וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קובלנץ לעובדים: "היינו כבר במקומות שזה נראה היה אבוד, וניצחנו"

2.4.2017 / 10:49

בכירי תאגיד השידור ערכו הבוקר כנס חרום עם העובדים בעקבות המצב שנוצר מאז יום חמישי האחרון. ברוך שי: "נשב ונחשוב איך בכלים האלה אנחנו מייצרים חדשות ומעלים לאוויר את החומרים והמוצרים שעבדנו עליהם. הליך החקיקה יכול לקחת חודשים"

צילום: יותם רונן ורוני כנפו, עריכה: יאיר דניאל

בכירי תאגיד השידור ערכו הבוקר (ראשון) כנס חרום עם העובדים בעקבות המצב שנוצר מאז יום חמישי האחרון – כאשר נודע כי חטיבת החדשות מבוטלת ותקום חדשה המבוססת על עובדי רשות השידור. בתוך כך, כל הפגישות וההשתלמויות שהיו אמורות להתקיים לעובדי החדשות בתאגיד - בוטלו בעקבות המצב.

גיל עומר, יו"ר "כאן" אמר כי "המועצה תעשה כל מה שצריך על מנת שהגוף הזה ימשיך לעבוד במתכונת שתוכננה כי זה מה שנכון וצודק במדינה דמוקרטית. אנחנו נאבקים כדי שמאות לא יזרקו לרחוב רק בגלל שמספר אנשים לא מוצאים חן בעיני מישהו".

גיל הוסיף כי "המתווה שהוצע לא שומר על האינטרס הציבורי ולא על הקופה הציבורית. הדבר הזה הפיך ואני מאמין שמי שקיבל את ההחלטה יבין שזה לא מתקבל על הדעת. אני מדבר על שר האוצר שיראה את הנתונים ויבין שאין היגיון ואני מדבר גם על שרים אחרים, שיגידו עד כאן. אני מאמין ששומרי הסף של המדינה יעמדו על משמרתם. במתווה החדש יפוטרו אותו מספר של אנשים, רק הסיבה היא אחרת. הסיבה היא ששלושה ארבעה אנשים לא מוצאים חן בעיני מישהו ונעשה הכל כדי שזה ישתנה".

לטענתו, "זה לא מאבק פוליטי - זה לא ימין ושמאל ומי שמצייר את זה ככה מטעה. הסתכלו סביב ותראו איזה מאמץ עשינו כדאי להביא גוף מגוון. ניסו לצבוע אותנו בצבעים פוליטיים, זה חסר בסיס לחלוטין. זה מאבק של החברה הישראלית כולה - כל אזרח צריך להבין את זה. לכולנו זו אותה מטרה - לשמור על המדינה הזאת, על הגיוון, כדי שהצופים והמאזינים יקבלו מוצר יותר טוב, יקבלו יותר עבור כספם וזה מה שהקמנו פה ועל זה אנחנו נאבקים ונמשיך להיאבק".

הפגנת מחאה נגד מתווה התאגיד מול קריית הממשלה בתל אביב, 1 באפריל 2017. ראובן קסטרו
עובדי התאגיד מפגינים/ראובן קסטרו

"לא ייתכן שתפוטרו ללא סיבה מוצדקת ואין פה סיבה מוצדקת"

"המאבקים שלנו לא יגמרו גם אחרי העלייה, יהיו תמיד ניסיונות. יש מקרים שיש עוצמה וכוח להיות בצד הצודק ונטול האג'נדות וזה אנחנו"

מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, אמר כי "נודע לנו על המתווה הזה ביום חמישי ואנחנו פועלים בשלושה מישורים: המישור הכלכלי - העלות של ההסכמות תהיה עצומה ואי אפשר להגיד ששומרים על קופה הציבורית. המישור המשפטי -ההסכמות האלה לא עומדות בסטנדרט של מדינה דמוקרטית ונבחנות כל האפשרויות המשפטיות. גם אתם העובדים, לא ייתכן שתפוטרו ללא סיבה מוצדקת ואין פה סיבה מוצדקת".

קובלנץ הוסיף כי "המסלול השלישי הוא התפעולי - אין שום אפשרות במתווה הנוכחי לקיים גוף תקשורת חדש במדינת ישראל. חלק מאיתנו נמצאים פה שנתיים, וזה הסיבוב השישי היינו כבר במקומות שזה נראה היה אבוד, ניצחנו את זה ונעשה כל מה שאנחנו יכולים שההסכמות האלה לא ימשיכו לחקיקה. אנחנו צריכים לנהל את המאבק ולהמשיך לעבוד, בו זמנית. אם היינו עוצרים בחמש הפעמים הקודמות, לא היינו ניצבים פה היום. אני מבקש לגייס את כל הכוחות ובכל הכאוס הזה נקום כחברת חדשות חזקה, פלורליסטית ומעולה. המאבקים שלנו לא יגמרו גם אחרי העלייה, יהיו תמיד ניסיונות. יש מקרים שיש עוצמה וכוח להיות בצד הצודק ונטול האג'נדות וזה אנחנו".

ברוך שי, מנהל חטיבת החדשות בתאגיד, אמר כי "לפי הפרסומים אני ועומר בן רובי הראשונים שיודחו אם יעבור חוק חדש. אני לא איש פוליטי. אתמול ההפגנה שהייתי הייתה הראשונה ב-15 השנים האחרונות ומה שאני מבקש מעצמי אני מבקש מכל העובדים - עד שההליך הזה נגמר אנחנו צריכים להיות הכי מקצועיים וענייניים שאפשר". עוד אמר שי: "נשב ונחשוב איך בכלים האלה אנחנו מייצרים חדשות ומעלים לאוויר את החומרים והמוצרים שעבדנו עליהם. הליך החקיקה יכול לקחת חודשים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully