וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כאוס ואווירת נכאים ברשות; מסתמנת החשכת מסך ביום שלישי

12.3.2017 / 11:26

האווירה ברשות השידור בסוף השבוע של פורים לא הייתה שמחה במיוחד, להפך, מאז שהחלו הפרסומים על תזכיר החוק החדש שמקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלא יאפשר שוב את דחיית התאגיד, עובדי הרשות הבינו שהסוף קרוב מתמיד

בניין רשות השידור. ראובן קסטרו
בניין רשות השידור/ראובן קסטרו
"ב-1 במאי, חג הפועלים, כולנו נתחיל לחתום אבטלה וזאת בעזרתו הנדיבה של שר האוצר 'השר החברתי' שזורק יותר מ-700 משפחות הביתה. אבל לפני כן אנחנו רוצים להשאיר מסר מהדהד"

ישיבות חירום, בכי וצמצום השידורים – האווירה ברשות השידור בסוף השבוע של פורים לא הייתה שמחה במיוחד, להפך, מאז שהחלו הפרסומים על תזכיר החוק החדש שמקדם ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלא יאפשר שוב את דחיית התאגיד, עובדי הרשות הבינו שהסוף קרוב מתמיד – ושכרגע קשה עד בלתי אפשרי להמשיך ולשדר במתכונת הנוכחית. לאור המצב, ועד ההסתדרות ברשות אף מאיים לפתוח בשביתה בהמשך השבוע.

גורם ברשות אמר היום (ראשון) לוואלה ברנז'ה כי ועדי הטכנאים יקיימו ישיבת חירום בשעה 12 בנוגע למצב הנוכחי ברשות. לטענתו, עובדים לא רוצים לצלם ולהכין כתבות - וכל אחד עסוק בלחפש עבודה חדשה.

בנוסף, ביום שלישי בבוקר תתקיים אסיפת חירום בהשתתפות כל העובדים של הרשות, שתכלול גם הפסקת עבודה באולפן נקדי. במכתב שנשלח לעובדי הרשות על ידי ועד הגג של עובדי ההסתדרות נכתב: "לצערנו נפל הפור. ב-30 באפריל כולנו הולכים הביתה. ב-1 במאי, חג הפועלים, כולנו נתחיל לחתום אבטלה וזאת בעזרתו הנדיבה של שר האוצר 'השר החברתי' שזורק יותר מ-700 משפחות הביתה. אבל לפני כן אנחנו רוצים להשאיר מסר מהדהד למדינת ישראל. לא נלך בלי לצעוק את הצעקה שלנו 'היום זה אנחנו. מחר זה אתם. מחר זה כולכם'".

נתניהו: "הייתי שמח לעדכן מה אנחנו עושים בנושא האיראני, אבל מכת ההדלפות היא מכת מדינה". רוני כנפו
רה"מ נתניהו/רוני כנפו

יורם כהן: "צר לי שהעדכון עוסק בענייני הסגירה. זו המציאות"

"אני מקווה בסופו של דבר שעוד עובדים רבים מהחטיבה יתקבלו לעבודה בתאגיד גם מי שעדיין ממתינים לתשובות גם מי שקיבלו הודעה שלא התקבלו – זה מתבקש זה ראוי זה בעיקר צודק"

בתוך כך, במייל שנשלח בסופ"ש על ידי מנהל חטיבת החדשות, יורם כהן, לעובדי הרשות והגיע לידי וואלה ברנז'ה נכתב "התאגיד ביקש לקיים בימים הקרובים הדרכות לעובדים שעוברים לעבוד אצלו. מניח שמי שצריך יקבל מהתאגיד זימון להדרכה או לפגישות אישיות. מעבר להדרכות, התאגיד ביקש לקלוט עובדים מהרשות עוד לפני הסגירה זה כולל לא מעט עובדים מהחדשות. מניח שניאלץ לאשר חלק מהבקשות. עובדים שיאושר להם יקבלו בקרוב הודעה. מניח שההחלטה האם לעבור לפני סגירת הרשות תלויה גם בעובדים".

עוד נכתב, "במקרה שעובדים רבים יעזבו או ייצאו לחופשה יהיה קושי גדול להמשיך ולשדר את מהדורות החדשות במתכונת הקיימת. לכן ייתכן שנידרש אולי לשנות את לוח המשדרים בהתאם ליכולת לקיים שידור איכותי. ההחלטה על כך תהיה רק של הנהלת הרשות. אני מקווה בסופו של דבר שעוד עובדים רבים מהחטיבה יתקבלו לעבודה בתאגיד גם מי שעדיין ממתינים לתשובות גם מי שקיבלו הודעה שלא התקבלו – זה מתבקש זה ראוי זה בעיקר צודק".

לסיכום נכתב, "המציאות לאור ההתפתחויות האחרונות בעניין הרשות נעשית מורכבת מאוד טעונה וקשה מאוד לכולנו. למרות הכל, נשתדל לעשות את המיטב כדי להמשיך ולשדר באופן מקצועי ומכובד תוך הקפדה על כללי האתיקה המקובלים. צר לי הפעם שהעדכון שלי עוסק בעיקר בענייני הסגירה. זו המציאות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

מגעים להגדלת מספר העובדים שיעברו לתאגיד

"התחושה בטלוויזיה בערוץ 1 שחתכו שם את רוב כוח האדם בעוד שברדיו השאירו את רובם, ומזה נובע התסכול"

כתב בערוץ 1 אמר כי לאחר שהמייל נשלח לעובדים, "אנשים ברשות מפורקים לגמרי מאז שהבינו שלא תהיה עוד דחייה בהקמת התאגיד, וכי הסוף של הרשות קרוב מתמיד". הוא הוסיף כי "לא היה מייל כזה. זה משהו סופר דרמטי. אנשים לא הפסיקו לבכות כל הסופ"ש. הם מבינים שזהו – זה הסוף. מילא הסוף, אבל אי אפשר יהיה לקיים רשות בזמן הקרוב. ממש לא".

בתוך כך, צצה בעיה חדשה: הצלמים בערוץ 1 מסרבים לנהוג ברכבים של צוותי הצילום. בהודעה שהופצה בקבוצות וואצאפ של צלמים וטכנאים ברשות נכתב: "בעוד 50 יום עורפים לנו את הראש. חשבתי לעצמי על צעדים שאפשר לעשות על מנת שלא נרגיש "כצאן לטבח". נזכרתי שאנחנו כבר שנים נוהגים את המכוניות בהתנדבות. חשבתי לעצמי שזה יכול להיות 'מעניין' אם ביום א' נחליט שמעתה ועד הסגירה מפסיקים לנהוג - צעד כזה שווה לעשות רק אם יש רוב מוחלט שמסכים שחייבים להביע איזו שהיא מחאה על כך שזורקים חברים שלנו עם פנסיות עלובות או בלי פנסיות בכלל. לכן רציתי שהוואטסאפ הזה יהווה משאל האם אתם בעד צעד כזה. מוזמנים להגיב בעד או נגד".

כתב ברשות טוען כי "התחושה בטלוויזיה בערוץ 1 שחתכו שם את רוב כוח האדם בעוד שברדיו השאירו את רובם, ומזה נובע התסכול". גורם ברשות אמר לוואלה ברנז'ה כי "יש הכנות בשערי צדק לסגירה, כי אנשים הבינו שיש רק סיכוי קלוש לדחייה". הוא הוסיף כי ישנם מגעים להגדלת מספר העובדים שיעברו לתאגיד ל-550 ולהורדת גיל הפרישה. "השאלה היא - איך נעבוד כך עד סוף אפריל? הרבה עובדים ינצלו את ימי החופש שלהם, ואולי יצטרכו לצמצם את השידורים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully