וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כיסאות מוזיקליים: טל לב-רם בדרך למעריב

4.5.2017 / 12:10

לוואלה ברנז'ה נודע כי הכתב הצבאי של גל"צ, שיפרוש בנובמבר ויוחלף ע"י צחי דבוש, מנהל מגעים מתקדמים עם "מעריב" וישמש כתב ופרשן צבאי בעיתון וב-103fm; בתוך כך, סערה בגל"צ סביב הנחייה של דקל האוסרת שימוש במונח "הגדה המערבית"

טל לב רם. פייסבוק, באדיבות המצולמים
טל לב-רם/באדיבות המצולמים, פייסבוק

כתב גל"צ הפורש טל לב-רם במגעים מתקדמים עם "מעריב" – כך נודע לוואלה ברנז'ה. לב-רם מסקר את תחום הצבא בגל"צ, שם הוא מועסק כקצין בשירות קבע ויפרוש לאזרחות בחודש נובמבר. במידה ויעבור לעיתון שבבעלות אלי עזור, לב-רם גם יכתוב טורי פרשנות ב"מעריב סופשבוע". בנוסף לכך, לב-רם יסקר את תחום הביטחון גם בתחנת הרדיו של עזור, 103fm.

לב-רם צפוי להחליף ב"מעריב" את נועם אמיר, שבפברואר עבר לסקר את תחום הביטחון עבור ערוץ 20. מי שיסקר את תחום הצבא בגל"צ במקומו של לב-רם הוא צחי דבוש מ"ידיעות אחרונות", כפי שפורסם אתמול בוואלה ברנז'ה. דבוש יתחיל ביוני הליך חפיפה בתחנה הצבאית וייכנס לתפקיד באופן רשמי החל מה-1 ביולי.

לב-רם מונה לתפקיד הכתב הצבאי של גל"צ ב-2008 ולפני כן שימש כדובר פיקוד דרום במשך שלוש שנים. בעבר מילא מספר תפקידי הפקה ועריכה במחלקת האקטואליה של גל"צ, בין היתר בתוכניות "בוקר טוב ישראל", "שישבת" ובפרויקט "עוד מעט נהפוך לשיר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ירון דקל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הסערה התורנית בגל"צ

בתוך כך, אתמול נרשמה מתיחות נוספת בגל"צ בין העיתונאים למפקד התחנה ירון דקל, על כך שהנחה אותם שלא להשתמש במונח "הגדה המערבית" מכיוון ש"הביטוי אומץ על ידי פלסטינים והשמאל". דקל שלח הודעה שבה כתב שיש להשתמש במקום במלה "שטחים" כדי לתאר את השטח שממערב לירדן. חלק מהכתבים ראו בהנחייה כניסיון נוסף של דקל לקרוץ לפוליטיקאים ממחנה הימין, ואולם יש לציין שהמילה "שטחים" רומזת בעצם ל"שטחים כבושים".

מהתחנה נמסר שלא מדובר בהוראה חדשה: "בתפקידו כעורך הראשי וכפי שביקש בכל תקופת כהונתו, חזר וביקש מפקד גל"צ לעשות שימוש במונח נייטרלי שאינו מוטה לשום צד. גם הצבא עושה שימוש במונח 'יהודה ושומרון' ולא במונח 'הגדה המערבית', שאומץ על ידי הנרטיב הפלסטיני".

לב-רם ו"מעריב" אישרו את הפרטים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully