וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות תדון בהכרה ב"הפרלמנט" - היוצרים מחריפים ההתנגדות

26.4.2017 / 9:22

ארגוני היוצרים ממשיכים לבקש מהרשות השנייה שלא להכיר בתוכנית "הפרלמנט" כדרמה. במכתב ששלחו לחברי המועצה, והגיע לידי וואלה ברנז'ה, נטען כי "מהלך זה עשוי לפגוע משמעותית בטיב התכנים העולים לשידור בערוץ 2 כמו גם באינטרס הציבורי"

הפרלמנט. רונן אקרמן,
"הפרלמנט"/רונן אקרמן

בישיבת מועצת הרשות שתתקיים היום (רביעי) תעלה לדיון מחודש בקשתה של זכיינית ערוץ 2 קשת להכיר בתוכנית המערכונים "הפרלמנט" כסדרת דרמה – וארגוני היוצרים ממשיכים לבקש מהרגולטור שלא להכיר בתוכנית כדרמה.

במכתב שנשלח ליו"ר מועצת הרשות, אוה מדז'יבוז, ושאר חברי המועצה - והגיע לידי וואלה ברנז'ה - הם טוענים כי "יש חשש רב שמהלך זה עשוי לפגוע משמעותית בטיב התכנים העולים לשידור בערוץ 2 כמו גם באינטרס הציבורי, כפי שבא לידי ביטוי בחוק הרשות השנייה". על המכתב חתומים עמית ליאור, יו"ר איגוד תסריטאי הקולנוע והטלוויזיה; יריב הורוביץ, יו"ר איגוד הבמאים; אסתי זקהיים, יו"ר שח"ם; ויפעת פרסטלניק, יו"ר איגוד המפיקים לקולנוע וטלוויזיה.

הם כותבים במכתב כי "אין אנו מערערים על איכותה של התוכנית האמורה ועל הצלחתה בקרב הצופים, אולם התוכנית במפורש אינה עומדת בתנאים הנדרשים על מנת שתוכל להיחשב כתוכנית דרמה. על מנת שתוכנית תחשב כתכנית דרמה היא צריכה לעמוד במאפיינים ייחודיים, כולל התייחסות ברורה לאורכה ולקטעים המרכיבים אותה, ההקשרים התוכניים המצויים בה, ההתפתחות העלילתית של הדמויות המוצגות בה, נאותות הפקה בה הופקה – ולמאפיינים הפקתיים וז'אנריסטיים נוספים. לעניות דעתנו, כל אלה אינם מצויים בתוכנית ה"פרלמנט" באופן מוחלט".

יו"ר איגוד התסריטאים, עמית ליאור, הודיע שיפתח בשביתת רעב וקרע במהלך הדיון בוועדת הכלכלה את תעודת השחרור של בנו. ערוץ הכנסת
עמית ליאור/ערוץ הכנסת

"ניסיונות חוזרים ונשנים של הזכייניות להתחמק מהמחויבות הרגולטורית"

"מהלך זה ישפיע בטווח הרחוק על התנאים להפקת דרמות בשוק הישראלי, ויוביל בהכרח להשקעה מופחתת של הזכייניות ובעלי הרישיון בז'אנר העליון"

עוד נטען במכתב כי "אנו ניצבים שוב ושוב מול ניסיונותיהם החוזרים ונשנים של הזכייניות ובעלי הרישיון להתחמק מהמחויבות הרגולטורית המוטלות עליהן להפקת סדרות דרמה, תוכניות דרמה. קיים חשש ודאי שהכשרתה של התוכנית ה"הפרלמנט" תגרור אחריה בקשות אחרות נוספות להכרה בתוכניות שאינן עומדות בתנאים הנדרשים להכרה בהן כדרמות".

לסיכום, היוצרים סבורים כי "מהלך זה ישפיע בטווח הרחוק על התנאים להפקת דרמות בשוק הישראלי (פיתוח קצר, נאותות הפקה ירודה, איכות נמוכה של חומרים כתובים) ויוביל בהכרח להשקעה מופחתת של הזכייניות ובעלי הרישיון בז'אנר העליון. פחות דרמה איכותית על מסך הטלוויזיה משמעה פגיעה ישירה בצופה הישראלי, כל זאת בזמן שהדרמות הישראליות זוכות בפרסים ותהילה ברחבי העולם. ונתפסות כפסגת היצירה הטלוויזיונית הדרמטית".

במכתב ששלחו ארגוני היוצרים בחודש אוקטובר לרשות השנייה, הם טענו כי "'הפרלמנט' מבוססת על 'ארץ נהדרת', על דמויות קומיות, משתמשת באלמנטים של תכניות דרמה, אך אינה יכולה להיכלל לז'אנר...בתוכניות מערכונים בדומה לתוכנית 'הפרלמנט' הדמות אינה משתנה ומתבססת על אותם אלמנטים קומיים. הצופה אשר מכיר את הדמות מכיר גם כן את האלמנטים הקומיים בהם משתמשת הסדרה ומצפה להם, ובכך מגביר את האלמנט הקומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully