וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי ינהל את תאגיד החדשות החדש? בסביבת רה"מ מעוניינים בטיפנברון

24.4.2017 / 14:34

לוואלה ברנז'ה נודע כי בבורסת השמות לתפקיד – שמו של טיפנברון בולט, ואולם, טרם נעשתה אליו פנייה בנושא. כך או אחרת, לא מן הנמנע שברוך שי יגיש עתירה לבג"ץ נגד החוק החדש. לאחר שטיפנברון עזב את ידיעות הוא החל להתקרב לנתניהו

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מי ינהל את חטיבת החדשות החדשה של תאגיד השידור? ביום רביעי הבא הכנסת צפויה להצביע על הצעת החוק הממשלתית להקמת תאגיד חדשות ציבורי חדש, שיפעל בנפרד מתאגיד "כאן". גורם המעורה בפרטים טוען כי בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניינים שערן טיפנברון יעמוד בראש תאגיד החדשות החדש, במקומו של ברוך שי.

גורם בתאגיד אישר את הדברים ואמר לוואלה ברנז'ה כי בין בורסת השמות לתפקיד – שמו של טיפנברון בולט. ואולם, יש לציין כי טרם נעשתה פנייה לטיפנברון עצמו בנושא. הגורם אף סבור כי לא מן הנמנע שגם שי יגיש עתירה לבג"ץ נגד החוק החדש, כאשר התאגיד אמור להגיש בקרוב עתירה משלו ואף שכר לשם כך את שירותיו של עו"ד דורי קלגסבלד.

ואולם, גורם אחר סבור כי מי שינהל את חטיבת החדשות החדשה יגיע דווקא מרשות השידור ולא מבחוץ. הגורם מעריך שימנו לתפקיד באופן זמני את צ'יקו מנשה – שהוחתם לתפקיד סגנו של שי בתאגיד, ומשמש כמנהל רשת ב' ברשות – והמינוי שלו יהפוך לבסוף לקבוע.

כיום טיפנברון משמש בתפקיד סמנכ"ל דיגיטל בקבוצת RGE, ובנוסף מיועד לשמש כעורך הראשי של ערוץ הכנסת – במידה והקבוצה תזכה במכרז, שתוצאותיו יפורסמו בהמשך השבוע. עד לפני כשנה טיפנברון היה העורך הראשי של אתר ynet, כאשר העובדה ששמו נקשר לנוני מוזס פועלת מן הסתם לרעתו כשמדובר בסביבת רה"מ נתניהו.

ואולם, למרות ששימש כעורך האתר מקבוצת ידיעות בתקופת הבחירות, כאשר אז ynet הואשם בעריכה מגמתית בולטת כנגד נתניהו, באוגוסט האחרון פרסם טיפנברון באופן חריג בפייסבוק פוסט תמיכה בליכוד, שבו כתב בין היתר כי "הדרמה שמתחוללת באחרונה סביב פועלה של השרה מירי רגב מקפלת בתוכה את כל הסיפור כולו: למה הליכוד בשלטון, ולמה השמאל לא ישוב לשלטון בעתיד הקרוב, ולאן צועדת בכלל החברה הישראלית...לליכוד יש לפחות תפיסת עולם, ראייה כוללת וחזון. ואם הוא לא מוצא חן בעיניכם - תקימו אלטרנטיבה".

בנובמבר פורסם ב-TheMarker כי לאחר שטיפנברון עזב את ידיעות הוא החל להתקרב לסביבתו של נתניהו ונפגש עימו כמה פעמים - ורה"מ אף הציע לו לכהן כראש מערך ההסברה הלאומי או סמנכ"ל הדיגיטל של "ישראל היום".

"הדחתו של שי - הפרה בוטה של התחייבות המדינה"

לפי תזכיר החוק, תאגיד "כאן" לא יתעסק בחדשות ואקטואליה, וחטיבת החדשות שלו תבוטל. מרבית עובדי חטיבת החדשות בתאגיד ישמרו על עבודתם ויעברו לעבוד בתאגיד החדשות החדש שיוקם, יחד עם עובדים נוספים מרשות השידור, אך הוא יעבוד תחת הנהלה חדשה, שתמונה על ידי הדרג הפוליטי ולא תהיה כפופה להנהלה הנוכחית של התאגיד. לראשי תאגיד "כאן" – אלדד קובלנץ וגיל עומר- לא תהיה כל נגיעה לגוף החדשות החדש, ולפי ההערכה שי צפוי להיות מוחלף.

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ איתן כבל (המחנה הציוני), שיגר בשבוע שעבר מכתב ארוך לראש הממשלה שבו טען כי הדחתו של שי על ידי חקיקה חדשה מהווה הפרה בוטה של התחייבות המדינה לבית המשפט העליון שלא לפגוע בעצמאות המינויים העיתונאים בשידור הציבורי. במכתב, שנשלח לראש הממשלה נתניהו, לשר האוצר משה כחלון ולממלא מקום שר התקשורת צחי הנגבי, טוען כבל כי התיקונים המוצעים לחוק נעשים למטרה שאינה ראויה, ללא נימוק כלשהו, וסותרים החלטות בג"ץ שהתקבלו במסגרת עתירותיו הקודמות שהגיש בעניין התאגיד.

לא התקבלה תגובה מטיפנברון ומלשכת רה"מ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully