וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המאבק מחריף: טכנאי הרשות הפסיקו את השידורים ברשת ב'

16.3.2017 / 9:45

עובדי רשות השידור החליטו להחריף את המאבק בסגירה והשביתו את השידורים בתחנת הרדיו עד לשעה 12 בצהריים. העובדים אף חוסמים את הרכבת הקלה בירושלים. לוואלה ברנז'ה נודע כי חלק מהעובדים יחשפו את תלוש המשכורת שלהם בפני כחלון

עריכה: שמרית גולדשטיין

עובדי רשות השידור הפסיקו הבוקר (חמישי) את השידורים ברשת ב' של קול ישראל כחלק מהמאבק בסגירת הרשות. השידורים בתחנה צפויים לחזור בשעה 12 בצהריים. בנוסף לכך, העובדים חוסמים את הרכבת הקלה בירושלים. לוואלה ברנז'ה נודע כי חלק מעובדי הרשות, המשתכרים שכר מינימום, החליטו לחשוף את תלוש המשכורת שלהם בפני שר האוצר משה כחלון – כדי להוכיח שבניגוד לתפיסה הרווחת, לא כולם ברשות מרוויחים משכורות גבוהות.

טכנאי רשת ב' יצאו להפגין ביחד עם שאר עובדי הרשות מול משרד ראש הממשלה. במהלך ההפגנה הסוערת, המשטרה אף עצרה את יו"ר ועד הגג של עובדי ההסתדרות ברשות, משה שגב, ושיחררה אותו כעבור זמן קצר. לטענת העובדים, סגירת הרשות היא תקדים לסגירת חברה ציבורית על ידי המדינה והחלפתה בחברה אחרת, שעושה בדיוק אותו הדבר, תוך בתנאים של עובדי קבלן והעסקה במשרות חלקיות בשכר זעום.

אמש והבוקר הפגינו העובדים מול ביתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, שייצא למפגינים והבטיח לעזור במצב הקיים. ואולם למרות זאת, לוואלה ברנז'ה נודע כי חלק מהטכנאים מתארגנים למעבר לאגודת העיתונאים, מכיוון ש"הם לא מאמינים בהסתדרות". בנוסף, אמש הפגינו עובדי הרשות מול "הגיבושון" של הקואליציה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנה מול ביתו של ניסנקורן/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד אומרים עובדי הרשות כי "אפשר עוד לתקן. רשות השידור עברה התייעלות משמעותית בניהולו של המפרק בשנתיים האחרונות. מצבת כוח האדם נחתכה בכ-50% וברשות נותרו 1,000 עובדים בלבד. תקציב הרשות צומצם ועמד על 740 מיליון שקל ב-2016, בדיוק כמו התקציב שהציג התאגיד".

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שואף לדחות את עליית תאגיד השידור הציבורי לאוויר כבר בשבועות הקרובים. מקורבים לנתניהו אמרו אמש (רביעי), הוא מעוניין להעביר את הדחייה בחקיקה במהלך פגרת הכנסת, שמתחילה השבוע הבא, כך שהיא תושלם לפני תאריך היעד לעליית התאגיד – 30 באפריל. עם זאת, בסביבתו של שר האוצר משה כחלון הבהירו כי הוא לא יסכים לדחייה של השידורים.

עשרות עובדי הרשות תלו אתמול דגל שחור על בניין הטלוויזיה של האולפנים ברוממה בירושלים. מוקדם יותר השבוע התקיימה ישיבת חירום של עיתונאי ערוץ 1 בעקבות המצב. ביום שני התפרצו מספר עובדי הרשות למהדורת "מבט" וקראו לכחלון לקיים את הבטחתו - לשקם את הרשות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully