וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סופית: עוברים לערוצים 12-16

9.4.2017 / 9:00

הרשות השנייה פרסמה את המכרז להקצאת האפיקים החדשים לקשת, רשת וערוץ 10, בעקבות פיצול ערוץ 2 שיתרחש בנובמבר. חלוקת האפיקים תיקבע על פי ההצעה הגבוהה ביותר, ולאחר מכן ייקבע רצף אפיקים בהתאם לתמחור הגבוה על כל אפיק

חתיך מזפזפ. ShutterStock
עוברים אפיק/ShutterStock

מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו פרסמה את המכרז להגשת הצעות לאפיקי השידור החדשים אליהם צפויים לעבור הזכייניות בנובמבר. במסגרת המכרז יוקצו האפיקים 12-16 לגופי השידור שצפויים לגשת למכרז, כאשר על פי חוק ערוץ 2 יתפצל בנובמבר והזכייניות רשת וקשת ישדרו בשני אפיקי שידור נפרדים. שתי החברות, ביחד עם ערוץ 10, אמורות לפנות את אפיקי השידור הנוכחיים (10,22) ולעבור לשדר באפיקים 12-16. הליך בחירת האפיקים יושלם עד סוף החודש.

על פי תנאי המכרז, חלוקת האפיקים תיקבע ראשית על פי ההצעה הגבוהה ביותר לאפיק מסוים, ולאחר מכן ייקבע רצף אפיקים בהתאם לתמחור הגבוה על כל אפיק. הליך חלוקת האפיקים ייערך בשלושה שלבים, כאשר בכל שלב תיבחר ההצעה הגבוהה ביותר מבין האפיקים המקיימים את הדרישה לייצר רצף, עד לחלוקת שלושת האפיקים.

המכרז יוצא לדרך כעשרה ימים לאחר השימוע אותו ערכו יו"ר הרשות השנייה אוה מדז'יבוז' ויו"ר מועצת הכבלים והלוויין יפעת בן חי-שגב. זאת בהמשך לבקשתו של אבי צבי, מנכ"ל רשת, לקיים דיון בנושא. במהלך השימוע נבחן האם יש צורך בשינוי הקצאת מספרי האפיקים שנקבעו, והוחלט לבסוף להשאיר את האפיקים כפי שנקבעו בחוק.

"פרסום המכרז הוא צעד נוסף באסדרת שוק התקשורת בישראל", אמרה מדז'יבוז' והוסיפה כי "המעבר לרישיונות צפוי להעניק לשחקנים השונים בשוק ביטחון ויציבות בטווח הרחוק כך שיתאפשר לכל גוף שידור לתכנן היטב את צעדיו הן ברמת התכנים הצפויים והן בהיבט הכלכלי. זהו אינטרס של גופי השידור וגם האינטרס הציבורי ששוק התקשורת יהיה חזק, יציב, איכותי ותחרותי".

אוה מדז'יבוז'. יח"צ, הרשות השנייה, ענבל מרמרי
אוה מדז'יבוז'/ענבל מרמרי, יח"צ, הרשות השנייה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully