וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חינאווי, אבל אחר: החברה נגד סיגלר וטיים אאוט

5.4.2017 / 15:19

משפחת חינאווי, בעלת אטליז ביפו, תובעת חצי מיליון שקל מהמגזין טיים אאוט ומהבעלים יובל סיגלר. לפי כתב התביעה, שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, "פורסם מידע כוזב ומטעה בעניין עסקם של התובעים" - אשר נגע לעסק בבעלות אחרת, הממוקם בת"א

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

משפחת חינאווי תובעת חצי מיליון שקל מהמגזין טיים אאוט ומהבעלים יובל סיגלר בשל טעות שנעשתה בכותרת כתבה, הנוגעת לעסק שלהם. לפי כתב התביעה, שהגיע לידי וואלה ברנז'ה, נטען בין היתר כי כתבה שפורסמה נגד המשפחה גרמה לנזקים אדירים, "שכן כל קשר בין האמור בה לבין המציאות משולל כל יסוד".

התביעה הוגשה אתמול (שלישי) לבית משפט השלום בתל אביב. לפי כתב התביעה, "הנתבעים פרסמו באינטרנט מידע כוזב ומטעה בעניין עסקם של התובעים, חנויות איטליז לממכר בשר, ובדבר הבשר הנמכר בחנויות והאופן בו הוא מוחזק". זאת בעוד שלטענת התובעים, המידע נגע לעסק שונה ונפרד מעסקם של התובעים. מדובר בכתבה שפורסמה במרץ האחרון, באתר טיים אאוט תחת הכותרת "בשר שהוחזק שלא כדין נמצא באיטליז חינאווי". בתוכן הכתבה, אשר נפתח במילים "חתול בשק", צוין כי מדובר ב"איטליז חינאווי שביפו".

אלא שהפרסום היה "שגוי, מטעה, ומזיק והוא משולל כל אחיזה במציאות" לפי כתב התביעה. זאת כאשר המקרה המדובר אירע בסניף "ויין אנד מור חינאווי ג'ורג' משקאות" ברחוב קרליבך בתל אביב, ולא ביפו. התובעים מדגישים כי סניפי ויין אנד מור אינם קשורים לחנויות איטליז חינאווי ומהווים עסק שונה ונפרד לחלוטין מהן. "לפיכך הטענות אשר הועלו בכתבה ביחס לאיטליז חינאווי, הנן טענות דמיוניות לכל הפחות, ופרסומן עולה, באופן מובהק, לכדי לשון הרע", נכתב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכתבה המקורית/מערכת וואלה!, צילום מסך

טיים אאוט: "תביעות הזויות ומופרכות"

"לו היה מדובר בעיתונות אחראית – הרי שהאירועים המתוארים בכתבה לא היו מיוחסים לעסק שלהם"

מצויין כי לאחר הפרסום, פנה התובע בשארה חינאווי לסיגלר במייל וביקש להבין לאיזה בית עסק התייחסה הכתבה - אלא שהוא לא השיב לפנייתו. לאחר מכן התובע פנה למערכת טיים אאוט, והודיע להם כי מדובר בפרסום שגוי המסב נזק לאיטליז חינאווי, וביקש שהכתבה תתוקן לאלתר, כאשר מהמערכת התנצלו והבטיחו לתקן את הכתבה בהתאם. יש לציין כי לאחר מכן הכותרת שונתה וכעת מופיע באתר הכותרת "בשר שלא הוחזק כדין נמצא ב'חינאווי Wine&More' בקרילבך 25".

במשפחה "רואים בחומרה רבה את הפגיעה האנושה בשמם הטוב ובמוניטין שעמלו עליו עשרות שנים ואף פעלו לרישומו כסימן מסחר". עו"ד שמייצג את חינאווי הם משרד כבוב ושות', בבעלותו של ווליד כבוב – בנו של שופט המחוזי חאלד כבוב. הוא מציין כי מדובר במשפחה מוכרת ומובילה במגזר הערבי ובישראל בכלל וכי מדובר בדור שלישי לקצבים. לטענתו, "לו היה מדובר בעיתונות אחראית – הרי שהאירועים המתוארים בכתבה לא היו מיוחסים לעסק שלהם".

מטיים אאוט נמסר בתגובה: "במדינה דמוקרטית לכל אדם יש הזכות לתבוע את מי שהוא רוצה, על מה שהוא רוצה ובכמה שהוא רוצה, גם כשמדובר בתביעות הזויות ומופרכות. אנו נגיב למר חינוואי בבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully