וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משדר האקטואליה האחרון של רשת ב': "הערב הזה הוא הכל חוץ מרגיל"

10.5.2017 / 17:04

במשדר "יומן הערב" האחרון של קול ישראל אמר המגיש רן בנימיני: "הרדיו הזה נתן לכם בוקר טוב, ניגן לכם ערב טוב והגן על מה שטוב - רק על הטוב שלו עצמו, על עצם קיומו, הרדיו שלכם ושלי לא הצליח בסופו של דבר להגן"

צלמים זמניים מורשים

(עדכון: 19:00)

בשעה זו משודר יומן הערב האחרון של רשת ב' של קול ישראל. המגיש רן בנימיני אמר בפתח המשדר, שיימשך עד השעה 19:00: "הערב הזה הוא הכל חוץ מרגיל. השעתיים שתשמעו עכשיו הן משדר האקטואליה האחרון של רשות השידור, 81 שנים לאחר השידור הראשון". בנימיני הוסיף כי "הרדיו הזה שנצטט עכשיו נתן לכם בוקר טוב, ניגן לכם ערב טוב והגן על מה שטוב - רק על הטוב שלו עצמו, על עצם קיומו, הרדיו שלכם ושלי לא הצליח בסופו של דבר להגן. החל מ-7 רשת ב' כבר לא תשדר יותר מרוממה באולפן הזה. בשעתיים הקרובות ניפרד. השידור הזה לא קל לאף אחד מאיתנו".

השעה הראשונה הוקדשה למשדר חדשותי עם הכתבים השונים בתחנה שדיווחו כל אחד על תחום הסיקור שלו, ובסיום הדיווח נפרדו באופן אישי מהרשות ומהתחנה. בפתח השעה השנייה שודר השידור הראשון של קול ישראל ב-30 במרץ 1936.

השעה השנייה הוקדשה לשידור קטעי ארכיון של קול ישראל לאורך השנים, והמשך הפרידה מכתבי התחנה. לקראת סיום המשדר, שמעון אלקבץ, מנהל קול ישראל, אמר: "הגעתי בתקופת הפירוק וגדלתי על קול ישראל. עבדתי בצעירותי במקומון בבאר שבע, וקול ישראל היה ונשאר המגדלור בעיני. בשנתיים וחצי האחרונות כל עובדי התחנה הוכיחו את זה בצורה המרשימה ביותר. האנשים ברשות עבדו עד הרגע האחרון כדי להצדיק את פס הקול של המדינה, את שלוש המילים האלה 'קול ישראל מירושלים', 5 פיפסים קצרים ופיפס אחד ארוך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמעון אלקבץ בשידור האחרון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"יכול להיות שבמרחק של זמן - ההיסטוריה תגיד שזאת הייתה טעות"

שמעון אלקבץ: "חיבוק גדול ואוהב לחברים הרבים בקול ישראל שנזרקו הביתה בגלל מהלכים בפוליטיים ציניים וחסרי פשר. גם בגאוות יחידה אנו מעבירים את הלפיד לתאגיד השידור בתקווה שישמרו על עיתונות אמינה ביקורתית ולא מתפשרת"

עוד אמר אלקבץ כי "זה מפעל חיים שלם שצריך היה להתייחס אליו אחרת. לצערי זה לא קרה. יכול להיות שבמרחק הזמן ההיסטוריה תגיד שזאת הייתה טעות. הנטל עובר לתאגיד ורבים מעובדי הרשות ישמשו שם בתפקידים ואני בטוח שהשידור הציבורי ימשיך להיות מצויין. לגבי הסיקור התקשורתי של משבר השידור הציבורי – התקשורת גרמה עוול ופגעה באנשים המצויינים כאן".

בנימיני אמר לסיכום, "זכיתי שקול ישראל היה בית ספר ובית ששידר את פס הקול של מדינת ישראל וליווה את אירועי היום יום במלחמות ובהסכמי שלום והיו בכל מקום שהחדשות קרו בו. החברים שלנו שילמו בחייהם על עבודה עיתונאית. זכיתי ללמוד מאנשי הרדיו הטובים ביותר בישראל. דקות ספורות לפני שהמיקרופון הצהוב נסגר ברוממה בפעם האחרונה זה הזמן לשגר תודה גדולה למאות העובדים - המערכת, המנהלה והמשק".

הוא הוסיף: "חיבוק גדול ואוהב לחברים הרבים בקול ישראל שנזרקו הביתה בגלל מהלכים בפוליטיים ציניים וחסרי פשר. גם בגאוות יחידה אנו מעבירים את הלפיד לתאגיד השידור בתקווה שישמרו על עיתונות אמינה ביקורתית ולא מתפשרת. זה הזמן לסיים את שידורי האקטואליה של רשת ב' מירושלים. נכבה את המיקרופון ונצא מהאולפן שעתיד להיהרס ולהפוך לעוד נכס נדל"ני. תודה למאזינים בלעדיכם לכל זה לא היה טעם. שלום".

החל מהשעה 19:00 תשודר רק מוזיקה, כאשר מבזקי החדשות ימשיכו להיות משודרים בכל שעה עגולה עד ליום התחילה של התאגיד, יום שני הקרוב. אתמול הודיע הכנ"ר דוד האן באופן מפתיע כי על מנת לסייע לתאגיד השידור לעלות לאוויר בשבוע הבא, יש לשחרר את רוב עובדי הרשות כדי שיעברו לתאגיד. לכן, אתמול שודרה מהדורת "מבט" האחרונה והערב משודר כאמור משדר האקטואליה האחרון של רשת ב'.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully