וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"השבוע הפכנו במחי יד, להיות טורקיה או רוסיה"

וואלה ברנז'ה

1.4.2017 / 19:49

"זורקים פה מאות עובדים רק בגלל ששלושה-ארבעה מהם לא באים טוב לראש הממשלה", אמר יו"ר תאגיד השידור גיל עומר. כ-200 מעובדי התאגיד ומכלי תקשורת נוספים הפגינו הערב בתל אביב

גיל עומר. שלומי יוסף, מערכת וואלה! NEWS
גיל עומר/מערכת וואלה! NEWS, שלומי יוסף

"הממשלה באה והשתלטה על גוף שידור ציבורי, ראש ממשלה שמחליט שהוא ימנה את המגישים ואת העורכים, ואת הכתבים, זה באמת דגל שחור. זורקים פה מאות עובדים רק בגלל ששלושה-ארבעה מהם לא באים טוב לראש הממשלה" - כך לדברי ‏יו"ר תאגיד השידור הציבורי, גיל עומר.

ב"פגוש את העתונות" עם רינה מצליח בחדשות 2 תקף עומר בחריפות את ראש הממשלה נתניהו בעקבות הפשרה לפיה תיסגר מחלקת החדשות ואמר כי "הדמוקרטיה נרמסה בצורה שאי אפשר להמעיט בחשיבותה. השבוע הפכנו במחי יד, להיות טורקיה או רוסיה". לדבריו, "בדברי הימים של המדינה הזו, השבוע הזה - אם זה לא ישתנה - ייזכר לדראון עולם, דגל שחור כבד הונף על העניין הזה, משום שרמסו את הדמוקרטיה".

בתוך כך, כ-200 איש, בהם חברי ארגון העיתונאים וועד עיתונאי התאגיד, מפגינים הערב (שבת) מול קריית הממשלה בתל אביב, בעקבות מתווה הפשרה שהושג בין ראש הממשלה בנימין נתניהו למשרד האוצר. "נתכנס כדי למחות נגד הניסיונות של הממשלה להשתלט על העיתונות החופשית בישראל ועל השידור הציבורי בפרט. אנו קוראים לעיתונאים, יוצרים, ארגונים חברתיים וכל אזרח שאכפת לו להצטרף אלינו", נכתב בדברי הנציגים. בוועד העיתונאים כבר הודיעו כי יעתרו לבג"ץ כנגד מתווה הפשרה.

במסגרת הסיכום של נתניהו ומשרד האוצר, יוקם תאגיד נפרד לחדשות ולאקטואליה, במנותק מהתאגיד הקיים, וחטיבת החדשות הנוכחית של התאגיד תפורק. רשות השידור הקיימת תמשיך לשדר את החדשות עד להקמת החטיבה החדשה. ביום חמישי, לאחר שפורסם דבר המתווה, מחו עובדי התאגיד מחוץ לקריית הממשלה בתל אביב, שיבשו את התנועה וניסו לחסום את צומת עזריאלי הסמוך למקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully