וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האותיות הקטנות: מי ינהל את התאגיד החדש ומה יעלה בגורל העובדים?

30.3.2017 / 16:02

לידי וואלה ברנז'ה הגיע המתווה המלא לבניית תאגיד החדשות החדש ממנו עולה כי 150 עיתונאי התאגיד כלל לא מוזכרים בו. בנוסף: ברי בר ציון ישמש כמנהל החדשות וצ'יקו מנשה ישמש כעורך ראשי עד לנובמבר. גורם בתאגיד: "יש אווירה של היסטריה, אנשים חוששים"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב מעוז
במתווה מוזכר כי מתוך כ-1,000 עובדי רשות כיום, 500 יעברו לתאגיד החדשות החדש. מדובר באנשים שמוגדרים כאנשי חטיבת החדשות כיום בערוץ 1 וברשת ב'

הפשרה שסוכמה הבוקר בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון - לפיה התאגיד יעלה באיחור של מספר שבועות וחטיבת החדשות תבוטל כולה - מעלה מספר נקודות שיש להתייחס אליהן, כך עולה מנוסח המתווה המלא שהגיע לידי וואלה ברנז'ה.

כך למשל, במתווה מוזכר כי מתוך כ-1,000 עובדי רשות כיום, 500 יעברו לתאגיד החדשות החדש. מדובר באנשים שמוגדרים כאנשי חטיבת החדשות כיום בערוץ 1 וברשת ב'. אך לא ברור מה לגבי קליטה של עובדי התאגיד, כ-150 עיתונאים, שלא הגיעו מהרשות. עוד נכתב כי עובדי הרשות שלא יבחרו לפרוש יעברו לחטיבת החדשות של התאגיד, בתנאי השכר שנקבעו בתאגיד. לפי סעיף נוסף, מיקור החוץ של שידורי החדשות והאקטואליה יבוטל.

לבקשת היועץ המשפטי לממשלה, הרשות תמשיך להתקיים עד ל-15 במאי 2017 – היא לא תתחיל בהליך הפירוק ותמשיך להפיק את שידורי החדשות עד לתחילת פעילות התאגיד. ברשות יקבלו משכורות כרגיל ככל הנראה עד לחודש יוני. לאחר מכן, רמות השכר של עובדי הרשות שיעברו לגוף החדש ייגזרו על פי התנאים בתאגיד. באמצע מאי יעלה לאוויר סופסוף התאגיד החדש, כאשר עד לאמצע נובמבר תאגיד החדשות יהיה עם הנהלה זמנית. לאחר מכן תמונה הנהלה חדשה ומועצה חדשה לתאגיד החדשות.

עד למינוי הנהלה קבועה ימשיך ברי בר ציון - המנהל המיוחד מטעם בית המשפט - לכהן כמנהל החדשות בתאגיד. בנוסף, מנהלי רשת ב' צ'יקו מנשה ומנהל חטיבת החדשות בטלוויזיה יורם כהן יכהנו כמנהלי הרשתות. בנוסף, מנשה ישמש גם כעורך הראשי של מהדורת החדשות. במידה ולא יושלם הליך מינוייה של הנהלה קבועה, תתאפשר הארכתם של המנהלים הזמניים בעוד חצי שנה, באישור שר התקשורת ושר האוצר.

בנוגע לפיצויים לעובדים - משרד האוצר יקבע הסדר פיצויי פרישה לעובדי הרשות שטרם התקבלו לתאגיד, בהתאם לתנאי הפרישה המקובלים כיום ברשות. בנוסף, האוצר גם ישלם פיצויים לעובדי התאגיד שכבר התקבלו ושלא יעברו לחטיבת החדשות החדשה - כאשר גורם המעורה בפרטים הגדיר אותם כ"פיצויים לא מוגדלים", כאשר האוצר ייקבע את הסכום במועד מאוחר יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אולפני "כאן"/מערכת וואלה!, צילום מסך

"מועצת התאגיד תגן על העיתונאים"

בתאגיד מתנגדים נחרצות להסכם, כאשר עובדי התאגיד הפגינו מול מסיבת העיתונאים של כחלון בתל אביב. כחלון הגן על ההסכם ואמר כי "לא תהיה השפעה פוליטית על התאגיד שיקום". עובדי התאגיד אמרו בהפגנה כי "מדובר במהלך ציני של פוליטיקאים, מקווים שזו לא המילה האחרונה".

כתב בתאגיד אף תיאר את האווירה בחברה, מאז שיצאה ההודעה הבוקר, כ"היסטרית". הכתב אמר לוואלה ברנז'ה כי "אנשים מן הסתם חוששים לעבודתם. העובדים בחטיבת החדשות דואגים שרובם יפוטרו. התחושה היא שכחלון הפסיד לנתניהו והניסיון להציג את זה כפשרה - מגוחכת. מה שיוצא זה שני תאגידים, אחד לדיגיטל ואחד ליצירה קלילה שזה 'כאן'".

מהתאגיד נמסר בתגובה להסכם: "מועצת תאגיד השידור מתנגדת נחרצות להסכם בין שר האוצר לראש הממשלה. משמעות המתווה הינה הקמת גוף מפוצל שלא יכול לאחד משאבים בצורה יעילה וחסכונית כפי שתוכנן ושהתוצאה שלו הינה זריקת כספי ציבור לשווא. מועצת התאגיד תגן על העיתונאים ואנשי החדשות המצוינים של תאגיד כאן, אשר עזבו מקומות עבודה והתייצבו לדגל על מנת להביא שידור ציבורי איכותי, פלורליסטי ועצמאי לאזרחי ישראל, כדי לשמור על זכויותיהם ועצמאותם. אנו קוראים לשומרי הסף, היועץ המשפטי לממשלה ומבקר המדינה, להגן על האינטרס הציבורי ועל זכויות העובדים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
עובדי התאגיד מפגינים מול קריית הממשלה כנגד מתווה השידור הציבורי. ניב אהרונסון
הפגנת עובדי התאגיד/ניב אהרונסון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully