וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא פחד מכלום וידע להצליף, איינשטיין היה עיתונאי בכל רמ"ח איבריו"

24.3.2017 / 10:02

שדרי הספורט והקולגות סופדים למאיר איינשטיין ומספרים לוואלה ברנז'ה על האיש. ארבל: "איבדנו שדר גדול". אורי לוי: "שדר ענק, הוא ידע הכל פשוט". ח"כ זוהיר בהלול: "פס הקול של המדינה". מנכ"ל 103 בה שידר: "שילוב נדיר בין שדרן על לבין עתונאי ספורט פנומן"

מתוך שבת יציע, ערוץ הספורט

"הוא היה איש האימפרוביזציה של התחביר העברי", כך אמר הבוקר (שישי) לוואלה ברנז'ה ח"כ זוהיר בהלול על מאיר איינשטיין ז"ל שהלך אמש לעולמו. בהלול שעבד עם איינשטיין במשך שנים ברשות השידור אמר כי "מאיר איינשטיין היה זן נדיר, הייתה לו תשוקה רבה לעיסוק שלו, הוא עבד בדבר האהוב עליו. היה איש התחביר העברי שמעולם לא ליפסס ולא טעה, כאשר בשידורי ספורט אי אפשר לתכנן הרבה מראש".

בהלול הוסיף כי "הוא היה מקצוען ופרפקציוניסט, הוא היה חבר קרוב ברמה האישית ועבדנו ביחד במשך 40 שנה ותמיד מצאתי איש אהוב, כן ומחייך. הוא היה פס הקול של המדינה והפך בחייו לאגדה".

גם יורם ארבל דיבר: "הוא דעתן, פסקן ועקשן. הוא קודם כל היה עיתונאי. לא רבים הצליחו לייצר סגנון בקריירה שלהם, ולמאיר היה סגנון שלא היה דומה לשום דבר אחר. לא יצא לי לעבוד לצדו אף פעם והייתה בינינו סוג של תחרות, אבל היא אף פעם לא הפכה ליריבות. אני חושב שהוא כיבד אותי ואני כיבדתי אותו מאוד. היחסים היו יפים, והם הסתכמו בשלום שלום במונדיאלים שונים. מאיר היה אחד השרידים האחרונים של עידן השדרים שכבר לא יהיה. איבדנו שדר גדול".

רמי וייץ הוסיף: "יצא לי לעבוד במקביל למאיר במשך מספר שנים. אני זוכר את הצניעות שלו. לאולימפיאדת ברצלונה טסו יחד, ישבנו אחד ליד השני. הוא היה ביישן וביקש שאסביר לו כמה דברים. מאיר היה יושב מהבוקר עד הערב באצטדיון האתלטיקה. הוא היה מתכונן על כל פסיק, קמץ וכל שם של כל אצן, אפילו במוקדמות".

עיתונאי רשות השידור אורי לוי אמר כי "אני מכיר את מאיר מסוף שנות ה-80, ועד לתקופה האחרונה עבדנו ברמה יומיומית ביחד במאות שידורים בארץ ובעולם, במשרדים ובאולפנים. הוא היה בנאדם מאוד מיוחד. מעבר לזה שהיה שדר ענק בעל ידע רחב על ספורט. הוא ידע הכל פשוט. אין דברים כאלה, הוא היה מאוד ייחודי".

ח"כ והעיתונאי לשעבר עפר שלח כתב: "מאיר איינשטיין היה עמית וחבר, איש מקצוע לעילא ואיש משפחה למופת. הכרנו הרבה שנים, ועונה אחת, מצחיקה ומטורפת, שידרנו יחד את משחקי מכבי תל אביב באירופה. מי שמכיר את ההוויה הזו, צוות שידור, יודע שאתה לומד להכיר את שותפך באופן אינטימי, ומאיר היה שותף אידיאלי: ג'נטלמן, מקצוען מושלם, איש אציל ונעים הליכות. כך גם הלך מאיתנו, בכבוד ועוצמה אישית שכה איפיינו אותו. תנחומי למשפחתו, אותה אהב כל כך".

אורי לוי שדר הערוץ הראשון. ברני ארדוב
"אין דברים כאלה". אורי לוי/ברני ארדוב

""שדרן על, קול של מדינה"

חבריו של מאיר איינשטיין לתוכנית הספורט - רון קופמן, יוני הללי ואריה מליניאק - יערכו הבוקר בשעה 10 תוכנית מיוחדת לזכרו ב-103fm, ויביאו את רגעי השיא של שידוריו. הללי אמר לוואלה ברנז'ה כי "איינשטיין היה התגלמות היושר והכנות בעיתונות, שכמעט ולא נשארה היום. מצד אחד הוא לא פחד מכלום ומצד שני ידע להצליף. הוא עיתונאי בכל רמ"ח איבריו".

עוד אמר הללי כי "הוא היה מקצוען והכיר את הפרטים לעומק. הוא היה סוג של אינציקלופדיה מהלכת. החיבור ביננו התרחש לפני כעשור כשהתוכנית עלתה. הוא העריך עיתונאים כי הוא היה עיתונאי בעצמו. על האופי שלו אמר כי מעולם הוא לא נמרח או התערבב, תמיד צנוע וסגור, בתוך עצמו. אבל כשהיית בחברתו תמיד היו צחוקים ועקיצות שנונות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
יוני הללי. באדיבות המצולמים
"איינשטיין היה סוג של אינציקלופדיה מהלכת". יוני הללי/באדיבות המצולמים

אור צלקובניק, מנכ"ל התחנה, אשר יחד עם אנשיו התקינו לאיינשטיין קו שידור מיוחד מהבית ממנו שידר כמעט עד רגעיו האחרונים, מסר: "מאיר היה שילוב נדיר בין שדרן על, קול של מדינה, לבין עתונאי ספורט פנומן: בעל זכרון, בקיאות, וחוש לידיעות שאין שני לו. שילוב נדיר בין שדר ממלכתי, לשדרן שבועט טוב יותר מכל כדורגלן. הוא ימשיך לחיות איתנו ברגעים הנדירים אותם שידר עבורנו ובז'אנר שאותו הצליח בכל פעם להמציא מחדש. יהיה זכרו ברוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully