וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עכשיו זה רשמי: ברוך שי ישמש כמנהל תאגיד החדשות בתקופה הקרובה

11.5.2017 / 13:40

הכונס הרשמי דוד האן הודיע על מינויו של ברוך שי לתפקיד המנכ"ל לשבועות הקרובים, עד למינוי מנכ"ל זמני לתאגיד החדשות. בתוך כך, התאגיד עתר לבג"ץ כנגד החוק להקמת תאגיד החדשות

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ברוך שי/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכונס הרשמי, דוד האן, הודיע הבוקר (חמישי) כי ברוך שי מונה באופן זמני למנהל תאגיד החדשות. בהודעה שיצאה נמסר כי "בהתאם להוראות החוק, ברוך שי ישמש מעתה גם כמנהל הכללי של תאגיד החדשות וזאת עד למינוי מנכ"ל זמני לתאגיד החדשות בידי הכונס הרשמי". בנוסף לכך, התאגיד הגיש היום את העתירה לבג"ץ כנגד החוק להקמת תאגיד החדשות – כפי שפורסם בוואלה ברנז'ה. בעתירה נטען כי חקיקת חוק תאגיד החדשות מהווה פגיעה בחופש הביטוי - ופוגעת בזכות מוגנת בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו.

אמש הכנסת אישרה בחוק את הקמת תאגיד החדשות. לפי החוק, יש למנות מנכ"ל זמני בתוך שבועיים מיום תחילת עבודת התאגיד שיכהן כ-3 חודשים עד למינוי מנכ"ל קבוע על-ידי מועצת תאגיד החדשות. שי עבר לתאגיד "כאן" לפני מספר חודשים מערוץ 10 – שם שימש כעורך המהדורה המרכזית – והיה אמור לשמש בתפקיד מנהל חטיבת החדשות בתאגיד.
ביום שלישי פורסם בוואלה ברנז'ה כי לפי הערכות, לשי יוצע להיות מנהל תאגיד החדשות למשך השבועיים הקרובים, והוא יוכל לגשת לאחר מכן ולהתמודד במכרז לתפקיד.

שי ינהל את חטיבת החדשות החדשה בפרק הזמן הזה, כאשר לפחות בהתחלה תאגיד החדשות ישדר את כל מה שתוכנן להיות משודר בחטיבת החדשות המקורית של "כאן" – גאולה אבן תגיש את המהדורה המרכזית, עילי לוין ישמש כעורך הראשי וכמו כן כל לוח השידורים המקורי של "כאן" ימלא את ימי השידור בשבועות הראשונים עד למינוי המנהל הקבוע שיחליט לאחר מכן על לוח השידורים הקבוע.

אלדד קובלנץ וגיל עומר. שלומי יוסף, מערכת וואלה! NEWS
אלדד קובלנץ וגיל עומר/מערכת וואלה! NEWS, שלומי יוסף

"עובדי כל התאגידים הם ילדינו והאחריות שלנו היא לציבור ולעובדים"

"יום התחילה הוא יום שני וארבע השנים הקרובות יהיו שנות הקמה. אנחנו סטארטאפ צעיר במגזר הציבורי. החודשים הקרובים יהיו קשים כשהמשימה היא להיות תוך 4 שנים גוף התוכן הטוב ביותר בישראל"

יו"ר מועצת התאגיד, גיל עומר, אמר היום כי "ביום שני הקרוב אנחנו מתחילים לשדר. אני מקדם בברכה את כל העובדים, כולנו גוף אחד ועובדי רשות השידור הם הרוב של הגוף הזה. אני יודע שהדרך היתה קשה אך דבר לא נעשה במטרה לפגוע או לבזות אף אדם ואף עובד. עשינו את הדברים כמו שחשבנו שהם צריכים להעשות ואנחנו עומדים מאחוריהם, לומדים מטעויות ומתקנים כל הזמן".

עומר הוסיף כי "המטרה של כולנו כגוף אחד היא לעשות שידור ציבורי מצוין ,איכותי, ראוי, מגוון הכי טוב שאנחנו יכולים. הלילה התקבל החוק שמפצל את התאגיד לשניים. החוק הזה רע, לא ראוי, לא צודק ולטעמנו גם לא חוקי. עשינו מאמץ לשנות אותו ועדיין לא נאמרה המילה האחרונה, נשאיר אותה לבית המשפט, אך נעשה את המירב כדי שהשידור הציבורי לא יפגע וזה לא יהיה פשוט. היום הגיעו לראשונה מאות עובדים מרשות השידור שיפעילו לראשונה את המערכות בתאגיד. אני מאחל לכולנו ובעיקר לשידור הציבורי בהצלחה רבה".

מנכ"ל כאן, אלדד קובלנץ, מסר: "אנחנו פועלים בשני מסלולים. תיקון מספר 8 לחוק גרוע מבחינה תפעולית ועניינית ונגיש בג"ץ בזמן הקרוב. המסלול השני הוא לדאוג לשידור ציבורי מצוין. עובדי כל התאגידים הם ילדינו והאחריות שלנו היא בראש ובראשונה לציבור בישראל ולכל העובדים כאן. יום התחילה הוא יום שני וארבע השנים הקרובות יהיו שנות הקמה. אנחנו סטארטאפ צעיר במגזר הציבורי וביום שלישי אנחנו חוגגים שנה לדיגיטל. במבחן התוצאה הראשון הצטיינו בגדול. החודשים הקרובים יהיו קשים ואנחנו ניתן לכם את כל הגיבוי כשהמשימה היא להיות תוך 4 שנים גוף התוכן הטוב ביותר בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully