וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקדים את מותו: "הארץ" פרסם כתבת "חבצלת" על איינשטיין - והתנצל

23.3.2017 / 22:39

אתר "הארץ" פרסם הלילה ידיעה על מותו של שדרן הספורט מאיר איינשטיין שעות טרם מותו - והסיר אותה כעבור זמן קצר. גם עמוד הטוויטר של הערוץ הראשון מחק ציוץ על מותו, והאתרים "סרוגים" וערוץ 7 פרסמו כתבות שהוסרו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתר "הארץ" פרסם הלילה (חמישי) ידיעה על מותו של שדרן הספורט מאיר איינשטיין שעות לפני מותו - והסיר אותה כעבור זמן קצר לאחר שהתברר כי הדבר אינו נכון. מוקדם יותר אף עודכן הערך של איינשטיין בויקיפדיה, כאשר בתחילה נכתב כי הוא מת ולאחר מכן העדכון הוסר.

על פי גורם המעורה בפרטים, ככל הנראה העדכון השגוי בויקיפדיה, הוביל לשיגור הידיעה: כתב הספורט של "הארץ" שחתום על הידיעה, עוזי דן, עדכן את החבצלת על איינשטיין לאחר שנודע היום על מצבו. לאחר שהעורך ראה את העדכון על מותו של איינשטיין בויקיפדיה, הכתבה עלתה באתר "הארץ" והוסרה כעבור זמן קצר.

לאחר מכן פורסמה התנצלות באתר: "במדור הספורט של 'הארץ' פורסמה הערב ידיעה שגויה על מותו של שדר הספורט מאיר איינשטיין. הפרסום השגוי נבע מטעות טכנית ולא נעשה בזדון או עקב קבלת מידע שגוי. אנו מתנצלים בפני איינשטיין, משפחתו, חבריו, מכריו ובפני קוראינו על העוול שנגרם".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם ברשות השידור - שאיינשטיין היה מזוהה עימה לאחר שעבד שם במשך שנים רבות - טעו בדיווח: הודעה שקרית על מותו של איינשטיין יצאה בקבוצת הכתבים של רשת ב' והובילה לגל של הספדים ברשת. עמוד הטוויטר של הערוץ הראשון צייץ על מותו של איינשטיין והסיר את הציוץ כעבור זמן קצר בלבד כשהבין שטעה.

בנוסף לכך, גם האתרים סרוגים וערוץ 7 שגו בדיווח והעלו כתבות על מותו של איינשטיין - שהוסרו כעבור זמן קצר.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בדצמבר האחרון חשף איש התקשורת הוותיק שהוא חולה במחלת שרירים. איינשטיין בן ה-65 פתח את התוכנית "שבת ביציע" בערוץ הספורט בווידוי: "שבוע טוב, לכל הדורשים בשלומי, אני רוצה לספר לכם שאני מתמודד עם פגיעה במערכת השרירים. לכן הדיבור האיטי, לכן אני יושב בכיסא גלגלים".

איינשטיין, 65, הוא מבכירי השדרים בישראל והוותיקים שבהם. הוא החל את דרכו כשדר חדשות בקול ישראל ולאחר מכן הנחה את תכנית הרדיו המיתולוגית "שירים ושערים". בערוץ הראשון איינשטיין שידר את משחק הכדורגל המרכזי של שבת ואת משחקי מכבי תל אביב בכדורסל באירופה. בשנת 2002 עבר לערוץ 10, שם שידר את משחקי נבחרת ישראל ואת המשחק המרכזי מליגת העל בכדורגל. בשנים האחרונות איינשטיין הוא מהשדרים הבכירים בספורט 1 ובספורט 2 מבית צ'רלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully