוא הוסיף כי "לפני ההקמה של ערוץ 10 הם עשו הרבה מאוד פיילוטים לחדשות וגם הביאו אנשי טלוויזיה מנוסים. אבל, רוב אנשי הטלוויזיה בתאגיד הם במיעוט, הרוב זה גיוסים מהרדיו או מהעיתונות הכתובה".

כתב בתאגיד אף אמר כי "עדיין לא ידוע הרכב חטיבת החדשות, רמת המוכנות לא ידועה – ויש שמועות שהיא לא ממש גבוהה. לפני כחודשיים, האולפנים לא היו מוכנים כלל, אבל חלף זמן מאז". הוא הוסיף כי "הם לקחו 85% מעובדי רשת ב' – אבל אף אחד מהם לא בתפקידו ואף אחד מהכתבים עדיין לא יודע מה הוא הולך לעשות שם, ובאיזה תפקיד ישובץ?". לטענתו, כתבים צריכים להתחיל להביא סיפורים, "אתה צריך לגדל את עצמך ולדעת למה אתה נערך".

ואולם, גורמים בתאגיד טוענים כי ישנם טאלנטים רבים שעובדים כרגע במערכות אחרות, ויתחילו לעבוד ב"כאן בהקמה" רק בסמוך ליום תחילת השידורים. לכן, לטענתם, עדיין לא פורסם דבר אודות הצטרפותם.

מ"כאן בהקמה" נמסר בתגובה: "אנו מוכנים לשידורים איכותיים ויעילים, בכל הפלטפורמות, מיום השידורים הראשון. דיון המוכנות כבר מזמן מאחורינו והדיון הרלוונטי הוא כספי הציבור והשקעתם בשידור ציבורי עצמאי ופלורליסטי וביצירה ישראלית מגוונת ובמערכת חדשות חזקה ורלוונטית החל מה-30.4.17".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully