וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שווה בדיקה: את מי סימנו בוועדה לאיתור מפקד גל"צ?

27.4.2017 / 10:21

לוואלה ברנז'ה נודע כי הוועדה לאיתור מפקד גל"צ, שהתכנסה היום לראשונה, כבר פנתה לכתב חדשות 2 מנחם הורוביץ ולסגנית עורך ידיעות אחרונות הדס להב. ומי עוד בבורסת השמות לתפקיד הנכסף?

מנחם הורוביץ. רפי דלויה
מנחם הורוביץ/רפי דלויה

המירוץ לתפקיד מפקד גל"צ יצא השבוע לדרך, כאשר הוועדה לאיתור המועמדים התכנסה לראשונה היום (חמישי). אמנם באופן רשמי טרם הוגשו טפסי מועמדויות על ידי אף אחד מהאנשים המוזכרים בכתבה, ואולם מטעם חברי הוועדה שני מועמדים בולטים במירוץ עד כה: מנחם הורוביץ מחדשות 2 והדס להב מ"ידיעות אחרונות" – כך נודע לוואלה ברנז'ה.

חברי הוועדה פנו לאחרונה להורוביץ והציעו לו להגיש את מועמדותו. הורוביץ טרם השיב להם ובוחן את ההצעה. הורוביץ נחשב למקורב לנתניהו, ובבחירות 2015 אף פורסם כי רה"מ מעוניין לקדם את מועמדותו כך שייבחר לרשימת הליכוד. בנוסף לכך, הורוביץ עבד בעבר במשך תקופה ארוכה בתחנה, ככתב גל"צ בצפון. לאחר מכן הוא מילא במשך שנים את אותו תפקיד בחדשות 2, וכעת מגיש פינה קבועה בשם "שווה בדיקה" ב"תוכנית חיסכון". בנוסף, הוא כיום מגיש ברדיו תל אביב וברדיו גלי ישראל.

מלבד הפנייה שנעשתה על ידי הוועדה ללהב – המשמשת כיום כסגנית עורך ידיעות, רון ירון - בוועדה מעוניינים שלפחות אשה אחת תגיע לשלישיית הגמר ולכן אופציה נוספת שנבדקת היא נורית דאבוש, לשעבר יו"ר הרשות השנייה. ואולם בוועדה טרם פנו אליה כי היא אינה מעוניינת בתפקיד. גם שמה של דליה בודינגר - ממקימי חדשות 2 וחדשות 10 – הועלה כאופציה שנבדקת. בוועדה גם רוצים לקדם מנהל מתוך התחנה הצבאית לתפקיד, והשמות שהועלו הן של נורית קנטי (עורכת "מה בוער") וגלית אלטשטיין (לשעבר מנהלת מחלקת החדשות בתחנה וכיום עורכת תוכניתו של רינו צרור).

נורית קנטי. ראובן קסטרו
נורית קנטי/ראובן קסטרו

בנוסף לכך, בוועדה יותר ממקווים שמנכ"ל חדשות 10, גולן יוכפז - שבסיבוב הקודם הגיע לשלב הסופי ולבסוף הפסיד לדקל – יגיש מחדש את מועמדותו שכן בכירים רבים בתחנה שתמכו בו בסיבוב הקודם ישובו ויתמכו בו. ואולם, יוכפז שימש בזמנו בתפקיד עורך "אולפן שישי" של חדשות 2, כך שכלל לא בטוח שכעת - כאשר הוא משמש בתפקיד בכיר יותר – הוא יהיה מעוניין לגשת שוב למכרז לתפקיד.

מלבד השמות האלה, הועלו מספר ספוקלציות לאוויר, בין היתר של ראש מערכת החדשות של "ידיעות אחרונות", נטע ליבנה, ושל עורך ynet לשעבר, ערן טיפנברון, המשמש כיום בתפקיד סמנכ"ל הדיגיטל של קבוצת RGE – כאשר השבוע פורסם בוואלה ברנז'ה כי בסביבת רה"מ שוקלים אותו לתפקיד ראש חטיבת החדשות בתאגיד.

הוועדה תצטרך להמליץ בפני שר הביטחון אביגדור ליברמן על 3 המועמדים המתאימים ביותר לתפקיד עד לסוף חודש מאי. בראש הוועדה עומד האלוף במיל' יפתח רון-טל ובין חבריה נמנים: שופטת בית משפט השלום בדימוס שרה פריש, הפרשן המדיני של "ידיעות אחרונות" שמעון שיפר, נציב שירות המדינה לשעבר ומזכיר הממשלה לשעבר עו"ד שמואל הולנדר וראש אכ"א ודובר צה"ל האלוף מוטי אלמוז.

הורוביץ אמר לוואלה ברנז'ה: "נוח לי בעבודתי בחדשות 2". לא התקבלה תגובה מלהב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully