וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפריים טיים של "כאן": ניקי גולדשטיין וסדרה מהיוצר של "חוק וסדר" ששודרה ברשות

14.5.2017 / 15:07

(עדכון: 17:00) התאגיד פירסם את לוח השידורים שיכלול את תוכנית התחקירים החדשה שתושק מחר לאחר המהדורה. בהמשך השבוע: "קארפול קריוקי", תוכנית התרבות של שפרה קורנפלד וסדרת טבע של ה-BBC; בתוך כך, פורסם "קול קורא" למנהל של תאגיד החדשות

שיפרה קורנפלד. אביב חופי
שיפרה קורנפלד/אביב חופי
לוואלה ברנז'ה נודע שבתחילה אלמוג וויינרב קיבלו בתדהמה את ההודעה לפיה הם לא יגישו את מהדורת החדשות של שישי, כפי שעשו ברשות

(עדכון: 17:00)

יממה לעליית תאגיד השידור לאוויר ועדיין לא ברור מה ישודר מחר (שני) בערב באפיק 11 בשלט, מיד אחרי מהדורת החדשות הראשונה של התאגיד בהגשת גאולה אבן. עם זאת, תמונת הפרוגרמינג מתחילה להתבהר: לוואלה ברנז'ה נודע כי בפריים השני (22:30) תשודר תוכנית התרבות היומית עם שפרה קורנפלד ואסתר רדא בהפקת קסטינה. מדובר בתוכנית אולפן באורך של כחצי שעה שבה ידונו בנושאי תרבות פופולרית.

מאוחר יותר היום התאגיד פירסם את לוח השידורים המלא לתקופה הקרובה, שיכלול את תוכנית התחקירים בהפקתו של חיים סלוצקי ובהגשת אסף ליברמן - שתשיק מחר בערב את השידורים של "כאן" לאחר המהדורה המרכזית. עוד בהמשך השבוע: התוכנית "קארפול קריוקי" של ניקי גולדשטיין, המבוססת על פורמט עולמי, "היהודים באים" של רשות השידור ז"ל וסדרת הטבע של ה-BBC "עולם מופלא". בנוסף, התאגיד רכש גם את "שיקגו חוק וצדק" - סדרה מהיוצר של "חוק וסדר", דיק וולף, ששודרה במשך שנים ברשות השידור.

סוגייה נוספת שנותרה בגדר תעלומה ולגביה עדיין לא הוחלט גם בתאגיד עצמו נוגעת ליום שישי. לא ברור האם בתאגיד ישדרו תוכנית אירוח, בדומה לצביקה הדר בערוץ 2 או שי שטרן בערוץ 10, או יבחרו לשדר סרטים או סדרות רכש. בשבוע הראשון לשידורים התאגיד ישדר את "הדינוזאורים - יום העצמאות". בכל מקרה, את מהדורת החדשות של יום שישי יגישו בתקופה הקרובה מי שהגישו עד לפני כשבוע את "יומן" בערוץ 1 של רשות השידור – תמר אלמוג ויאיר ויינרב.

השניים אמנם חתמו בתאגיד – ויינרב ככתב כלכלי ואלמוג על תקן כתבת משפט ופרשנית – ואולם לוואלה ברנז'ה נודע שבתחילה הם קיבלו בתדהמה את ההודעה לפיה הם לא יגישו את מהדורת החדשות של יום שישי, כפי שעשו ברשות. בימים האחרונים, בעקבות הכאוס שנוצר עם תיקון החוק והקמת תאגיד החדשות החדש, פנה אליהם המנכ"ל הזמני ברוך שי וביקש מהם להמשיך ולהגיש את מהדורת שישי, לפחות בתקופה הקרובה עד שיוחלט על מינוי קבוע ועל אופי המהדורה.

עופר נחשון לא ממש טעה

בתוך כך, הסערה שעורר אמש עופר נחשון כאשר מסר את תוצאות ההצבעה של ישראל באירוויזיון – שגררה גל שמועות באירופה על ביטול השתתפותנו בתחרות – אינה לא נכונה בהכרח, שכן יש לזכור שהמצב החדש שנוצר עם הקמת שני תאגידים מסבך את ישראל בהשתתפות בתחרות. כזכור, שידור המונדיאל והאירוויזיון נמצא בסכנה בשל הפרדת חטיבת החדשות מהתאגיד – מהלך שיגרום לכך שהגוף לא יוכר כחבר ב-EBU.

לפי דיווח של "ידיעות אחרונות" בתחילת אפריל, בכירים באיגוד השידור האירופי פנו להנהלת התאגיד וסיפרו כי נתקלו בכתבה בעיתון "אקונומיסט" שלפיה חטיבת החדשות לא תהיה חלק מהתאגיד ותישאר ברשות השידור. הם ציינו כי נדהמו מההתערבות הגסה של הממשלה בשידור הציבורי והודיעו כי העובדה שהתאגיד לא מורשה לשדר חדשות מהווה בעיה.

היום מסרו בתאגיד בתגובה כי העתירה שהגישו נגד החוק החדש מתייחסת בין היתר לנקודה זו וכי "העניין תלוי ועומד בבית המשפט".

קול קורא למינוי מנהל חדשות זמני

בשבוע שעבר הודיע הכנ"ר כי ברוך שי ישמש בתפקיד המנהל הזמני של תאגיד החדשות והעורך הראשי שלה לשבועיים הקרובים. זאת עד למינוי של מנהל זמני – שיכהן כ-3 חודשים בתפקיד עד למינוי מנהל קבוע. היום פורסם "קול קורא" לתפקיד המנהל הזמני, כאשר בין הדרישות: תואר ראשון, ניסיון של 5 שנים בתפקיד ניהולי בארגון תקשורת או בתפקיד ניהולי בכיר בארגון אחר וניסיון בעיתונות.

בהודעה מצוין כי המינוי כפוף לאישור הועדה לבדיקת מינויים, וכי המועד האחרון להגשת מועמדות הוא יום רביעי הקרוב, בשעה 13:00. הכונס אף צפוי ליזום פניות למועמדים שהוא מוצא ראויים לתפקיד ויבקש מהם להגיש מועמדות. המנהל הכללי הזמני יכהן בתפקידו עד תום שלושה חודשים מיום התחילה, ואין מניעה שהוא ייגש להתמודד במכרז למנהל הקבוע לאחר מכן. כאשר ימונה לבסוף המנהל הקבוע, בעוד כ-3 וחצי חודשים, לא מן הנמנע שהדבר יביא לשינויים רבים במערכת של תאגיד החדשות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully