וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קשיים ביישום המתווה החדש לתאגיד: האם יעמוד בתקציב ובלו"ז?

3.4.2017 / 15:09

גורמים באוצר טוענים כי מדובר ב"הסכם מלא חורים", שלא ברור אם ניתן יהיה ליישמו. הקושי המרכזי הוא ההתחייבות של כחלון שהמתווה יבוצע ללא חריגה תקציבית. חשש גם מלוח הזמנים הדחוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 16 במרץ 2017. רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת ממשלה, 16 במרץ 2017/רויטרס

שני קשיים מרכזיים עומדים בפני המתווה החדש לתאגיד: עמידה בתקציב ועמידה בלו"ז. על פי הדיל בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לשר האוצר משה כחלון חטיבת החדשות של תאגיד השידור תבוטל ובמקומה תוקם חטיבה חדשה המבוססת על עובדי הרשות. התאגיד יקום באמצע מאי כאשר אז תהיה חטיבת חדשות עם הנהלה זמנית, כאשר בניגוד לפרסום בשבוע שעבר ברי בר ציון לא ימונה לתפקיד.

על פי פרסומים, גורמים באוצר טוענים כי מדובר ב"הסכם מלא חורים", שלא ברור אם ניתן יהיה ליישמו. הקושי המרכזי הוא ההתחייבות של כחלון שהמתווה יבוצע ללא חריגה תקציבית. התקציב השנתי של חטיבת החדשות של תאגיד השידור עומד על כ-160 מיליון שקל בשנה, כאשר גורם ברשות השידור אמר בשבוע שעבר לוואלה ברנז'ה כי "התקציב אינו מספיק ולא יבואו מספיק אנשי מקצוע עם תקציב בסדר גודל כזה".

חטיבת החדשות בתאגיד מונה כ-100 אנשי תוכן ועיתונאים וכ-50 טכנאים ואליהם יצטרפו כ-150 עובדים מהרשות השידור. חטיבת החדשות בערוץ 1 מונה כ-400-500 עובדים והשכר הממוצע בה גבוה בהרבה. לפי פרסום ב"גלובס" לא ברור כיצד "מרבעים את המעגל הזה ומכניסים את האנשים הללו לתוך מבנה זמני באופן שלא ייצור פריצה תקציבית?", ואולם, יש לציין כי החוזים החדשים של עובדי רשות השידור, שיבחרו שלא לפרוש, יהיו לפי התנאים בתאגיד - כך שלא צפויה חריגה תקציבית בשל כך.

אפשרות: דחייה נוספת ביום ההתחלה

מבחינת לוח הזמנים, במשרד האוצר טוענים כי מדובר במשימה בלתי אפשרית שכן הם אמורים לנהל בפרק זמן קצר משא ומתן עם עובדי הרשות על הקיצוץ בשכרם כדי שיתאימו למסגרת התקציבית, וגם לבחור את העובדים שיכללו בגוף הזמני. בנוסף, לפי המתווה הנוכחי גם עובדים בחטיבת החדשות של הרשות השידור יפוטרו. עוד דווח אתמול על מחלוקת בין כחלון לנתניהו בנוגע לכמות עובדי התאגיד שיכללו בגוף הזמני.

באוצר חוששים מלוח הזמנים הדחוק, ובמקרה שלא ניתן יהיה להקים את הגוף הזמני עד ה-15 במאי - כפי שאכן מסתמן כעת - יוצע להמשיך ולהפעיל את הרשות עד להקמת חטיבת החדשות הקבועה, דבר שבאוצר מתנגדים לו בחריפות. יש לציין כי רק לאחר שיעבור החוק החדש - שלפי פרסומים המועד המוקדם הוא ה-7 במאי - ניתן יהיה לערוך הליך בחירה למנהל הזמני של תאגיד החדשות ורק לאחר מכן הוא יוכל לגייס עיתונאים. זאת כאשר ב-15 במאי התאגיד יחויב לשדר שידורי חדשות מלאים בערוץ 1 וברשת ב'.

אחת האפשרויות החלופיות היא דחייה נוספת ביום ההתחלה, שתגרום להוצאה עודפת של כ-40 מיליון שקל בכל חודש - בשל ההפעלה הכפולה של הרשות השידור והתאגיד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully