וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר בגל"צ: ירון דקל נערך לקיצוצים - ונתקל בזעם העובדים

30.3.2017 / 11:25

בזמן שקבוצת בכירים בגל"צ מוחה על הפיטורים הצפויים של ראש דסק התחקירים וטוענת ליחס בעייתי מצד ראש מחלקת החדשות, גורם בתחנה טוען כי הפיטורים נובעים מקיצוצים – כשלוואלה ברנז'ה נודע כי לאחרונה צימצמו את היקף המשרה בתחנה לעובדים נוספים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"העיתוי אינו מקרי". ירון דקל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ראש דסק התחקירים בגל"צ אבנר הופשטיין זומן לשימוע לפני פיטורים – והתחנה רועשת. אתמול (רביעי) נשלח מכתב שימוע להופשטיין – שבעבר כבר דווח על מספר ניסיונות לצנזורו בתחקירים שונים. לוואלה ברנז'ה נודע כי מלבד הופשטיין, למספר עובדים בתחנה צימצמו לאחרונה את היקף המשרה - וגורם בתחנה אף סבור שמהלך הצימצומים טרם הסתיים. ברקע יש לציין את סיום העסקתו של הכתב הצבאי טל לב רם, שיסיים את תפקידו בעוד כמה חודשים כפי שפורסם לראשונה בוואלה ברנז'ה.

בתחנה הצבאית מסבירים את המהלך בצורך לקצץ בהוצאות התחנה, ואולם יש גורמים המפקפקים בכך. המכתב להופשטיין - המועסק בתחנה בשנתיים האחרונות - גרם לזעם רב בקרב עיתונאים בתחנה ולביטולה של פגישה שהייתה אמורה להתקיים הבוקר בין מפקד גל"צ ירון דקל עם בכירים בתחנה. מדובר בקבוצה של כ-15 מגישים, כתבים, עורכים ומפיקים בגל"צ, שתיכננו להיפגש עם דקל ולהציג בפניו את טענותיהם לגבי פגיעה בעבודתם, והתנהלות פוגענית מצידו של ראש מחלקת החדשות בתחנה אבי ברזילי.

גורם בכיר בקבוצה אמר לוואלה ברנז'ה כי "עיתוי שליחת המכתב להופשטיין אינו מקרי, ונועד מלכתחילה לפוצץ את המפגש – שירון לא רצה לקיים". מנגד, גורם בתחנה אמר כי "ירון דווקא ציפה לפגישה כדי לשמוע את הטענות של העובדים". כעת, לא ברור אם הפגישה בוטלה סופית או תתקיים במועד מאוחר יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אבי ברזילי/מערכת וואלה!, צילום מסך

"שירון ישקיע בתחקירים במקום בנועה ירון וגורי אלפי"

"אנחנו לא יכולים לפטר את אבנר, אנחנו צריכים אותו ואת דסק התחקירים. התאגיד עולה עוד מעט – אנחנו לא יכולים להיות מוחלשים"

עוד אמר הגורם בקבוצת "המורדים" של גל"צ כי "התחנה הזו מבוססת על אקטואליה, ואנחנו לא יכולים לעבוד בתנאים האלה. אנחנו לא יכולים לפטר את אבנר, אנחנו צריכים אותו ואת דסק התחקירים. התאגיד עולה עוד מעט – אנחנו לא יכולים להיות מוחלשים. שירון ישקיע בדסק תחקירים במקום להשקיע בנועה ירון וגורי אלפי".

אנשי תקשורת שהם בוגרי גל"צ כבר הספיקו להביע את מחאתם על הפיטורים הצפויים - רביב דרוקר צייץ: "משום מה הקיצוץ נחת מהר על מישהו שעושה תחקירים והיחיד שזוהי הגדרת תפקידו". לינוי בר גפן פרסמה בעמוד הטוויטר: "הניסיון להדיח את הופשטיין שהביא לגלצ רק טוב מסריח מזובור. אם מפקדים לא יגנו על פקודים הקולגות שלהם יעשו את זה".

הופשטיין פרסם אמש פוסט בפייסבוק ובו כתב: "לא הקמתי את דסק התחקירים בגלצ, בחצי מישרה, כדי להיות שותף-בשתיקה למעשי שחיתות. אם אני מתריע על שחיתות בחוץ - אני מתריע גם על שחיתות בפנים. אם אני מטיף לסטודנטים לא להיכנע ללחצים - אני דורש זאת גם מעצמי. אם אני כותב נגד צנזורה עיתונאית, פחדנות והשתקה - אז אין שום סיבה שאתן להם יד במקום העבודה שלי".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

"עובדי התחנה, בכירים ככל שיהיו, לא ינהלו אותה"

"הימים בהם עובדים או גורמים מחוץ לתחנה, שלא נושאים בשום אחריות שהיא, ושחשבו שהם מנהלים את התחנה נגמרו"

מגל"צ נמסר בתגובה: "ההחלטה לצאת לתהליך הקשה והכואב של קיצוץ כח האדם של התחנה היא של הצבא. כשהצבא מקצץ בטייסות ובגדודי שיריון, גם גלצ נדרשת לקצץ בכח אדם ועל כן נשקלת סגירת דסק התחקירים, שהוקם לפני כשנתיים בלבד. זאת לצד תקנים נוספים שלצערנו עלינו להמשיך ולקצץ. זהו תהליך כואב, אך אנו מחויבים לעמוד בדרישות הצבא, וכך גם נעשה. בכפוף לשימוע שיתקיים, נעביר המלצתנו למרכז תע"צ אשר הוא הגוף המאשר".

"הימים בהם עובדים או גורמים מחוץ לתחנה, שלא נושאים בשום אחריות שהיא, ושחשבו שהם מנהלים את התחנה נגמרו מבלי שוב. נמשיך לפעול לטובת התחנה ומאזיניה, למורת רוחם של אלו שחושבים שיש לשמור רק על האינטרס האישי שלהם. עובדי התחנה, בכירים ככל שיהיו, לא ינהלו אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully