וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תולה את השלייקס: מדוע עזב עמוס רגב את ישרא"ה?

30.4.2017 / 16:02

אם לא הספיקו החריקות עם לשכת רה"מ, גם מערכת היחסים של רגב עם מנהלי העיתון הגיעה לנתק. ובאשר לביסמוט? סימנים למעמדו הרם בחינמון ניתן היה לראות כבר בחשיפת וואלה ברנז'ה על אדלסון - שהכניס אותו באופן אישי לבית הלבן

ישראל היום. דוד אברהם,
אם שלדון היה רוצה לסגור, הוא היה נותן לעמוס לכבות את השאלטר". "ישראל היום"/דוד אברהם
הגורם מייחס למהלך סיום כהונתו של רגב בעיתון את פרשת תיק 2000 (במסגרתה רגב העיד במשטרה) וכמובן - את מערכת היחסים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה

"זאת הייתה הפתעה גמורה. הייתה שמועה – אבל היא הוכחשה", כך אמר היום (ראשון) לוואלה ברנז'ה גורם ב"ישראל היום", לאחר שהחינמון של שלדון אדלסון הודיע על פרישתו של העורך הראשי עמוס רגב ומינויו של עורך חדשות החוץ, בועז ביסמוט, לתפקיד במקומו. הגורם מייחס למהלך סיום כהונתו של רגב בעיתון את פרשת תיק 2000 (במסגרתה רגב העיד במשטרה) וכמובן - את מערכת היחסים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה.

כזכור, בשנה האחרונה חלו מספר עימותים בין רגב ולשכת רה"מ. המפורסם שבהם היה סירובו של רגב לדרישת דובר לשכת רה"מ לשעבר, רן ברץ, לצרף למשלחת הכתבים שהתלוו לביקור של נתניהו באזרבייג'ן וקזחסטן בדצמבר כתב אחר מהעיתון ולא את הכתב המדיני שלמה צזנה, לאחר שהאחרון מתח ביקורת על רה"מ. זאת כאשר בתגובה לכך, לראשונה ב"ישראל היום", סיקור הביקור היה מיזערי והידיעות עליו לא לוו בתמונה בולטת של שרה נתניהו.

בתחילת ינואר הגיע המשבר בין צמרת העיתון ללשכת רה"מ לשיא כאשר החינמון הפסיק לעדכן את מספר העותקים שהוא מפיץ בסוף השבוע, כאשר לפי הערכות הסיבה הייתה הורדת מספר העותקים המחולקים.

עמוס רגב ונוני מוזס. ניר קידר - הארץ, טליה קדוש, עיבוד תמונה
ברקע: תיק 2000. עמוס רגב ונוני מוזס/עיבוד תמונה, ניר קידר - הארץ, טליה קדוש

"הכתובת הייתה על הקיר. ידענו שזה עומד לקרות"

"חלק מהכתבים ממורמרים על הדרך שבה זה נעשה, שהם היו צריכים לקרוא על זה שהעורך שלהם פרש - בעיתון שלהם"

בהמשך, צזנה "המורד" לא הסתפק בכך וחתם גם על עצומת תא הכתבים המדיניים, שבחודש יוני האחרון זעם על טענותיו של נתניהו - על כך שהתקשורת הישראלית התעלמה ברובה מהביקור שלו ברוסיה. בעצומה נטען בין היתר: "התא, שכלל עיתונים מכל הזרמים והדעות בחברה הישראלית, מאוחד בדעה שאיננו רוצים 'תקשורת חופשית' כמו ברוסיה". לאחר מכן, על פי פרסומים, הגיעה "הוראה מלמעלה" שלא לצרף את צזנה לטיסות עם נתניהו, כאשר לטיסה לאפריקה הצטרף ביסמוט ובטיסה אחרת - רגב סירב לשלוח כתב אחר מטעם החינמון. במקביל, "ישראל היום" הפחית בצורה משמעותית את מספר התמונות של שרה נתניהו.

אז לאחר כל הסימנים שהתעוררו בחודשים האחרונים – האם במערכת "ישראל היום" הופתעו מההודעה שפורסמה באישון לילה? הגורם טוען כי "הם שמרו את זה עד לדקה ה-99.9, עד אז כל השמועות הוכחשו. חלק מהכתבים ממורמרים על הדרך שבה זה נעשה, שהם היו צריכים לקרוא על זה שהעורך שלהם פרש - בעיתון שלהם". מנגד, כתב ב"ישראל היום" טוען כי כלל לא מדובר בהפתעה, שכן היו שמועות על כך במשך תקופה: "הכתובת הייתה על הקיר. ידענו שזה עומד לקרות, היו שמועות על כך ב-4 החודשים האחרונים שהוא יפרוש", אמר. בניגוד לטענות לפיהן מדובר בפיטורים - הגורם מציין את גילו של רגב (בן ה-66) כאחת מהסיבות לפרישה.

בועז ביסמוט, דונלד טראמפ. הבית הלבן, מתוך אתר ישראל היום, צילום מסך
יועד לתפקיד. בועז ביסמוט וטראמפ/צילום מסך, הבית הלבן, מתוך אתר ישראל היום

שלדון שידך בין ביסמוט לטראמפ

אם לא הספיקו החריקות עם לשכת רה"מ, גורם המעורה בפרטים טוען כי גם מערכת היחסים של רגב עם מנהלי העיתון – המו"ל אשר בהרב והמנכ"לית ציפי קורן – לא הייתה במיטבה בתקופה האחרונה ואף הגיעה לכדי נתק. כך או אחרת, הגורם סבור כי את מחיר עזיבתו של רגב את העיתון, ישלמו גם מקורביו, בראשם העוזרת האישית של רגב, יעל לרנר, שכבר עידכנה אמש (שבת) את הגדרת התפקיד שלה בעמוד הפייסבוק הפרטי - לעוזרת אישית לשעבר של עורך "ישראל היום". לרנר מוגדרת על ידי מספר גורמים כ"אשה הכי חזקה במערכת", בזכות רגב שמינה אותה לתפקיד. "לפיה יישק דבר במערכת, היא קבעה דברים בעיתון, גם ברמת מינויים. עמוס היה זה שנתן לה את המעמד הגבוה בעיתון", אמר הגורם.

בנוסף, יש להניח שמינויו של ביסמוט לעורך הראשי החדש יביא עימו שורה של שינויים במערכת, כאשר כבר כעת יש מי שטוען כי ביסמוט ימנה את המשנה לעורך וראש מערכת המוספים ברוך רון לראש מערכת החדשות, במקומו של אריאל שמידברג. "את ביסמוט הביאו כדי לשנות, טוען בהקשר זה כתב בכיר במערכת. הכתב סבור כי תחלופת העורך הראשי דווקא "מעידה על סימן טוב - שבניגוד לפרסומים העיתון חזק ואינו בדרך לסגירה". לדבריו, "אם שלדון היה רוצה לסגור את העיתון, הוא היה נותן לעמוס לכבות את השאלטר", אמר.

באשר לביסמוט, סימנים למעמד הרם שלו ב"ישראל היום" - ובמיוחד בקרב הבעלים - ניתן היה למצוא בראיון המדובר שערך עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ. בחודש פברואר האחרון נפגשו שלדון ומרים אדלסון עם טראמפ בבית הלבן ודאגו להביא את ביסמוט לשם, בתיאום מראש. גורם המעורה אמר בזמנו לוואלה ברנז'ה כי "הראיון תואם מלכתחילה לביקור שלהם, כי זה לגמרי צ'ופר שלהם". יש לזכור שאדלסון היה בין התורמים הגדולים בקמפיין של טראמפ לנשיאות.

טרם התקבלה תגובה מ"ישראל היום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully