וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טיפנברון? לא כל כך מהר: דרישה לשקיפות הליך גיוס מנהל החדשות החדש

25.4.2017 / 12:25

אתמול פורסם בוואלה ברנז'ה כי בסביבתו של רה"מ מעוניינים שערן טיפנברון יעמוד בראש תאגיד החדשות החדש, אך בכל הנוגע להליך בחירת המועמדים – בעמותת "הצלחה" דורשים מהכנ"ר שההליך יתבצע בשקיפות ומוכנים להגיע עם זה עד בג"ץ

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברוך שי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביום רביעי הבא הכנסת צפויה להצביע על הצעת החוק הממשלתית להקמת תאגיד חדשות ציבורי חדש, שיפעל בנפרד מתאגיד "כאן". עדיין לא ברור מי יעמוד בראש הגוף החדש, כאשר מי שמונה לתפקיד מנהל חטיבת החדשות בתאגיד הוא ברוך שי, שככל הנראה יוחלף – וצפוי בשל כך לעתור לבג"ץ בקרוב.

אתמול (שני) פורסם בוואלה ברנז'ה כי בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניינים שערן טיפנברון יעמוד בראש תאגיד החדשות החדש, אך בכל הנוגע להליך בחירת המועמדים – יש מי שדורש שההליך יתבצע בשקיפות. אלעד מן, היועץ המשפטי של עמותת הצלחה, שלח אתמול מכתב לפרופ' דוד האן, הכונס הרשמי והאפוטרופוס הכללי, ובו הוא דורש לדעת אילו פעולות ננקטו לשם איתור, גיוס ומינוי מנהל זמני לתאגיד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עו"ד אלעד מן/מערכת וואלה!, צילום מסך

במכתב מציין מן כי "בתזכיר חוק השידור הציבורי הישראלי נאמר 'עד למינוי מועצה, ישמש הכונס הרשמי מפקח על פעולות המנהל הזמני של תאגיד החדשות, ואולם בביצוע תפקידו כעורך הראשי יפעל המנהל הזמני באופן עצמאי... הכונס הרשמי ימנה לתאגיד מנהל כללי זמני, שישמש גם העורך הראשי של שידורי תאגיד החדשות הציבורי. עם תום התקופה האמורה ימונו לתאגיד החדשות מועצה ומנהל כללי, לפי ההוראות המוצעות, שזהות במהותן להוראות הקיימות בחוק לעניין מינוי מועצה ומנהל כללי לתאגיד השידור הישראלי".

לטענתו, "משכך, והיות ויום הקמת תאגיד החדשות המוצע הוא 15.5.2017, מועד סמוך ביותר, נבקש לדעת אילו פעולות ננקטו לשם איתור, גיוס ומינוי מנהל זמני לתאגיד. זאת לרבות המועמדים אליהם נעשתה פניה או שנשקלים לצורך המינוי, דרכי איתורם וכיו"ב. כן נבקש כי יפורטו ההסכמות, ההבנות והמתווה שסוכם בין הכונס הרשמי לבין הגורמים המקדמים את הצעת החוק, בקשר לעניינים אלו".

מן מציין כי "בשל דחיפות העניין – ראוי כי בקשה זו לא תטופל כבקשת חופש מידע אלא תיענה בהקדם לשם הבהרת הנחוץ הבהרה. זאת גם נוכח הצפי כי בימים הקרובים יובא עניין זה לפתחו של בית המשפט העליון בשבתו כבג"צ. למען הזהירות נבקש לראות במכתבינו זה, מעבר לפניה על פי הוראות חוק חופש המידע, גם פניה במסגרת מיצוי הליכים לעניין אופן מינוי המנהל הזמני של תאגיד החדשות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ח"כ איתן כבל, בכנס אור ירוק. 28 במרץ 2017. באדיבות אור ירוק, מערכת וואלה! NEWS
ח"כ כבל/מערכת וואלה! NEWS, באדיבות אור ירוק

ח"כ כבל עתר לבג"ץ: "תכלית בלתי ראויה"

בתוך כך, אתמול עתר ח"כ איתן כבל לבג"ץ נגד החלטת הממשלה לקדם את התיקונים לחוק השידור הציבורי. לטענתו, ההחלטה לאשר את תיקון מס' 7 לחוק השידור הציבורי, שהתקבלה בתחילת השבוע מהווה הפרת ההתחייבות שנתנה הממשלה לבית המשפט במסגרת עתירה קודמת של ח"כ כבל, ושאף עוגנה בהחלטת בית המשפט, לכך שהממשלה תימנע מהפעלת השפעה פוליטית אסורה על תהליך המינויים לתפקידים בכירים בשידור הציבורי. העותרים טוענים כי מהלכי החקיקה הנוכחיים מהווים ניסיון לעקוף את ההתחייבות האמורה ומהווה ביזיון בית משפט.

בנוסף, כבל טוען כי החלטת הממשלה לקדם את החקיקה האמורה נעשית לתכלית בלתי ראויה, מתוך מניעים זרים, תוך שקילת שיקולים פרסונליים פסולים; כי ההחלטה האמורה פוגעת בעקרונות יסוד של המשפט המנהלי, בלא נימוק כלשהו, תוך שהיא מהווה נדבך נוסף בתהליך חקיקה הנעשה "לשיעורין" ותוך יצירת מצג חלקי, חסר ומטעה בפני בית המשפט. באופן חריג, העותרים מבקשים מבית המשפט לדון בעתירה עוד לפני שהתיקונים האמורים לחוק מתקבלים בחקיקה, נוכח העובדה שאם בית המשפט ידחה את תהליך הביקורת השיפוטית על הצעות החוק הללו עד אחרי גמר תהליך החקיקה, יהיה הדבר בבחינת "מעשה עשוי" ולא תהיה לבית המשפט אפשרות אפקטיבית לעצור אותו. לפיכך מבקש העותר גם צו-ביניים שימנע מהממשלה להניח את הצעות החוק האמורות על שולחן הכנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully