וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה הבאה של רגב: "לבחון את שידור הסדרה 'מגידו'"

28.3.2017 / 15:16

שרת התרבות הגיבה למכתב של משפחות שכולות כנגד שידור סדרת הדוקו החדשה של yes, המתעדת את חייהם של מחבלים בכלא מגידו: "ככל שיש בסדרה תכנים פוגעניים - אפעל בכלים המשפטים העומדים לרשותי כדי להסיר את תמיכת המשרד והמדינה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מגידו"/מערכת וואלה!, צילום מסך

(עדכון: 20:30)

שרת התרבות והספורט, ח"כ מירי רגב, שיגרה היום (שלישי) מכתב לפורום המשפחות השכולות בו התייחסה לטענותיהם נגד הסדרה "מגידו" של yes דוקו. רגב מודה כי טרם צפתה בסדרה - המתעדת את חייהם של מחבלים בבית הכלא בישראל - ואולם השרה טוענת כי "הנחתי לבחון את הסדרה, והגם שהיא אושרה ותוקצבה שלא בתקופתי, עדיין ככל שיש בה תכנים פוגעניים אפעל בכלים המשפטים העומדים לרשותי כדי להסיר את תמיכת המשרד והמדינה".

אתמול פורסם כי המשפחות השכולות יצאו נגד הסדרה וכתבו מכתב לשר לביטחון פנים גלעד ארדן, ובו הם תוהים "היכן אבדה הרגישות לסבלנו?". עוד כתבו לארדן כי "בסדרה לא תוארו חיי הרווחה של המחבלים בניגוד גמור למינימום אשר הם אמורים לקבל עפ"י אמנת ז'נבה... כמובן שבתיעוד לא היה שום אזכור לסבלן של המשפחות השכולות, אלה שאיבדו את יקיריהן עקב אירועי הטרור של המחבלים".

ואולם, מפורום המשפחות השכולות נמסר מאוחר יותר היום כי לא הם שלחו את המכתב אתמול על הסדרה אלא ארגון "אם תרצו". במכתב שנשלח על ידי עו"ד עודד הכהן ל"אם תרצו" הוא דורש "לפעול במיידית לתיקון הידיעה באתר האינטרנט של ישראל היום ולפרסום מודעה, בגודל זהה לזה של הידיעה, בשער ישראל היום או בכפולה הפותחת של העיתון, בהארץ וכלי תקשורת נוספים באשר יהיו". עוד נכתב כי "באם הדבר לא יעשה במהלך היומיים הקרובים, בכוונתנו לשקול נקיטת הליכים משפטיים כנגד ארגון "אם תרצו", על ההטעיה ועל הנזק שבצידה".

בנוסף, עו"ד הכהן טוען כי "מדובר בפנייה אשר מנוגדת לכל אשר אנו מאמינים בו, שבבסיסה עומד ניסיון השתקה וסתימת פיות, נדהמנו לראות את שמנו מתנוסס מעליה. מצער ומביש הדבר ששמו של אירגון ידוע, שכל תכליתו קירוב לבבות וחתירה לשלום, למרות המחיר הכבד ששילמו חבריו, אירגון מוכר ומפורסם בציבור למעלה מעשרים שנים, נגזל ממנו בחוסר תום לב, בצורה כל כך צינית, אכזרית ומגמתית".

בתוך כך, במכתבה של רגב היא טוענת כי "מאז כניסתי לתפקיד אני פועלת למנוע תמיכה ציבורית מכספי המדינה בפעילות שמזלזלת פוגעת וחותרת תחת ערכי מדינת ישראל ובסמליה. אני מאמינה בכל ליבי שגם מדינת ישראל הדמוקרטית התוססת המאמינה בזכויות אזרח בשלטון החוק ובחופש הביטוי אסור לה לתמוך בפעילות הרסנית פוגענית זו".

שרת התרבות הוסיפה כי היא מנהלת שיח רצוף עם היועץ המשפטי לממשלה כדי להביא את תפיסתה שאין מקום לתמוך בפעילות הפוגעת במדינת ישראל ובסמליה. "במקרה הנדון, מדובר בהחלטה במשמרת של קודמתי השרה לשעבר לימור ליבנת והתקציב ניתן על ידי הקרן החדשה עוד בשנת 2014. יחד עם זאת, הקמתי ועדה שמגדירה מחדש את כללי התקצוב כדי למנוע בעתיד הישנות מקרים כאלה". לסיכום כתבה, "אני נאמנה לדרכי שיש להבחין בין חופש המימון לחופש הביטוי - מי שמעוניין בתמיכת המדינה ראוי שישמור על ערכיה וסמליה".

כזכור, רגב ידועה במספר התנגדויות שהביעה בעבר לשידורים מסויימים של תוכניות טלוויזיה ורדיו: אחת המפורסמות הייתה סערת דרוויש, כאשר בגל"צ הקדישו תוכנית לשיריו של המשורר הפלסטיני, ובתגובה רגב אמרה: "לא יתכן שהציבור יממן תחנת שידור הפוגעת ברגשותיו ונותנת במה לנרטיב פלסטיני המתנגד לעצם קיומה של ישראל כמדינה יהודית דמוקרטית. אני קוראת שוב לשר הביטחון ליברמן לעשות סדר. חייבים להוציא את גל"צ ממערכת הביטחון".

כמה חודשים מאוחר יותר, השרה אף יצאה בסערה מטקס פרסי אופיר, בזמן ביצוע קטע משירו של דרוויש - אקט שרבים סבורים כי תוכנן מראש כפרובוקציה, מכיוון שרגב ידעה על ההופעה בטקס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully