וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון: "נסייע למפוטרי רשות השידור ונתערב במקרים הומניטריים"

וואלה ברנז'ה

14.3.2017 / 13:38

(עדכון) שר האוצר: "החוק חוקק כשאני הייתי אזרח. עשו דה לגיטימציה לרשות השידור". על החוק לפיקוח על התקשורת שמקדם נתניהו אמר "מדובר בכסף ציבורי גדול ופיקוח הוא לא מילה גסה"; בתוך כך, עובדי הרשות התפרצו היום לדיון בוועדת הכלכלה. צפו

צילום מסך

(עדכון: 16:00)

שר האוצר משה כחלון התייחס היום (שלישי) למחאת עובדי רשות השידור ואמר כי "נסייע למפוטרי הרשות ונתערב במקרים הומניטריים". כחלון אמר את הדברים בכנס המדדים של כלכליסט, והוסיף: "ליבי עם מאות עובדי רשות השידור, כל מפוטר הוא עולם ומלואו. החוק חוקק כשאני הייתי אזרח. עשו דה לגיטימציה לרשות השידור ואני קיבלתי את המצב הזה מוכן. בסופו של דבר מדובר היה מדובר כאן בכסף ציבורי ואני הייתי צריך לשמור על הקופה. בכל אופן, נתערב במקרים הומניטריים, לא ניתן לזוג עובדים, לחד הוריות או לאדם נכה להיזרק לרחוב ערב החג. נמצא דרך לסייע להם להיקלט בתאגיד או כעובדי מדינה".

כחלון התייחס גם לחוק הפיקוח על התקשורת שמקדם ראש הממשלה נתניהו ומעורר ביקורת עזה, וחזר על הבטחתו כי "חופש הביטוי וחופש העיתונות יישמרו. לא תהיה כפיפות לדרג פוליטי. יהיה פיקוח מקצועי ולא פוליטי. מדובר בכסף ציבורי גדול ופיקוח הוא לא מילה גסה. גם ערוץ 2 וערוץ 10 מפוקחים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנת עובדי הרשות, היום/מערכת וואלה!, צילום מסך

בתוך כך, היום התפרצו עובדי רשות השידור לדיון בוועדת הכלכלה שעסק במוכנות תאגיד השידור לעלות לאוויר בסוף אפריל. העובדים התפרצו לדיון מיד לאחר שמנכ"ל התאגיד אלדד קובלנץ סיים את המצגת שלו ודרשו לעזור להם בעקבות הסגירה והעובדה שיושלכו בקרוב למעגל האבטלה. "ממה אני אתפרנס, מה-300 שקל פנסיה שיש לנו?", שאלה אחת מעובדות הרשות את יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, והטיחה בו - "איך אתה לא מתבייש?".

בנוסף לכך, הבוקר התקיימה ישיבת חירום של עיתונאי ערוץ 1 בעקבות המצב, שלוותה לאחר מכן בהפגנה ובחסימות כבישים מרכזיים בירושלים על ידי עשרות מעובדי הרשות. סנונית ראשונה למאבק העובדים ניתן היה לראות השבוע עם שיבוש שידורי "מבט": אתמול התפרצו מספר עובדי הרשות למהדורה וקראו לכחלון לקיים את הבטחתו - לשקם את הרשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully