וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המועצה החדשה תפקח גם על גל"צ; קובלנץ יודח מהתאגיד?

9.3.2017 / 16:48

פרטים נוספים מתגלים על טיוטת תזכיר החוק החדש, הכולל הקמת רשות רגולטורית אחת שתפקח על כל תחום השידורים בישראל: הגוף החדש שיוקם יפקח גם על גל"צ - ותקופת מינויו של המנכ"ל הזמני של התאגיד, אלדד קובלנץ, תקוצר

ראש הממשלה בנימין נתניהו בטקס חתימה על הסכם גג למחיר למשתכן, עיריית אילת. מרץ 2017. יאיר שגיא, פול צלמים
רה"מ בנימין נתניהו/פול צלמים, יאיר שגיא

פרטים נוספים מתגלים על טיוטת תזכיר החוק החדש, הכולל הקמת רשות רגולטורית אחת שתפקח על כל תחום השידורים בישראל: לאחר שאתמול פורסם כי הרשות החדשה תחליף את מועצת תאגיד השידור וגם את "ברית המועצות" - היום מתברר כי הגוף החדש שיוקם יפקח גם על גל"צ.

בתזכיר נכתב כי למועצה גם יהיו סמכויות בגלי צה"ל, בכל הנוגע לתוכניות שאינן צבאיות המשודרות בתחנה. ואולם, שר התקשורת לא יאשר את הכללים החלים על גלי צה"ל אלא בהתייעצות עם שר הביטחון. עוד נכתב בתזכיר כי מפקד גל"צ יוזמן להשתתף בישיבות המועצה הנוגעות לתכניות, ויפעל בהתאם להחלטות ולהנחיות המועצה לגבי התכניות שאינן תכניות צבאיות. מפקד גל"צ רשאי לערער על כל החלטה של המועצה הנוגעת לתכניות גל"צ שאינן צבאיות.

פרט נוסף שמתברר הוא הדחתו של המנכ"ל אלדד קובלנץ. לפי התזכיר: יו"ר המועצה יהיה גם מנכ"ל התאגיד. עוד נכתב כי הוא יהיה עובד התאגיד וימונה גם הוא בידי ועדת האיתור. בתזכיר מוצע לתקן את החוק בנוגע למנכ"ל הזמני המכהן קובלנץ, כך שתקופת מינויו תקוצר.

על פי התזכיר, במועצה יהיו 11 חברים נוספים, בהם שני חברי ממשלה ותשעה נציגי ציבור. התזכיר גם מאפשר סופית את הקמתו של התאגיד ב-30 באפריל אך מחזיר את השליטה הפוליטית הישירה על השידור הציבורי, בדומה לרשות השידור. המועצה החדשה תהיה פנים ממשלתית ולא עצמאית. יו"ר המועצה החדשה ימונה ללא ועדת איתור וכהונתו תוגבל לארבע שנים.

עדיין אין הסכמות על כל הפרטים בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון ולכן יש סיכוי שהצעת החוק תידחה לכנסת הבאה. ואולם מדובר בחוק חסר תקדים מבחינת הכוח שהוא יעניק לשר התקשורת - שימנה ישירות את האיש שיפקח על כל שוק התקשורת, המסחרית והציבורית בישראל. כזכור, חוק "ברית המועצות" - גוף רגולטורי שאמור היה להחליף את הרשות השנייה ומועצת הכבלים והלוויין - תקוע בדיונים בוועדת הכלכלה של הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully