וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המספרים נחשפים: האם באמת מדובר ב-150 עובדי חדשות בתאגיד?

6.4.2017 / 13:43

בתאגיד טוענים כי הדיל בין נתניהו לכחלון יביא לפיטורי כ-150 עיתונאים שהעסקתם תסתיים בשל קליטת עובדים מהרשות ואולם לפי נתונים שהגיעו לידי קול ישראל התאגיד גייס רק עשרות עובדים. התאגיד: יש 100 עובדים בחדשות ו-50 עובדים בחטיבות אחרות

הפגנת מחאה נגד מתווה התאגיד מול קריית הממשלה בתל אביב, 1 באפריל 2017. ראובן קסטרו
הפגנת עובדי התאגיד/ראובן קסטרו

כמה עובדים באמת יש בתאגיד השידור? ב"כאן בהקמה" יצאו בשבוע האחרון להפגנות סוערות כדי למנוע מצב של פיטורי עובדים, לאחר שפורסם על המתווה החדש לפיו חטיבת החדשות תבוטל ותוקם חטיבה נפרדת המתבססת על עובדי רשות השידור. ואולם המספר שהצהירו עליו בתאגיד אינו בהכרח תואם למציאות, כך פורסם היום (חמישי) בקול ישראל.

בתאגיד טוענים כי הדיל בין ראש הממשלה נתניהו לשר האוצר כחלון יביא לפיטורי כ-150 עיתונאים במקצועות שונים, שהעסקתם תסתיים בשל קליטת עובדים מרשת ב' והערוץ הראשון. ואולם לפי נתונים שהגיעו לידי קול ישראל - התאגיד הצליח לגייס רק עשרות עובדים שאינם מהרשות. כלומר לפי הפרסום, כמעט ואין את מי לפטר מ"כאן בהקמה" ואין צורך בתוספת תקנים כדי שישמרו על מקומות העבודה שלהם. זאת בהמשך לכוונה של הממשלה להוסיף כ-50 תקנים לחטיבת החדשות החדשה וכך למנוע פיטורי עובדים מהתאגיד.

עוד פורסם כי גורמים המצויים בדיונים המתקיימים בין משרדי האוצר והתקשורת תוהים כיצד יכולה הייתה חטיבת החדשות להיות ערוכה לשידורים. לפי הפרסום, במשרדי הממשלה הגיבו בתדהמה כשנחשפו לנתונים אלה, בעיקר לאור הביקורת התקשורתית הרבה על המתווה. להערכת אותם גורמים אף עובד שחתם בתאגיד לא יפוטר, מלבד אלה שיבחרו לעשות כך.

בתאגיד אישרו בתגובה לקול ישראל כי אין 150 עובדים בחטיבת החדשות אלא כ-100 עובדים המועסקים בה ועוד 50 עובדים נוספים קשורים לחטיבות אחרות ואמורים לתת שירותים שונים לחטיבת החדשות - ולכן לא ברור מה יהיו אחוזי המשרה שלהם במצב של פיצול חטיבת החדשות לחטיבה נפרדת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully