וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האתר החדש של נבזלין: "היורש של 'הארץ'" - ברוסית

3.5.2017 / 20:25

ליאוניד נבזלין, מבעלי "הארץ", השיק לאחרונה אתר חדשות בישראל בשפה הרוסית בשם Detaly. ע"פ גורם המעורה בפרטים, מספר עיתונאים רוסים טוענים כי מדובר ב"עוד אתר שמאלני כמו 'הארץ' ברוסית". העורך הראשי: "אנחנו רוצים ליצור עיתונות נקייה"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האתר החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך
נבזלין: "השקעתי ב'הארץ' כי הוא היה תחת סכנת קריסה. גם אם 'מקור ראשון' היה במצבו - הייתי משקיע גם שם"

ליאוניד נבזלין, מבעלי עיתון "הארץ", השיק לאחרונה אתר חדשות בישראל בשפה הרוסית. האתר החדש נקרא Detaly (פרטים) והוא עלה לאוויר בתחילת השבוע. מי שמונה לתפקיד העורך הראשי של האתר הוא אמיל שליימוביץ, שבעבר עבד ברדיו רקע וגם במטה הליכוד בבחירות 2015. כחלק משיתוף פעולה, האתר יוכל להעלות תכנים מתורגמים לרוסית מאתרי "הארץ" ו-TheMarker, בבעלות קבוצת שוקן. ואולם, מרבית התוכן יהיה מקורי. באתר מועסקים כ-10 כתבים ועורכים, כאשר בנוסף יש מספר כותבים פרילנסרים.

על פי גורם המעורה בפרטים, מספר עיתונאים רוסים ישראלים כבר הספיקו לתקוף את האתר החדש בשיחות סגורות, ולטעון כי מדובר ב"עוד אתר שמאלני כמו 'הארץ', רק שעכשיו הוא ברוסית". גם בקרב הקהילה הרוסית בישראל האתר נתפס כ"יורש של 'הארץ'" בשפה הרוסית.

מנגד, שליימוביץ לא מסכים עם הקביעה הזו ואמר לוואלה ברנז'ה כי "אנחנו ממש לא אתר שמאלני, אלא פונים למרכז. אנחנו רוצים ליצור עיתונות נקייה. יש לנו שיתוף פעולה נקודתי עם 'הארץ' - אבל זה לא מה שמגדיר את האתר החדש. אנחנו לא נותנים במה רק לשמאלנים או לימנים". עוד אמר כי המטרה היא "למצוא דרך חדשה עם דעות חדשות, וליצור עיתונות שקרובה יותר לעיתונות קלאסית, ובסה"כ אנחנו מנסים לתפוס חלק גדול יותר של העוגה מבחינת הביקוש".

נבזלין, אשר רכש בשנת 2011 כ-20% ממניות "הארץ", טוען במאמר מיוחד שפרסם באתר כי "השקעתי ב'הארץ' כי הוא היה תחת סכנת קריסה. גם אם 'מקור ראשון' היה במצבו - הייתי משקיע גם שם". עוד אמר נבזלין כי "ברוסיה נמאס לרוסים מהתעמולה של פוטין בתקשורת. בקרוב גם פוטין יימאס". נבזלין הוא גם הבעלים של מגזין "ליברל".

על סערת יוסי קליין אמר נבזלין כי "הפוליטיקאים אינם מגיבים לכתב עצמו, אלא יוצאים כנגד עיתון 'הארץ' כי זה טוב להם מבחינה אלקטורלית". כזכור, לפני כחודש פורסם ב"הארץ" טור שנוי במחלוקת תחת הכותרת "הדתיים הלאומיים מסוכנים יותר מחיזבאללה" – כאשר ראש הממשלה בנימין נתניהו, יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג ויו"ר "יש עתיד" יאיר לפיד תקפו את הטור בחריפות, ושר הביטחון אביגדור ליברמן אף קרא להחרים את העיתון בעקבותיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully