וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנות השיסוי: אמסטרדמסקי וטל על המתווה השנוי במחלוקת

וואלה ברנז'ה

2.4.2017 / 16:19

פשרת ביבי-כחלון הורידה שלב אחד נוסף את מערכת היחסים המעורערת ממילא בין עובדי הרשות לתאגיד. הכתב הצבאי של ערוץ 1, אלירן טל, וראש דסק הכלכלה של התאגיד שאול אמסטרדמסקי - התארחו באולפן וואלה! NEWS. העתיד נשמע מסוכסך

צילום: אבי כהן, עריכה: ניר חן

המתווה החדש שנוצר בעקבות הדיל בין ראש הממשלה נתניהו לשר האוצר כחלון - לפיו חטיבת החדשות של התאגיד תבוטל ותוקם חטיבה חדשה המתבססת על עיתונאי רשות השידור - גרם להידרדרות במערכת היחסים המעורערת ממילא בין עיתונאי התאגיד לעיתונאי הרשות.

הכתב הצבאי של ערוץ 1, אלירן טל, התארח באולפן וואלה! NEWS ואמר כי "אני לא רואה בזה ניצחון או הפסד אנחנו כאן כדי להפגין ולהשמיע את הקול שלנו. יש שידור ציבורי טוב שתי חטיבות מצוינות ב ערוץ הראשון וברשת ב' שאין סיבה שהן לא ימשיכו בתוך התאגיד עם שינוי ארגוני. הם (התאגיד) יעשו את התרבות וההפקות ואנחנו נמשיך לעשות את החדשות הטובות יהיה תאגיד יהיה שידור ציבורי טוב חף מאינטרסים כמו שהיה עד עכשיו".

ראש הדסק הכלכלי בתאגיד, שאול אמסטרדמסקי, התייחס גם הוא למצב ואמר כי "לצערי אנחנו נמצאים במצב שבו אנחנו בחסדי הפוליטיקאים וזה המצב אחרון שאני רוצה להיות בו. אנחנו רוצים לעלות לשידור ולעשות את העבודה שהמחוקק קבע שאנחנו יכולים לעשות עבור הציבור. המינויים בחודשים האחרונים ובשבועות האחרונים הם ראויים".

טל השיב לכך וטען כי "אנשי התאגיד עשו את הטעויות שלהם בעיקר בהתנהגות מזלזלת ויהירה כלפי אנשי רשות השידור. הבין מי שהבין בכנסת שצריך לשנות ולתקן את החוק, זה לא היה מאוחר מדי. עשו את השינוי וזה היה מבורך. אני מאוד אשמח אם אנשים כמו שאול יצטרפו לתאגיד החדשות החדש ובעלי תפקידים אחרים שנשמח לקלוט לחטיבת החדשות הקיימת. הערוץ הראשון יתחזק בתכנים נוספים שיביאו צופים נוספים".

אמסטרדמסקי הגיב ואמר כי "המצב שבו אני ואלירן צריכים לדבר זה עם זה כשאתה בתווך זה המצב שרה"מ רוצה ליצור – לשסות עובדים זה בזה. המתווה הנוכחי לא עוזר לאף אחד – עובדי הרשות ועובדי התאגיד נמצאים באותה סירה. החל מחודש מאי נמצה כולנו תחת זרועו של מישהו שיהיה שליחו של רה"מ שיחליט מי לחיים ומי למוות. יפוטרו פה אנשי תאגיד השידור ורשות השידור – זה מה שהוא רצה לייצר כאוס של עובדים שנלחמים זה בזה".

טל ציין כי "חבל לי ששאול ורבים מחבריו בכל אמצעי התקשורת לא תמכו במאבק של עובדי רשות השידור. קיבלנו כתף קרה והיינו תלויים באוויר חודשים בלי לקבל תשובות. אני מסכים שלא צריך לשסות עיתונאים אלה באלה ומאוד מקווה שהפתרון המוצע באמת יאפשר לכמה שיותר אנשי תקשורת להתפרנס ולעשות שידור ציבורי טוב כמה שאפשר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully