וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלך לעולמו משה ורדי, לשעבר העורך הראשי של "ידיעות אחרונות"

18.4.2017 / 21:57

ורדי, בן 80 במותו, מונה ב-1989 לעורך "ידיעות אחרונות", ושימש בתפקיד לסירוגין עד 2004. ב-1996 הודיע על התפטרותו בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו בפרשת האזנות הסתר

לוויה דב יודקובסקי. נמרוד סונדרס
לוויה דב יודקובסקי/נמרוד סונדרס

העיתונאי ועורך ידיעות אחרונות לשעבר משה ורדי הלך לעולמו בגיל 80. ורדי הצטרף למערכת העיתון ב-1962 ושימש כעורך הראשי של ידיעות בין השנים 1989-2004, לסירוגין. לפני "ידיעות אחרונות", ורדי עבד כסגן עורך בעיתון "הארץ" וכאחראי על עמודי החדשות.

אביו של ורדי, ד"ר הרצל רוזנבלום, שימש כעורך ידיעות במשך עשרות שנים ועבד לצד נח מוזס, אביו של נוני מוזס. ורדי סיפר בראיון כי בילדותו הבריז מבית הספר כדי לראות איך מדפיסים את העיתון, בתקופה שאביו ערך אותו.

בשנת 1989 הדיח מוזס את דב יודקובסקי מעריכת העיתון ומינה את ורדי במקומו. ורדי הצליח להגדיל את התפוצה של העיתון בזכות טאלנטים חדשים שגייס למערכת. ב-2003 הוא ביצע מספר מהלכים שנויים במחלוקת, שכללו גם את פיטוריו של כתב ידיעות מירון רפופורט.

הוא נאלץ להתפטר מתפקידו ב-1996בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו בפרשת האזנות הסתר. כתב האישום כלל האזנת סתר לשיחות של יודקובסקי, שימוש בהאזנת סתר אסורה לעופר נמרודי, וקשירת קשר להאזין לגרפיקאית ידיעות, אורית ליפשיץ. לבסוף הוא הורשע בשימוש שלא כדין בקלטות שהושגו בהאזנת סתר ליודקובסקי ונמרודי אך השופטת זיכתה אותו מקשירת קשר להאזנה לליפשיץ.

בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות קבע שאין קלון בעבירה שבה הורשע, מה שסלל את דרכו חזרה לעריכת העיתון - עד להחלפתו המפתיעה על ידי רפי גינת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully