וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן נלחם על הבייס: דורש ייצוג עולים בתאגיד החדש והכפלת תקציב רדיו רק"ע

7.5.2017 / 12:57

לקראת ההצבעה בכנסת, העבירה סיעת "ישראל ביתנו" את רשימת הדרישות של המפלגה בנוגע לחוק תאגיד החדשות החדש. בתוך כך, ועדת הכלכלה התכנסה לדון בחקיקה. יו"ר המועצה, גיל עומר, אמר כי "עד היום נזרקו לפח 272 מיליון שקלים"

וואלה טוק אביגדור ליברמן. צילום: ראובן קסטרו, מערכת וואלה!
נציג נוסף לעולים. ליברמן/מערכת וואלה!, צילום: ראובן קסטרו
ב"ישראל ביתנו" מתייחסים גם להרכב חברי מועצת התאגיד: במפלגה רוצים שמספר חברי המועצה יגדל, מ-10 ל-12, וכי נציג אחד יהיה לכלל העולים בישראל ונציג נוסף ייצג את העולים מרוסיה

לקראת ההצבעה בכנסת, העבירה היום (ראשון) סיעת "ישראל ביתנו" את רשימת הדרישות של המפלגה בנוגע לחוק תאגיד החדשות. בין הדרישות: הכנסת רשת רדיו רק"ע לתאגיד החדשות, הגדלת מספר העובדים והתקציב והדחת מנהל התחנה.

במפלגה מעוניינים שרשת רדיו רק"ע תיכנס לתאגיד החדשות, ו"שיהיו שידורים בשפות השונות על מנת שכל האזרחים החיים במדינת ישראל שאינם דוברי עברית יוכלו לקבל את המידע החדשותי על ענייני היום ברדיו". בנוסף לכך, במפלגה מעוניינים שהתאגיד יגדיל את מצבת כוח האדם של התחנה ואת תקציבה. זאת בשל דרישתם שהתחנה תשדר 24/7 בשפה הרוסית. ב"ישראל ביתנו" גם מעוניינים להגדיל את מכסת העובדים בתחנה, מ-10 ל-35 עובדים.

דרישה נוספת של "ישראל ביתנו" היא שתקציב רשת רדיו רק"ע יוכפל יותר מפי 2 – כאשר כיום התקציב עומד על כ-7 מיליון שקל ובמפלגה רוצים שהוא יגדל ל-15 מיליון שקל. במפלגה מציינים כי ההכנסות מפרסום כיום הן בסך של כ-4 מיליון שקל, ולפי הערכות – הגדלת מספר שעות השידור ל-24 שעות יגדיל את ההכנסות.

ב"ישראל ביתנו" מתייחסים גם להרכב חברי מועצת התאגיד: במפלגה רוצים שמספר חברי המועצה יגדל, מ-10 ל-12, וכי נציג אחד יהיה לכלל העולים בישראל ונציג נוסף ייצג את העולים מרוסיה. בנוסף לכך, במפלגה רוצים שמנהל רשת רדיו רק"ע יהיה כפוף למנהל חטיבת החדשות, וכי מעבר לניסיון בתחום הם דורשים גם שישלוט בשפה הרוסית ברמה של שפת אם. מי שמונתה לפני מספר חודשים לתפקיד מנהלת רשת רדיו רק"ע שפות בתאגיד היא אלגרה אמדו בן יצחק, ומי שמשמש בתפקיד מנהל התחנה הוא לי-אור אברבך – כך שחברי הסיעה בעצם דורשים את הדחתו מהתפקיד.

יו"ר סיעת ישראל ביתנו, ח"כ רוברט אילטוב, מסר לוואלה ברנז'ה: "זוהי חובתנו המוסרית כמדינה קולטת עלייה לספק לכל העולים למדינת ישראל שידורי חדשות ואקטואליה איכותיים בשפת אמם".

אלדד קובלנץ וגיל עומר. שלומי יוסף, מערכת וואלה! NEWS
אלדד קובלנץ וגיל עומר/מערכת וואלה! NEWS, שלומי יוסף

"תבינו שזה לא פרומו לבג"ץ"

בתוך כך, היום התכנסה ועדת הכלכלה לדון בחקיקת חוק תאגיד החדשות החדש. יו"ר המועצה, גיל עומר, אמר כי "עד היום נזרקו לפח 272 מיליון שקלים שנועד ליישם חוק שנועד לפגוע בתאגיד וניהולו תוך האשמת זה שמדובר בתאגיד שמאל. הממשלה משתמשת בטענות האלה כדי להשתלט על השידור הציבורי כי מה שווה התאגיד אם אנחנו לא שולטים בו. לפי הייעוץ המשפטי שקיבלנו תיקון החוק הוא לא חוקתי ולכן אנחנו מתכוונים לעתור לבג"ץ בדרישה לביטול התיקון. לכן בדיון אנחנו לא מתכוונים לעסוק בכשלים של החוק וחוסר היכולת להפעיל שידור ציבורי במסגרתו". יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן, השיב לכך ואמר כי "זכותכם לפנות לבג"ץ אבל מן הראוי שתתייחסו להצעת החוק".

מנכ"ל התאגיד, אלדד קובלנץ, אמר כי "אנחנו מתנגדים לתיקון ובמסגרת בניית המתווה המשונה אף אחד לא דיבר עם התאגיד, זה קצת משונה שאף אחד לא מתייעץ עם הגוף המקצועי שיסביר מה הכשלים בכל המתווה. לגבי המוכנות, בינואר 2016 מנכ"ל משרד התקשורת בא לסיור בתאגיד אני ניסיתי להסביר לו שצריך עוד קצת זמן והוא אמר 'אלדד אתם מוכנים'". מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, ציין כי "השיחות שעשיתי עם אנשי התאגיד בשנתיים האחרונות זה הרבה יותר מעשרות ומאות שעות. בינואר 2016 הצעתי לאנשי התאגיד להיכנס להלני המלכה לרשת ב ולהתחיל לשדר ולעלות עם חטיבת החדשות של הטלוויזיה ל9 חודשים עד שנעביר את המקל והם סירבו וכיבדנו אותם".

יו"ר ועד הגג ברשות השידור, משה שגב, אמר "לצערי החוק שמונח לפנינו הוא גבינה שווייצרית. הוא מחורר לחלוטין. אם הגעתם למסקנה שהחוק הקודם היה גרוע, החוק הזה לא פחות גרוע. אם רוצים להקים תאגיד חדשות חדש בבשורה לעובדי רשות השידור, אני לא רואה שום בשורה לעובדי הרשות. התאגיד מעוקר לחלוטין הוא נסמך על עובדים ותקציבים מהתאגיד. זה אפס מבחינת העובדים שאני מייצג". עומר הוסיף כי "היועמש שלנו, עו"ד דורי קלסבלד, ירצה מחר לבוא ולפרוס את הטענה שהעליתי בדבר אי החוקתיות". ביטן אמר: "תבינו שזה לא פרומו לבג"ץ".

ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ):: "תאגיד בא ותאגיד הולך. ערוץ 20 בא וזה הולך. אני רוצה שתפסיקו לצחוק לציבור בפנים ותהיו הוגנים - הרי כולנו יודעים שמצב של שני תאגידים, חדשות ולא חדשות, לא ימשך לאורך זמן. עכשיו אנחנו במצב של חוסר ודאות לגבי העובדים גם בתאגיד הישן וגם בחדש. הרי יהיה מיזוג. האוצר לא יאפשר שני תאגידים וצריך להבהיר לכל אנשים התקשורת ששואלים איפה לעבוד- בתאגיד החדש ישן או בתאגיד החדשות? על הממשלה להיות ברורה ושקופה - העם לא בחר בממשלה הזאת כדי להרוס כל חלקה טובה. ועניין נוסף, לפי החוק החדש כל מה שקשור לחדשות בערבית לא יהיה בתאגיד החדשות. זה אומר שמבחינת הממשלה חדשות בערבית זה לא חדשות? זה תעמולה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully