וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר מאבק משפטי ארוך: אלונה בר-און בעלת "גלובס"

16.5.2017 / 10:20

בית המשפט דחה אתמול את הערעור של דוידוביץ', סביב החלטת ביהמ"ש המחוזי שפסק לפני מספר חודשים כי השליטה על העיתון הכלכלי תועבר למשפחת בר-און, ממייסדי "גלובס". בר-און תהיה האשה הראשונה בישראל שהיא בעלת שליטה על כלי תקשורת

בניין מערכת גלובס. ראובן קסטרו
בניין מערכת גלובס/ראובן קסטרו

הסאגה המשפטית סביב מכירת העיתון הכלכלי "גלובס" הגיעה אמש לסיומה, כאשר בית המשפט קבע כי אלונה בר-און, ממשפחת מייסדי העיתון, תהיה בעלת השליטה. בית המשפט העליון דחה את הערעור שהגיש איש העסקים הרוסי, דוד דוידוביץ', על החלטת בית המשפט המחוזי בתל אביב – שבחודש מרץ פסק שהשליטה ב"גלובס" תועבר במלואה למשפחת בר-און.

כעת, בר און – שהפכה אמש לאישה הראשונה בישראל שרכשה בעלות על כלי תקשורת בארץ – מחפשת משקיעים נוספים ל"גלובס". זאת לאחר שאיש העסקים חן מלמד פרש בעקבות דרישתו שנדחתה - לקבל שליטה בעיתון. כעת על בר-און מוטלת המשימה למנות מנכ"ל חדש ל"גלובס", לאחר פרישתו של איתן מדמון, כמו גם למצוא עורך ראשי לאחר עזיבתו של חגי גולן שישמש כעורך הראשי של ערוץ הכנסת מטעם ערוץ 20.

בחודש מרץ האחרון קבע נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, כי המניות של חברת "מוניטין עיתונות", המחזיקה ב"גלובס" - שהיו בבעלות אליעזר פישמן שנקלע לחובות לבנקים בסך 4 מיליארד שקל - יימכרו לחברת אילקורפ של משפחת בר-און תמורת 106 מיליון שקל, המשקף ערך של 45 מיליון שקל לעיתון.

דוידוביץ' טען בערעור שהגיש כי הצעתו עדיפה על פני זו של בר און, שהתקבלה על-ידי המחוזי. לדבריו, "הערעור מוגש כדי לתקן טעויות יסודיות וקשות שנפלו, בכל הכבוד, באופן שבו נוהל הליך מכירת המניות שבכינוס, אשר נעשה והתנהל בניגוד לדין, להיגיון ולמקובל". לטענתו, "הליך המכירה לא נעשה בדרך של התמחרות על בסיס מתווה הצעה שוויוני, אלא בדרך מוזרה, בלתי מקובלת ובלתי אפשרית של הצגת הצעות המבוססות על מתווים שונים, שגובשו עם כל מציע בנפרד לאחר הידברות נפרדת עם כונסי הנכסים, באופן המקשה להשוות בין ההצעות השונות".

ואולם, העובדה שבר-און חתמה על הסכם קיבוצי עם העיתונאים, שכלל התחייבות לחופש עיתונאי מלא, השפיעה על החלטת השופט: "העיתונאים הצביעו על כך שהמערער סירב תחילה לחתום איתם על הסכם קיבוצי ולהבטיח להם חופש עיתונאי, בניגוד לאילקורפ שחתמה עמם על הסכם קיבוצי, המעגן, בין היתר, כללי אתיקה מקצועיים... דומה כי יש בסיס לטענתם של העיתונאים כי עד לאותה נקודת זמן, המערער התעלם מבקשותיהם לחתום על הסכם קיבוצי, ובניגוד לאילקורפ לא ניהל עמם מו"מ בנושא זה. נראה אפוא כי דרך התנהלותו של המערער יצרה אווירה של חשדנות כלפיו בקרב העיתונאים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully