וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכת המשטרה: נתניהו ומוזס שקלו הקמת ערוץ כדורגל בבעלות המו"ל

29.3.2017 / 19:10

במשטרה בודקים את האפשרות כי מו"ל ידיעות אחרונות ביקש, בתמורה לסיקור אוהד של ראש הממשלה, קידום של הקמת ערוץ ייעודי לליגות הכדורגל הישראליות ללא מכרז ובבעלות קבוצה של יזמים, בהם מוזס עצמו. בתוך כך מו"ל מעריב, ובעלי חברת צ'רלטון מסר עדות בתיק

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל

(לפני שלושה שבועות: דיון בעתירות נגד ראש הממשלה בפרשת הצוללות)

במשטרה בודקים אם ראש הממשלה בנימין נתניהו ומו"ל "ידיעות אחרונות" נוני מוזס דנו בקידום הקמה של ערוץ ספורט ייעודי למשחקי ליגות הכדורגל הישראליות, ללא מכרז ובבעלות קבוצת יזמים - בהם מוזס עצמו. במסגרת תיק 2000, נחשדים נתניהו ומוזס כי רקמו ביניהם הסכם חשאי לפרסום אוהד עבור הראשון, בתמורה לקידום חוק "ישראל היום".

לפיכך, זימנו במשטרה למסירת עדות את מו"ל עיתון "מעריב", איש העסקים אלי עזור, שבבעלותו חברת "צ'רלטון" המחזיקה בזכויות השידור של משחקים רבים בליגת העל הישראלית ובליגות אירופיות. עזור הוא בין היתר מו"ל קבוצת "ג'רוזלם פוסט", ובבעלותו תחנות רדיו מקומיות.

מטעמו של ראש הממשלה נמסר: "מבלי שנתחייב להגיב על כל המצאה כוזבת - אנו אומרים בצורה הברורה ביותר: לא היו דברים מעולם. מדי יום אנו עדים לפרסום שיטתי של הדלפות שיקריות בניסיון להנשים הנשמה מלאכותית חקירות שיצא מהן האוויר. אנו חוזרים ואומרים: לא יהיה כלום כי אין כלום".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה. מרץ 2017. AP
ככל הנראה דן עם מוזס בהקמת ערוץ כדורגל ללא מכרז. נתניהו/AP

ביום שני הגיע משה שיינמן, כתב ותיק במדור הספורט בעיתון "ידיעות אחרונות", למשרדי יחידת להב 433 כדי למסור עדות פתוחה במסגרת החקירה. שיינמן נחשב למקורבו של מוזס.

בחודש שעבר העריכו במשטרה כי החקירה בעניינו של ראש הממשלה תסתיים בתחילת מרץ. ואולם, ככל שהזמן חלף, הלכה וגברה ההערכה בארגון כי יידרש זמן נוסף להשלמת החקירה.

אירוע 103FM. ניב אהרונסון
מסר עדות בתיק. עזור/ניב אהרונסון

לפי פרסום בעיתון "הארץ", טרם הבחירות בשנת 2015, ניהלו נתניהו ומוזס שיחות בנוגע לחוק "ישראל היום", שיחייב מכירה בתשלום של החינמון. במסגרת שיחותיהם, התחייב נתניהו להעביר את החוק, שיסייע ל"ידיעות אחרונות" בתחרות בשוק העיתונים בתפוצה היומית, ובתמורה מוזס יפעל להשארתו של נתניהו בראשות הממשלה.

עוד פורסם כי מוזס היה מוכן לנקוט צעדים כדי שנתניהו יפעל להעברת החוק, ובהם העסקת עיתונאים מטעם ראש הממשלה בעיתון וקידום פגיעה בתדמית של אלו המאיימים על המשך דרכו בראשות הממשלה, בהם יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט.

(עדכון ראשון: 16:39)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully