וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: למעלה מ-60% מהציבור נגד מעורבות פוליטית בשידור הציבורי

4.4.2017 / 14:04

מדד של המכון הישראלי לדמוקרטיה ואוניברסיטת תל-אביב מצא, כי רוב אזרחי ישראל מתנגדים לעיקרון של שליטה ממשלתית בשידור הציבורי וסבורים שראש הממשלה אינו פועל לאיזון בשוק התקשורת אלא בכדי להגדיל את שליטתו עליה

מסיבת עיתונאים של שר האוצר משה כחלון בנושא מתווה השידור הציבורי. תל אביב, 30 במרץ 2017. ניב אהרונסון
מסיבת עיתונאים של שר האוצר משה כחלון בנושא מתווה השידור הציבורי. תל אביב, 30 במרץ 2017/ניב אהרונסון

בזמן שבמשרדי האוצר ולשכת רה"מ מנסים עדיין לצלוח את הקשיים שהתגלו ביישום מתווה הקמת תאגיד החדשות החדש, מתפרסם סקר חדש שיכול ללמד משהו גם על מדות הציבור בנושא הנפיץ.

מדד השלום החודשי של המכון הישראלי לדמוקרטיה ואוניברסיטת תל-אביב המפורסם היום (שלישי) מצא, כי רוב אזרחי ישראל, מתנגדים לעיקרון של שליטה ממשלתית בשידור הציבורי וסבורים שראש הממשלה אינו פועל לאיזון בשוק התקשורת אלא בכדי להגדיל את שליטתו עליה. עוד נמצא, כי הישראלים אינם חוששים מהשלכות של הפצצות הישראליות בסוריה או מהמעורבות הרוסית במלחמת האזרחים בה.

להלן עיקרי הנתונים: שידור ציבורי עצמאי- רוב הציבור (61.5%), סבור שלמרות שהממשלה מממנת את השידור הציבורי, אין לה זכות להתערב בתכנים ובמינויים בו (לעומת 34% שסבורים הפוך). בנוסף, 65% מהישראלים, סבורים שראש הממשלה פועל להכניס שינויים בחוק התקשורת בכדי להגדיל את שליטתו עליה ולא בכדי להפוך אותה למאוזנת יותר.

ומה באשר להשלכות הסכסוך בסוריה על ישראל? רוב הציבור הישראלי (68%) אינו מוטרד על רקע הפרסומים אודות ההפצצה הישראלית האחרונה בסוריה, כי רוסיה תפעל למנוע בעתיד הפצצות ישראליות של שיירות נשק של חיזבאללה בשטח הסורי. רוב הישראלים (72%) גם תומכים בהמשך תקיפת המטרות בסוריה אם הם מסכנות את ישראל ורובם (69%), אף אינם מוטרדים מכך שבעתיד הנראה לעין תפרוץ מלחמה בין ישראל לסוריה. בהקשר זה, כמעט מחצית מהציבור הישראלי (45%), סבורים כי המעורבות של רוסיה במלחמת האזרחים בסוריה היא מסוכנת מבחינת ישראל, לעומת אחוז דומה (40.5%) שסבורים שמעורבות זו אינה מהווה סכנה לישראל. רוב הישראלים (62%), אף הגדירו את יחסי ישראל-רוסיה כטובים או די טובים.

הסקר נערך על ידי פרופ' תמר הרמן מהמכון הישראלי לדמוקרטיה ופרופ' אפרים יער מאוניברסיטת תל-אביב באמצעות מכון המחקר "מדגם" בתאריכים 27 עד 29 במרץ 2017, בקרב 600 מרואיינים המהווים מדגם מייצג של החברה הישראלית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully