וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דווקא עכשיו: "הארץ" פונה למנויים שביטלו - ומבקש מהם "לשקול מחדש"

16.4.2017 / 10:30

ברקע פרשת קליין, ובתזמון שכאילו נקבע מראש, מו"ל העיתון עמוס שוקן פנה בשבועות האחרונים למנויים שנטשו בעקבות מאמרו של גדעון לוי במהלך "צוק איתן". אמצעי השכנוע המרכזי: אנחנו לא כמו "ידיעות אחרונות". ב'ידיעות' כצפוי, פחות התחברו

עמוס שוקן. ראובן קסטרו
עמוס שוקן/ראובן קסטרו

בצל פרשת קליין, מו"ל "הארץ" עמוס שוקן פנה בתקופה האחרונה למנויים לשעבר שנטשו את העיתון במהלך מבצע "צוק איתן" - כשהוא מנסה לשכנע אותם לחזור ולרכוש את העיתון. במכתב שנשלח למנויים רבים שוקן מדבר על הקו הביקורתי של העיתון בזמן המלחמה – וטוען כי הוא עומד מאחוריו למרות שהוא קשה לעיכול, ואף מציין את דוח מבקר המדינה על המבצע. ואולם, מה שבולט במכתב הוא הביקורת של שוקן על "ידיעות אחרונות", שמופיעה מספר פעמים במכתב.

בתחילה שוקן כותב כי "בזמן 'צוק איתן' הפסקת את המנוי שלך על "הארץ" בעקבות מאמר של גדעון לוי על הפצצות חיל האוויר בעזה שנהרגו בהן פלסטינים, גם רבים חפים מפשע, נשים, קשישים, ילדים. במבצע גם נהרגו 72 ישראלים. עכשיו אומר מבקר המדינה שישראל לא בחנה חלופות מדיניות כדי למנוע את המלחמה, וכמובן את כל הקורבנות בנפש, ישראלים ופלסטינים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
בתגובה לכך, ב"ידיעות אחרונות" צייצו: "להלחם על כל מנוי זה דבר ראוי. לעשות זאת תוך הכפשת קולגות זה הרבה פחות ראוי"

עוד נכתב: "לא היה קל לקרוא את מאמרו של לוי תוך כדי המלחמה, וצר לי שהיו שנפגעו ממנו, אבל דרכו של 'הארץ' אף פעם לא הייתה של 'שקט יורים', הכותרת למאמרו ב'ידיעות אחרונות' של עמירם ניר המנוח, בעת מלחמת לבנון הראשונה. הוא כתב שאין למתוח ביקורת בעת מלחמה. לעומתו, זאב שיף המנוח, הפרשן הצבאי הבכיר של 'הארץ', ביקר קשות את המבצע ובעיקר את הרחבת יעדיו. מאות מנויים הפסיקו בשל כך את המנוי. מאוחר יותר, כשמלחמת לבנון הובנה יותר בציבור, מרביתם חידשו את המנוי".

לסיכום, שוקן מציע לקורא לחזור ולהיות מנוי על עיתון "הארץ" ואף טוען כי יש חשיבות בהחלטה כזאת, כאשר הוא מתמקד בכך שנתניהו מעוניין לשלוט בתקשורת ומציין בין היתר את פרשת ביבי-נוני ואת התמקדות של העיתון באינטרסים הכלכליים של המו"ל – כאשר לטענתו "הארץ" רואה רק אינטרס הציבור לנגד עיניו.

בתגובה לכך, ב"ידיעות אחרונות" צייצו בטוויטר: "להלחם על כל מנוי זה דבר ראוי. לעשות זאת תוך הכפשת קולגות זה הרבה פחות ראוי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully