וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר התאגיד: ההסתדרות מאיימת להשבית את המשק ביום שלישי

23.4.2017 / 10:02

הארגון מאיים בשביתה כללית אם לא יושג פתרון ברגע האחרון אשר יסדיר את תעסוקת העובדים. בין המקומות שצפויים לשבות: משרדי הממשלה, בתי חולים, אוניברסיטאות ורכבת ישראל

צילום: יותם רונן, עריכה: שמרית גולדשטיין

(הפגנה של עובדי רשות השידור בחודש שעבר: "ניסנקורן מכר אותנו")

ההסתדרות הודיעה הבוקר (ראשון) כי תיפתח בשביתה כללית עקב משבר תאגיד השידור הציבורי. לפי הארגון, אם לא יושג פתרון של הרגע האחרון אשר יסדיר את תעסוקת העובדים, תחל בעוד כ-48 שעות שביתה גורפת במגזר הציבורי, ובכללם במשרדי הממשלה, בבתי חולים, באוניברסיטאות וברכבת ישראל.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, המתמודד בימים אלו על ראשות הארגון, איים בשביתה כבר בשבוע שעבר. "בשבועות האחרונים התנהל משחק ציני וכואב על גבם של העובדים, שבעקבותיו הכרזתי סכסוך עבודה בכל המגזר הציבורי", אמר. "יש לשים סוף לסוגיה כואבת זאת. אם לא יימצא הפתרון, ביום שלישי הבא תתקיים שביתה כללית בכל המגזר הציבורי".

עוד בוואלה! NEWS:
תחת אבטחה כבדה: נפתחו הקלפיות בבחירות לנשיאות צרפת
דיווחים ערביים: "שלושה הרוגים בתקיפת צה"ל ברמת הגולן הסורית"
"הניצולים נעלמים ונטל הזיכרון עובר אלינו": כנס אירופי להנצחת השואה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בין המקומות שמאיימים לשבות: משרדי ממשלה, בתי חולים ואוניברסיטאות/מערכת וואלה!, צילום מסך
הפגנת מחאה נגד מתווה התאגיד מול קריית הממשלה בתל אביב, 1 באפריל 2017. ראובן קסטרו
הפגנה של עובדי תאגיד השידור בתל אביב, החודש/ראובן קסטרו

ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), המתמודדת מול ניסנקורן על ראשות ההסתדרות, אמרה בשבוע שעבר בתגובה על האיום בשביתה: "איש לא חושד ביו"ר ההסתדרות שעובדי הרשות והתאגיד מעניינים אותו. דיל כלשהו ממילא כבר נסגר בינו ובין כחלון, שותפו החדש בהסתדרות. אני מצטערת שלא הכרזתי על התמודדותי לפני שלוש שנים, מה שהיה מחייב את יו"ר ההסתדרות לפעול למען העובדים ולא רק לצרכי קמפיין".

בהליך בזק: הממשלה צפויה לאשר היום את דחיית שידורי התאגיד

הממשלה צפויה לאשר היום בהליך מזורז את הצעת החוק לדחיית עליית שידורי התאגיד בשבועיים - מ-30 באפריל ל-15 במאי. שרי הממשלה יצביעו בישיבתם השבועית על הצעת החוק, שאותה מגיש שר התקשורת צחי הנגבי, ויסמיכו את ועדת השרים לחקיקה לאשר את החוק לאחר מכן. זאת, כדי למנוע את האפשרות להגשת ערר אחרי ההצבעה, ולאפשר אישור מזורז של החוק גם בכנסת בהמשך השבוע.

ביום שלישי תתכנס הכנסת לישיבת פגרה מיוחדת כדי לאשר את החוק בקריאה ראשונה, ולמחרת יתקיימו ההצבעות על קריאה שנייה ושלישית. הליך החקיקה חייב להסתיים עד ל-30 באפריל, מועד תחילת שידורי התאגיד לפי החוק הקיים. שבוע לאחר מכן, ביום רביעי הבא, הכנסת צפויה להצביע על הצעת החוק הממשלתית להקמת תאגיד חדשות ציבורי חדש, שיפעל בנפרד מתאגיד "כאן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully