וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הסערה: הניו יורק טיימס מבהיר – ברגותי טרוריסט ורוצח

18.4.2017 / 9:02

אחרי הביקורת נגד העיתון האמריקני שפרסם מאמר פרי עטו של בכיר פתח הכלוא בישראל, התווספה הערת עורך: "המאמר הסביר את גזר הדין של הכותב, אך כשל באופן ציון העבירות שבהן הורשע", נכתב בה

צילום: ערן גילווארד, עריכה: ניר חן

העיתון האמריקני "ניו יורק טיימס" הוסיף אמש (שני) הבהרה לגבי מרואן ברגותי, בכיר פתח הכלוא בישראל, שמאמר פרי עטו התפרסם בו. "המאמר הסביר את גזר הדין של הכותב, אך כשל במתן הקשר בדרך של ציון העבירות שבהן הורשע", נכתב בסיומו של הטור. ברגותי "הורשע בחמש עבירות של רצח וחברות בארגון טרור", הוסיפו בעיתון.

"ברגותי סירב להגנה במשפטו וסירב להכיר במערכת המשפט של ישראל ובלגיטימיות שלה", צוין. למרות ההערה, תיאור כותב המאמר נותר בעינו: "מרואן ברגותי הוא מנהיג פלסטיני וחבר פרלמנט".

ברגותי, שנעצר במהלך האינתיפאדה השניה, מרצה חמישה מאסרי עולם בכלא ומנהיג את שביתת הרעב של האסירים הביטחוניים שהחלה אתמול. במאמר הוא שטח את הסיבות למחאה, שבה לקחו חלק אתמול כ-1,187 פלסטינים. בישראל זעמו על פרסום המאמר, ועל כך שלא צוין בסופו כי ברגותי הורשע ברצח.

לקריאה נוספת:
ברגותי הועבר לבידוד בשל שביתת הרעב; צפוי להיענש על המאמר שפרסם
לא רק תנאי הכליאה: שביתת האסירים מדיפה ריח עז של מאבק פנימי
בהנהגת ברגותי: יותר מ-1,100 אסירים פלסטינים החלו בשביתת רעב

מרואן ברגותי. AP
ברגותי/AP

"שביתת הרעב מסמלת את התקווה שקיבות ריקות וההקרבה של השובתים יעזרו למסר להדהד מעבר לתאי המאסר החשוכים", כתב ברגותי, שנעצר ב-2002 והורשע בבית משפט אזרחי. "לאחר שביליתי לפחות 15 שנים בכלא הישראלי, הייתי עד וקורבן למערכת המעצרים השרירותית של ישראל ולטיפול הלקוי באסירים פלסטינים. לאחר שמיציתי את כל האפשרויות, החלטתי שאין ברירה אלא להתנגד להתעללויות הללו באמצעות שביתת רעב".

המאמר עורר סערה במערכת הפוליטית והצבאית בישראל, בין היתר משום שלא צוין בפרסום כי ברגותי הורשע ברצח. יו"ר יש עתיד, ח"כ יאיר לפיד, תקף בחריפות את ברגותי ואת העיתון, וכתב במאמר תגובה ב"טיימס אוף ישראל" כי "ברגותי הוא רוצח מורשע מהסוג הגרוע ביותר". מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, תקף גם הוא את העיתון האמריקני בהשמטת היותו של ברגותי "רוצח ומחבל".

אמש הועבר ברגותי מכלא "הדרים" בשרון לבידוד בכלא קישון כחלק מניסיון של שב"ס להיאבק במחאת האסירים. לפי גורם ביטחוני, ברגותי גם צפוי להישפט על המאמר שפרסם ב"ניו יורק טיימס", שנכתב ללא אישור. על פי ההערכה בשב"ס, רעייתו של ברגותי, פדווא, העבירה את הטור שכתב בעלה. במקרים דומים בעבר שבהם ברגותי התראיין או פרסם מאמרים ללא אישור הוא נשלח לבידוד.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההבהרה שהתווספה למאמר. "ניו יורק טיימס", אתמול/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully