וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת הכלכלה אישרה: ערוץ i24news ישודר גם בכבלים ובלוויין

6.3.2017 / 14:15

(עדכון) הוועדה אישרה את החוק שיעבור להצבעה במליאה. היו"ר כבל: "המועצה תקבע כללים שיוודאו שהבעלות הצולבת לא תפגע בעצמאות המערכת ובגופים אחרים". עוד אושר: הגדלת תקרת דקות הפרסום ברדיו האזורי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנכ"ל הערוץ פרנק מלול באולפני i24news בטיימס סקוור/מערכת וואלה!, צילום מסך

(עדכון: 16:09)

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה היום (שני) לקריאה ראשונה את הצעתו של ח"כ נחמן שי לתקן את חוק התקשורת ולאפשר להעביר בכבלים ובלוויין גם שידורי חדשות בינלאומיים המופקים בישראל. זאת בניגוד למצב כיום, המאפשר לכבלים וללוויין לשדר אך ורק ערוצי חדשות בינלאומיים המופקים בחו"ל. אישור ההצעה של ח"כ שי, עליה חתומים חברי כנסת רבים נוספים, מאפשר לכבלים וללוויין להעביר למנויים בישראל גם את ערוץ i24news, שמשדר חדשות לעולם בערבית, אנגלית וצרפתית מישראל.

היו"ר כבל הזכיר כי בישיבה קודמת עסקה הוועדה בשאלת הבעלויות הצולבות, על רקע העובדה כי בעלי הערוץ הוא גם בעלי אחת הפלטפורמות (הוט). הוא הבהיר כי המועצה תצטרך לוודא שהשידורים אינם בעברית. ח"כ יעקב פרי הוסיף כי הוא נהנה לצפות בערוץ כשהוא שוהה בחו"ל, ואמר כי גם הוא ביקש לבדוק עד כמה יכולה הבעלות הצולבת לפגוע בתחנות שידור דומות אחרות, אך נאמר לו שאין כאלה.

בהתאם לכך אושר כי, המועצה לשידורי כבלים ולוויין תוכל לאשר לכבלים וללוויין לשדר ערוץ חדשות בינלאומי בהתאם לכללים שתקבע, שיוודאו שעיקר שידורי הערוץ מיועדים לציבור שמחוץ לישראל וכן תוודא את עצמאותה של מערכת החדשות.

בדיון נקבע כי המועצה תצטרך לקבוע את הכללים תוך 90 יום מיום פרסום החוק ברשומות. היועץ המשפטי של הערוץ, עו"ד אוריאל בובלי, אמר כי הערוץ משדר פרסומות המיועדות לקהל בחו"ל וזה לא יוכל להשתנות. מנהל הפרויקטים במועצה, יונתן בייסקי, אמר כי גם ערוצי חדשות בינלאומיים המופקים בחו"ל ומשודרים בישראל משדרים פרסומות, וכל עוד הן לא מיועדות לקהל הישראלי ניתן לעשות זאת.

ח"כ נחמן שי, וועדת הפנים של הכנסת בנושא איסוף חומרים על נבחרי ציבור בכנסת. 6 ביולי 2016. נועם מושקוביץ
"הדרך הכי קצרה היא לחבר בין שתי הנקודות". ח"כ נחמן שי/נועם מושקוביץ

"רשות השידור זנחה את התפקידים שלה"

היוזם, ח"כ נחמן שי, אמר בישיבה הקודמת כי "כבר שנים אחדות אני מנסה להביא לכך שלתוך מדינת ישראל ישודרו שידורים בשפות זרות, אנגלית, ערבית וצרפתית. נוצר כשל שוק, רשות השידור זנחה את התפקידים שלה לשדר בערבית, ברדיו ובטלוויזיה, והערוצים המסחריים גם הם נמנעים מכך כי אין רייטינג וכסף. מצד שני יש אוכלוסייה רחבה שנזקקת לשידורים הללו ודוברת את השפות הללו. ניסיתי לכפות על רשות השידור לעשות את זה לא הצלחתי, גם על התאגיד ולא הצלחתי ואז פניתי לאופציה של ערוץ i24news שמשדר מיפו בשלוש השפות הללו, ללא מימון ממשלתי או ממלכתי. חשבתי שהדרך הכי קצרה לחבר בין שתי הנקודות, ללא עלות ממשלתית, היא לאפשר ל i24news- לשדר לתוך מדינת ישראל".

נשיא ומייסד i24news, פרנק מלול, התייחס גם הוא להצעה בישיבה הקודמת ואמר: "הערוץ הוא בינלאומי, ייסדנו אותו לפני 3 שנים כערוץ סטארט אפ ואנחנו משדרים למיליארד בתי אב בעולם ומעסיקים 300 עובדים. אני לא פה כדי להשפיע על הפוליטיקה הישראלית, אלא על העולם באשר למציאות במזרח התיכון והגיוון בישראל. בעולם חושבים על ישראל באופן חד ממדי ואנחנו רוצים להביא את הגיוון ולהראות לעולם שאנחנו דמוקרטיה – וכן אני רוצה להשפיע על אנשים בתוך ישראל אבל לא על אזרחי ישראל – אני רוצה להשפיע על התיירים שמגיעים לישראל, שיראו לעולם את המציאות האמתית כאן".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
מיקי זוהר. funder,
מיקי זוהר/funder

אושר: הרדיו האזורי יוכל לפרסם 9 דקות בשעה בממוצע חודשי ולא יומי

ח"כ מיקי רוזנטל התנגד בחריפות להצעה, ואמר כי בשעות השיא תחנות הרדיו האזורי יהפכו לזבל של פרסומות. הוא הוסיף כי חברות הרדיו האזורי הן הרווחיות ביותר וח"כ זוהר רוצה שהן ירוויחו עוד יותר"

בתוך כך, עוד אישרה אישרה היום ועדת הכלכלה לקריאה ראשונה את ההצעה לתקן את חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו באשר לזמן תשדירי פרסומות ברדיו המקומי, של ח"כ מכלוף מיקי זוהר, וחברי וחברות כנסת נוספים. כיום רשאיות תחנות הרדיו האזורי לשדר פרסומות בהיקף של 9 דקות בשעה, בעוד הרשות השנייה מוסמכת לשנות את ההיקף בתנאי שהממוצע לא יעלה על 9 דקות בשעה, כלומר מקסימום של 216 דקות פרסום ביממה. ח"כ זוהר אמר כי תחנות הרדיו האזורי קורסות תחת הנטל הכלכלי ומנסות לנייד את דקות הפרסום כדי לייצר הכנסה סבירה, ולפי הצעתו שאושרה הממוצע של 9 דקות פרסום לשעה יבחן על בסיס חודשי ולא על בסיס יומי.

הצעתו המקורית של ח"כ זוהר הייתה לאפשר ניוד דקות פרסום על בסיס רבעוני, אולם היו"ר כבל הבהיר כבר בפתח הישיבה כי לא יסכים לכך וח"כ זוהר הציג את ההסכמות שלו עם הממשלה, לחישוב לפי ממוצע חודשי. ח"כ זוהר הוסיף כי "מי שחושב שזה יפגע בציבור טועה, שכן הציבור ידע למי להאזין בסוף". ח"כ מיקי רוזנטל התנגד בחריפות להצעה, ואמר כי בשעות השיא תחנות הרדיו האזורי יהפכו לזבל של פרסומות. הוא הוסיף כי חברות הרדיו האזורי הן הרווחיות ביותר וח"כ זוהר רוצה שהן ירוויחו עוד יותר. "בעלי התחנות עם חברי ליכוד ומפעילים לחץ בלתי סביר על חברי הכנסת מהמפלגה שלהם. עשיתי כתבות על הרדיו האזורי וחברי כנסת הודו בפני, למצלמה, שחברי מרכז הליכוד לחצו עליהם", אמר. ח"כ זוהר וח"כ נורית קורן דחו את ההאשמות.

נציג המועצה לצרכנות, הכלכלן גיל ברגפרוינד, אמר כי עצם הטלת מגבלת פרסום נועדה לאזן בין צרכי המפרסמים ובין הנטל של המאזינים בקליטת המסר שלעיתים לא רצוי להם. בפועל ייווצר עומס של פרסומות בשעות האזנת השיא, ולציבור לא תהייה אפשרות אלא להאזין לפרסומות. הוא הוסיף כי המועצה מתנגדת להצעה, ואמר כי אם יש צורך לבצע איזונים נוספים מועצת הרשות השנייה יכולה לבצע זאת. מנכ"ל האגודה לזכות הציבור לדעת, זיו מאור, אמר כי המהלך הוא נכון וקרא לבטל כליל את המגבלה. הוא הוא הוסיף כי התוצאה המידית תהייה ריכוז פרסומות בשעות האזנת השיא וההאזנה תהייה בלתי נסבלת, אך לאחר תקופה בעלי התחנות יצליחו לחנך את המפרסמים לשלם יותר וכמות הפרסומות תרד.
המנכ"ל בפועל של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, ניר שוויקי, אמר כי ועדת הרדיו במועצה דנה בכך והחליטה שהיא תומכת במעבר לחישוב חודשי. הוא הוסיף כי "לאחר חצי שנה נבחן את הנושא בשנית ואם נגלה שאין פגיעה באינטרס הציבורי יהיה מקום לשקול לעבור לחישוב רבעוני".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully