וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיק סרנה: "הפוסט פארודי, ברור שנתניהו לא עצר טרמפים בכביש 1"

18.5.2017 / 10:50

פרקליטי הזוג נתניהו והעיתונאי יגאל סרנה התכנסו לשלב הסיכומים בתיק תביעת הדיבה בעקבות הפוסט שפרסם העיתונאי על השניים. "יצא המרצע מן השק. נתניהו רוצה להרתיע את המבקרים", אמר עורך דינו והבטיח כי אם יפסיד, יביא עדים שיוכיחו כי לזוג אין שם טוב

צילום: ניב אהרונסון, עריכה: יאיר דניאל

פרקליטיהם של בני הזוג בנימין ושרה נתניהו והעיתונאי יגאל סרנה התכנסו היום (חמישי) בבית משפט השלום בתל אביב לשלב הסיכומים בתיק תביעת הדיבה של ראש הממשלה ורעייתו נגד העיתונאי, בעקבות פוסט שפרסם בפייסבוק שלו לפני חודשים אחדים. במהלך הדיון, טען עו"ד אביגדור פלדמן המיצג את סרנה, כי היה זה "פוסט פארודי". "מדובר בפרסום פארודי. אף אחד לא חושב שראש הממשלה עמד ועצר טרמפים", אמר.

סרנה, שנתבע בסכום של 279 אלף שקלים על ידי הזוג, אמר לוואלה! NEWS בצאתו מאולם הדיונים: "היה לי ברור שמדובר בתביעת השתקה. זה אומר הכול. ראש ממשלה שמשתיק את התאגיד ושרים אחרים, משתיק גם אותי בעיתונות וגם בפייסבוק. אני אחד מקורבנותיו להשתקת תקשורת". עורכי דינו, פלדמן וליאור אפשטיין, הבהירו כי אם יפסיד סרנה בתביעה, הם יביאו עדים כדי להוכיח שלראש הממשלה ורעייתו אין שם טוב.

פלדמן טען בסיכומיו כי מדובר בתביעת השתקה קלאסית מצדו של ראש הממשלה. "לא התביעה עניינה את התובעים אלא הרצון להשתיק את הביקורת עליהם". פלדמן ציטט את שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב יהודית שבח בתיק אחר, ואמר: "'בית המשפט לא נועד להיות מכשיר להשתיק אדם שפועל במרחב הפוליטי'. התובע נתניהו הגיש אסופה של פוסטים שכתב סרנה, שרואה בנתניהו סכנה, אולם זה לא הדבר שהטריד אותם. אסור לאדם כזה בכלל להתקרב למשהו כתוב. היה צריך להוציא חוק שאוסר עליו לכתוב. יצא המרצע מן השק. מטרת התביעה היא להשתיק את סרנה לתמיד ולהרתיע אחרים.

לקריאה נוספת:
"רעייתי שולטת באבטחה? הזוי": ראש הממשלה על דוכן העדים
העד במשפט הדיבה של נתניהו נגד העיתונאי יגאל סרנה: ראש השב"כ לשעבר
ראש הממשלה הגיש תביעת דיבה נגד יגאל סרנה על הודעה בפייסבוק

סיכומים בתיק של יגאל סרנה בית משפט השלום, תל אביב 18 במאי 2017. ניב אהרונסון
סרנה בבית המשפט עם עורך דינו פלדמן/ניב אהרונסון

"הסיפור כל כך טריוויאלי. לתובע אין שנאה אישית לנתניהו, אלא לפוליטיקאי נתניהו, שלדעתו של הכותב מביא את המדינה לחורבן. הוא לא היחיד, יש הרבה שחושבים. ראש ממשלה שנמצא בחקירות ומבלה יותר בחקירות משטרה מאשר במשרדו".

פלדמן המשיך ואמר כי הפוסט של סרנה היה בסך הכול הקש ששבר את גב הגמל מבחינת הביקורת על נתניהו. "לכתוב על ראש הממשלה שהוא פטריית רעל שצמחה משלולית הדם של רבין, זה בטוח דבר כואב וקשה שיש בו להביא אנשים לשנוא את ראש הממשלה, אולם ראש הממשלה לא הגיש על זה תביעה", אמר. "הוא ספג וספג עד שיום אחד התפרסם הפוסט הזה של סרנה, ואז אמר פרקליטו הנבון של ראש הממשלה: 'הנה, תפסת אותו, עכשיו נגיש תביעה כספית גדולה'. המטרה של תביעת השתקה: לצנן את השיח, לגרום לאדם לחשוב אלף פעם לפני שהוא כותב משהו".

יוסי כהן, עורך דינו של הזוג נתניהו, ביקש בבית המשפט כי מעבר לפיצוי מקסימלי, שבית המשפט יורה לסרנה גם להתנצל. עם זאת, השופט השיב לו כי אין לו סמכות להורות על כך. עו"ד כהן ביקש גם להשית על סרנה הוצאות משפט גבוהות.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה בדיון בתיק נגד העיתונאי יגאל סרנה, בית משפט השלום תל אביב, 14 במרץ 2017. מוטי מילרוד, הארץ, פול צלמים
נתניהו ורעייתו בכניסה לאולם הדיונים, מרץ/פול צלמים, מוטי מילרוד, הארץ

את התביעה הגיש הזוג בעקבות פוסט שכתב סרנה בפייסבוק, לפיו שרה נתניהו הורתה לבעלה לרדת ממכוניתם המשותפת בעת שנסעו בכביש 1. בכתב התביעה דרשו השניים מסרנה פיצוי בגובה 279 אלף שקלים בגין הוצאת לשון הרע. עד שכנסו לאולם בית המשפט שהו בית הזוג נתניהו בחדר צדדי.

בפוסט שבגינו נתבע סרנה, הוא תיאר מקרה שבו נעצרה שיירת ראש הממשלה ונתניהו עצמו הוצא מאחד מכלי הרכב לאחר, לכאורה, ויכוח שהתלהט בינו לבין רעייתו. "כשבלילה נעצרת שיירת ראש הממשלה הכבדה, ארבעה רכבים שחורים ועוד ועוד מאבטחים ומגנים ורכבים ונפלט ממנה בחושך אל כביש 1 בצעקות גבר לא צעיר שהוא עילת הכול, כי אישה אחת לא רוצה שיישאר אתה באוטו ושמה ללעג את כל האבטחה ובעצם את כל המדינה. זה חלק מהחיים", כתב סרנה.

‏עו"ד יוסי כהן, שמייצג את הזוג נתניהו, ציטט בבית המשפט את עיתונאי חדשות 2 גיא פלג, שהתייחס לתיק בזמנו. "התביישתי בשביל סרנה, בשביל 'ידיעות אחרונות' ובשביל המקצוע שלי", ציטט כהן, בהתייחס לאי-הצלבת עובדות לכאורה בפוסט של סרנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully