וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במטרה למנוע בחירות: שרי הממשלה מנסים לגשר בין נתניהו לכחלון

19.3.2017 / 8:01

השר לוין נפגש עם מנכ"ל האוצר באב"ד כחלק ממאמצי הגישור במשבר הקואליציוני על רקע תאגיד השידור, דרעי: "נשב כל ראשי המפלגות בחדר עד שנמצא פתרון". בנט הציע מתווה פשרה: הקמת התאגיד בתמורה להחמרת הפיקוח בחוק התקשורת

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: שמרית גולדשטיין

שר התיירות, יריב לוין, נפגש אמש (ראשון) עם מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד כחלק ממאמצי הגישור בין ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לשר האוצר, משה כחלון. השניים ניסו לפתור את המשבר בין נתניהו לכחלון שפרץ על רקע סוגיית תאגיד השידור הציבורי.

לדברי גורם בקואליציה, "הפגישה התנהלה באווירה חיובית, ויש רצון משותף למצוא פתרון". גם השר אריה דרעי אמר בראיון בערוץ 2 כי יש להגיע לפשרה. "ביום חמישי, כשראש הממשלה ישוב מסין, נשב כל ראשי המפלגות בחדר אפילו שעות עד שנמצא פתרון", אמר.

שר האוצר משה כחלון ושר החינוך נפתלי בנט, מסיבת עיתונאים בקרית הממשלה בתל אביב. 19 במרץ 2017. מגד גוזני
בדרך לנוסחת פשרה. כחלון ובנט, היום/מגד גוזני

גם יו"ר הבית היהודי, השר נפתלי בנט, מנסה לגבש פשרה בין ראש הממשלה לשר האוצר, ולפי הנוסחה שהוא מגבש, התאגיד יקום כמתוכנן אך חוק התקשורת החדש יוחמר והפיקוח על התאגיד יוגבר.

בנט נפגש אתמול עם כחלון ודן עמו בנושא בשולי מסיבת עיתונאים שקיימו יחד לכבוד הסכם השכר החדש עם הסתדרות המורים, והעביר מסרים גם לאנשי נתניהו. במסיבת העיתונאים קרא בנט מפורשות להימנע מפירוק הממשלה: "בואו לא נגרור את אזרחי ישראל למערכת בחירות יקרה ומיותרת. לא נלך לבחירות בגלל התאגיד, אנשים לא יודעים מה זה".

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה לפני המראתם לביקור בסין, 19 במרץ 2017. חיים צח, לשכת העיתונות הממשלתית
"הולך עד הסוף". נתניהו בסין/לשכת העיתונות הממשלתית, חיים צח

כבר ביום חמישי שעבר סיכמו נתניהו וכחלון על מתווה דומה, שמביא להקמתה של מועצה מפקחת אחת לכלל השידורים בישראל – המסחריים והציבוריים, הנתונה לשליטת הדרג הפוליטי. נתניהו חזר בו מהסיכום בסוף השבוע, והסביר זאת בפגישה שקיים עם עובדי רשות השידור שיפוטרו עם סגירתה. לדברי מקורבים לבנט, "הפיקוח שהוסכם עליו היה פרווה", והוא מציע להקים את התאגיד תוך החמרת הפיקוח.

היום אמר בנט כי עם שובו של ראש הממשלה מביקור בסין, "נשב כולנו, נמצא את הנוסחה האחראית לפתור את המשבר ולהמשיך לנהל את המדינה". כחלון לא התייחס ישירות למחלוקת הפוליטית, אך אמר על משבר התאגיד: "הממשלה הקודמת עוללה לעובדים את מה שעוללה וזרקה את זה אליי. במנהיגות צריך לעשות דברים עד הסוף".

ראש הממשלה, שהודיע אתמול כי הוא חוזר בו מהסיכום עם כחלון ואף מוכן ללכת לבחירות בנושא התאגיד, דווקא הראה היום נחישות בנושא. לפי דיווחים של כתבים המתלווים לפמלייתו בסין, נתניהו אמר היום כי הוא הולך "עד הסוף" בעניין התאגיד. "שר אוצר אחד כבר הבין שאני רציני", צוטט נתניהו, "עכשיו נראה ששר אוצר נוסף יבין".

(עדכון ראשון: 19:41)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully