וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אין שידור בערוץ הכנסת? אז אני אהיה הערוץ מהכנסת!"

15.3.2017 / 16:14

דיון מהותי שנערך היום בוועדת הכנסת, על הדחתה של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, לא שודר במכוון בערוץ הכנסת. ח"כ לוי-אבקסיס: "ניסיון להשתיק את קולי ולהסתירו מעיני הציבור"

ח"כ אורלי לוי אבקסיס הוכרזה כפורשת מסיעת מפלגת ישראל ביתנו. מערכת וואלה! NEWS
ח"כ אורלי לוי-אבקסיס, בדיון היום/מערכת וואלה! NEWS

מדוע לא שודר בערוץ הכנסת דיון מהותי שנערך היום ועסק בהמשך כהונתה של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס בכנסת? בערוץ, שהמכרז אליו נמצא בשלבים מתקדמים, אומרים כי קיבלו הוראה מוועדת הכנסת - שניהלה את הדיון שעסק בהדחתה של לוי-אבקסיס – שלא לשדר אותו, ואכן כך היה.

בפוסט שהעלתה ח"כ לוי-אבקסיס היא כתבה כי "בעוד כשעה ייערך דיון בוועדת הכנסת להפרשתי מסיעת "ישראל ביתנו", במטרה לפגוע בעתידי הפוליטי ולשדל אותי להתפטר. יש דרכים אחרות "להיפרד", אבל הסיעה בחרה בדרך המכוערת ביותר, שנועדה למנוע מח"כים שפורשים בשביל לחבור לשלטון להרוויח טובות הנאה או לשדרג מעמדם - אפילו שכאן הסיפור הוא הפוך - זו אני שסירבתי לחבור לשלטון כשראיתי שהציבור ששלח אותי אינו מרוויח מהמהלך, כי באתי לעבוד בשביל הציבור ולא בשביל אף אחד אחר".

עוד כתבה, "את הדיון ביקשו במפורש שלא לשדר בערוץ הכנסת בניסיון להשתיק את קולי ולהסתירו מעיני הציבור. אז אני מתכוונת לשדר אותו כאן בלייב בפייסבוק שלי, ואתם מוזמנים לעקוב. אין שידור בערוץ הכנסת? אז אני אהיה הערוץ מהכנסת!".

באוגוסט אושר סופית חוק ערוץ הכנסת, שתוקן בעקבות המלצות ועדת פריש. בין היתר התיקון כולל הרחבת שידורי ערוץ הכנסת גם לשידורים באתר אינטרנט ייעודי, שבו ישודרו ישיבות ממליאת הכנסת ומהוועדות. עוד נקבע כי בעת צילום ושידור ישיבות מליאת הכנסת, הערוץ יצלם את מי שקיבל רשות דיבור, אך אין בהוראה זו למנוע ממנו לשדר במקביל התרחשויות אחרות במליאה. יש לציין כי על פי חוק ערוץ הכנסת החדש, יושבי ראש ועדות יהיו מחויבים לפתוח את הדיונים לשידור – בניגוד למקרה שהתרחש היום.

"הגוף המשדר יבטיח כי התוכן שישדר יהיה אמין, הוגן ומקצועי"

הסעיף המדובר ביותר בתיקון החוק היה סעיף הביזוי – לפיו על הערוץ אסור לבזות את הכנסת. לבסוף הסעיף רוכך ונקבע כי "הגוף המשדר יבטיח כי התוכן שישדר יהיה אמין, הוגן ומקצועי, תוך נאמנות לאמת העובדתית ולחובת הדיווח לציבור".

המכרז לערוץ הכנסת נמצא כרגע בשלבים מתקדמים, כאשר מתמודדים בו 4 קבוצות: המפעילה הנוכחית חדשות 2, חדשות 10 (באמצעות RGE), ערוץ 20 וקבוצה נוספת הכוללת את רם בליניקוב, תיא תקשורת ויסמין טיוי.

אתמול פורסם בוואלה ברנז'ה כי האגודה לזכות הציבור לדעת הגישה עתירה לבג"ץ נגד מועצת הכבלים והלוויין בטענה שנעמי שחורי, חברת המועצה, נגועה בניגוד עניינים במכרז לערוץ הכנסת. זאת בשל העובדה שהיא נשואה לכתריאל שחורי, המכהן כמנכ"ל קרן הקולנוע הישראלי. באגודה טוענים כי ניגוד העניינים נובע מכך שהקרן מקבלת מימון בין היתר גם מזכייניות ערוץ 2 ומערוץ 10 - כאשר חדשות 2 (הנמצאת בבעלות קשת ורשת) וחדשות 10 מתמודדות במכרז לערוץ הכנסת, אותו מנהלת המועצה.

מערוץ הכנסת נמסר בתגובה: "אם יו"ר וועדה מבקש לא לשדר דיון בראשותו אז אנחנו באמת לא יכולים לשדר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully