וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי התאגיד לכחלון: "הצבע נגד התיקון השערורייתי לחוק"

25.4.2017 / 15:49

לאחר שהתיקון בחוק השידור הציבורי עבר בקריאה ראשונה, עובדי "כאן" שלחו מכתב לשר האוצר – שהגיע לידי וואלה ברנז'ה - ובו הם מבקשים ממנו "לעצור את מחול השדים המטורף הזה"; עובדי הרשות לניסנקורן: "לא הייתה סיבה לא לתבוע פתרון מלא לכל העובדים"

עובדי התאגיד מפגינים מול קריית הממשלה כנגד מתווה השידור הציבורי. ניב אהרונסון
הפגנת עובדי התאגיד/ניב אהרונסון

עובדי תאגיד השידור פנו היום (שלישי) לשר האוצר משה כחלון בבקשה שיצביע נגד התיקון בחוק השידור הציבורי - הדוחה את יום תחילת שידורי התאגיד בכשבועיים. במכתב שנשלח - והגיע לידי וואלה ברנז'ה - העובדים קוראים לכחלון "לעצור את מחול השדים המטורף הזה. להמשיך ולהיות שליח ציבור אחראי, שקול והגיוני, אשר יודע את העובדות לאשורן. אנו קוראים לך ולחברי מפלגתך לעשות את הדבר הנכון והאמיץ, ולהצביע נגד התיקון השערורייתי הזה והאג'נדה הפוליטית הצרה של מנסחיו".

העובדים מכנים את התיקון, שעבר היום בקריאה ראשונה, "שערורייתי" ומציינים כי הוא יעלה כ-17 מיליון ש"ח מכספי הציבור. בנוסף לכך, נכתב כי "בתיקון לחוק – שהועבר בגניבה ללא כל נימוק או הסבר – אין כל חידוש, כל הצעה, כל שינוי מהמתווה הרגולטורי החוקי הקיים כיום בתאגיד השידור. זהו אותו מתווה, אחד לאחד, מלבד פיטורים פרסונליים של מנהל החדשות, ברוך שי, שנבחר במכרז מסודר כמתבקש בחוק. לכן נחיצותו של תיקון זה לא ברורה, עקרונותיו וסיבותיו אינם מנומקים, וכולו נעשה בהליך בזק ללא כל מתן דין או תשובה לציבור".

שר האוצר משה כחלון במסיבת עיתונאים בבי"ח רמב"ם 19 באפריל 2017. ערן גילווארג
משה כחלון/ערן גילווארג
"מהלך של הקמת תאגיד נוסף אינו ישים בלוח הזמנים – ויאפשר מצב של לימבו מתמשך שבו אין גוף שקול ומבוקר שיספק לאזרחי ישראל שידורי חדשות ואקטואליה"

במכתב נטען גם כי תיקון החוק "הוא מהלך נפשע שנועד לסרבל ולהערים קשיים בלתי הגיוניים על תאגיד השידור; סימון אנשים, קיעקוע של אמינותם ובעיקר – עיקור התאגיד מעשייה עיתונאית חופשית, אמיצה ויעילה. אתה יודע, כבוד שר האוצר, שמהלך של הקמת תאגיד נוסף אינו ישים בלוח הזמנים טרם עלייתו של התאגיד לשידור – בכל זמן ובכל תאריך – ויאפשר מצב של לימבו מתמשך שבו אין גוף שקול ומבוקר שיספק לאזרחי ישראל שידורי חדשות ואקטואליה".

לסיכום נכתב, "ההסכמות האחרונות באשר להוספת כוח אדם לתאגיד מעובדי רשות השידור – עניין חשוב ועקרוני לכל הדעות – הן בגדר מס שפתיים, וזאת יאשרו בפניך בכירי משרדך. מאה המשרות הנוספות שהתווספו לתקני התאגיד, שעליהן התפאר יו"ר ההסתדרות, הן שקר וכזב. מדובר בשלושים תקנים בלבד, ובשורה התחתונה, עדיין יישלחו מאות עובדים הביתה. זהו ספין פוליטי של אדם הנמצא במהלך קמפיין בחירות, רווחת העובדים, עליה הלין במהלך השבועות האחרונים, מעולם לא עמדו לנגד עיניו. על מנת להוסיף תקנים לתאגיד השידור מקרב עובדי הרשות אין כל צורך בהליכי חקיקה דורסניים ומיותרים. כל שנדרש הוא אישרו הגדלת מכסת התקנים בתאגיד התקנים באישור משרדך".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
הפגנת רשות השידור. גדעון צנטנר
הפגנת עובדי הרשות/גדעון צנטנר

"כרגיל, ניסנקורן מאיים ולבסוף הוא היחיד שנבהל מ'איומו'"

"ניסנקור חותם על הסכם מחפיר שלפיו עדיין מאות עובדים נותרים מובטלים, ואילו המועסקים נותרים חלשים"

בתוך כך, הערב תתקיים שוב הפגנה של עובדי רשות השידור מול ביתו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן. ועד הפעולה המאוחד של עובדי הרשות הגיב לסיכום שהושג בין ההסתדרות לאוצר, ומסר כי "כרגיל, שעות אחדות לפני שביתה מודיעה ההסתדרות על הסכם עם האוצר - ואין שביתה. כרגיל, אבי ניסנקורן מאיים ולבסוף הוא היחיד שנבהל מ'איומו'. לגופו של ענין: לא 'פתרון' ולא 'הולם'. לא הייתה לניסנקורן סיבה לא לתבוע פתרון מלא וראוי לכל העובדים, עד העובד האחרון".

עוד אומרים בוועד כי "גם עכשיו, ניסנקורן לא התנה הסכמה לתחילת פעולת תאגיד חדש, זה או אחר, בחתימת הסכם קיבוצי בטרם תחל פעולת הגוף החדש. ניסנקורן מאפשר לאוצר להצליח לממש עוד תרגיל בהחלשת עובדים. ניסנקורן חותם על הסכם מחפיר שלפיו עדיין מאות עובדים נותרים מובטלים, ואילו המועסקים נותרים חלשים ומוחלשים. ללא סיבה, ללא הצדקה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully