וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארמניה, מונגוליה, גרוזיה – לפני ישראל במדד חופש העיתונות

יעקב אילון

3.5.2017 / 16:23

ממדד חופש העיתונות של ארגון "עיתונאים ללא גבולות" עולה כי ישראל ממוקמת בדיוק באמצע. מנכ"ל מועדון העיתונאים בירושלים: "בנוסף לצנזורה ופגיעה בזכויות עיתונאים פלסטינים, היחס העוין של נתניהו כלפי התקשורת הוא אחד הגורמים למיקום הנמוך"

עריכה: ניר חן

"העובדה שמדינות כגון רומניה, נמיביה וניז'ר ממוקמות מעל ישראל במדד חופש העיתונות מעוררת דאגה", כך אמר אורי דרומי, מנכ"ל מועדון העיתונאים בירושלים, שהתארח באולפן וואלה! NEWS. דרומי הוסיף כי "השנה, בנוסף לצנזורה הצבאית ופגיעה בזכויות עיתונאים פלסטינים, מציינים בארגון את היחס העוין של ראש הממשלה בנימין נתניהו כלפי התקשורת כאחד הגורמים למיקום הנמוך של מדינת ישראל במדד".

מדד חופש העיתונות של ארגון "עיתונאים ללא גבולות" התפרסם בתחילת החודש ומציב את ישראל בדיוק באמצע - מקום 91 מתוך 180 מדינות. לפניה מדורגות מדינות כמו ארמניה, מונגוליה, גרוזיה ארגנטינה. הציון אותו קיבלה ישראל הוא 31, כאשר נורבגיה המדורגת במקום הראשון עם ציון 7.6, והמקום האחרון צפון קוריאה עם ציון של 85. המדד מבקר את ישראל בעקבות הצנזורה הצבאית והפגיעה בעיתונאים פלסטינים.

דרומי הוסיף כי "למרות שאין אצלנו התנכלות לעיתונאים ברמה של סכנת חיים, ישראל חולקת בעיה עולמית: חלה התדרדרות במצב חופש העיתונות העולמי וההתנכלות לעיתונות אינה נחלת משטרים אוטוריטריים ודיקטטורות, אלא גם בדמוקרטיות. במידה רבה חופש העיתונות הפך לשברירי בעקבות אמירות אמירות בלתי נסבלות, חוקים דרקונים, ניגוד אינטרסים ואפילו שימוש באלימות פיזית - וכל זה בדמוקרטיות שרוממו את חופש העיתונות בעבר".

עם זאת, יש לציין כי ב-2016 וב-2015 ישראל מוקמה במקום ה- 101 – כך שלמעשה מדובר בעלייה בדירוג. כמו כן, חשוב להדגיש שמדובר בדירוג של 180 מדינות והמרחק בין המקומות 40 (הדירוג של בריטניה שזכתה ל-22 נקודות) והמקום ה-43 (הדירוג של ארה"ב שזכתה ל-23 נקודות) אינו משמעותי כל כך.

מועדון העיתונאים הירושלמי יארח את Prem Sami - מנכ"ל עיתונאים ללא גבולות - בכנס מיוחד בנושא חופש העיתונות שייערך ב-8-9 במאי. במסגרת הכנס יתארח גם העיתונאי הנודע קארל ברנסטין, שחשף את פרשת ווטרגייט בשנות ה-70 ביחד עם בוב וודוורד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully