וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כחלון, נא להכניס לחישוב: רשות השידור תפצה את מנהלת רשת א' ב-330 אלף ש'

9.5.2017 / 12:15

מדובר בתביעה שהוגשה בשנת 2012 על ידי צגה מלקו, בטענה שהודחה מתפקידה כמנהלת רשת א' של קול ישראל בהליך הדחה לא תקני ובתפירת מכרז כנגדה. בהחלטת מפרק הרשות, שהגיעה לידי וואלה ברנז'ה, נכתב כי ההחלטה לפטר את מלקו "תמוהה וללא בחינה מעמיקה"

צגה מלקו ומשה כחלון במסיבת עיתונאים, בית סוקולוב. ראובן קסטרו
צגה מלקו ומשה כחלון במסיבת עיתונאים, בית סוקולוב/ראובן קסטרו

רשות השידור תיאלץ לפצות את צגה מלקו בסכום של כ-330 אלף שקל, לאחר שמפרק הרשות קבע כי יש לפצות את מלקו בגין תביעה שהגישה בטענה להתנכלות מכוונת מצד ההנהלה שפעלה להדחתה מתפקידה כמנהלת רשת א'.

מדובר בתביעה שהוגשה בשנת 2012 על ידי מלקו, בטענה שהודחה מתפקידה כמנהלת רשת א' של קול ישראל בהליך הדחה לא תקני ובתפירת מכרז כנגדה. בנוסף לכך, מלקו טענה גם כי לא קיבלה משכורת עבור עבודתה בערוץ 33, כמגישה, תחקירנית ומתרגמת בין השנים 2008-2014.

מלקו תבעה את הרשות בסכום של 820 אלף, בטענה שהדחתה מהתפקיד כמנהלת התחנה פגעה בשמה הטוב וגרמה לה לפגיעה כלכלית קשה. מכיוון שרשות השידור היא גוף תחת הליך פירוק - לא ניתן לפנות לבית המשפט אלא למפרק, שצריך להכריע בהליך שנקרא הכרעת חוב.

מלקו עובדת ברשות מ-1988 וניהלה את רשת א' בין השנים 2008-2011, תפקיד שאליו נבחרה במכרז פנימי. לפי הסכם קיבוצי ברשות, הנוגע למינוי מנהלי רשתות, לאחר תקופת ניסיון של חצי שנה – מועמד שנבחר יכול לכהן בתפקיד במשך שתי קדנציות רצופות, כאשר כל אחת מהן תימשך 3 שנים. ואולם, ב-2011, בסיום הקדנציה הראשונה של מלקו כמנהלת התחנה – היא זומנה לשיחה עם מנכ"ל הרשות דאז יוני בן מנחם, ומנהל הרדיו, מיקי מירו, שהודיעו לה כי המינוי שלה לא יוארך. מלקו ציינה כי לא נערך לה שימוע בנושא, וכי הם הציגו את החלטתם להדיח אותה כהחלטה סופית.

ההנהלה הודיעה לה כי תוכל להתמודד במכרז החדש לתפקיד, ואולם לטענתה של מלקו מדובר היה ב"מכרז תפור" מכיוון שהנהלת הרשות רצתה להחליף את כל מנהלי תחנות הרדיו ברשות. מי שנבחר לבסוף לנהל את רשת א' היה אבישי פלחי, ובכתב התביעה מצויין כי זה היה כנגד דעתם של נציגי אגודת העיתונאים. עוד נכתב כי השיקול העיקרי לאי-בחירתה של מלקו לתפקיד היה "בעיית יחסי אנוש". מלקו טענה כי אין לה בעיות יחסי אנוש ולראייה תיקה האישי נקי מתלונות.

סוגייה נוספת שמלקו העלתה היא ייצוג הולם ברשות השידור לנשים ולאתיופים, מכיוון שמדובר בגוף ציבורי. מלקו אף ציינה כי יש מעט מאוד נשים בתפקידי הנהלה ברשות וכי מנהלים ממוצא אתיופי כלל אינם קיימים ברשות השידור. מלקו גם דרשה מתן סעד הצהרתי בגין הליכי מכרז פסולים לטענתה – אך בית המשפט לא הכריע לטובתה בעניין זה.

המפרק כתב בהחלטתו: "נראה תמוה כי החלטה כה חשובה ומשמעותית הקשורה להפסקת כהונתם של מנהלים ברשות, ובפרט כאשר המדובר בפעולה שאינה שגרתית ברשות ואינה נעשית דרך קבע, תעשה בצורה כה פתאומית וללא בחינה מעמיקה. זאת בעיקר כי לפי תצהיר של שקד – ששימש כמנהל הרדיו עד ל-2011 – מלקו התנהלה בצורה טובה וראויה והוא לא ראה סיבה שלא להמשיך את כהונתה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully